Napisano 11 Luty 201213 l Witam wszystkich po dłuższej przerwie. Zwracam się z problemem którego sam eksperymentami rozwiązać nie umiem a w internecie nie znalazłem niestety tego konkretnie tematu. Scena jest bardzo prosta, myślę że zastosuję tylko biały materiał, szkło i powstawiam rośliny do środka. Niestety mimo wielu prób nie udało mi się "wydobyć" geometrii wnętrza. Chciałbym by meble i schody bardziej odcinały się na tle ścian. Używam w tej chwili Vray for Rhino, ale mam też maxa z Vrayem. Ustawienia: Oświetlenie główne VRay sun, Light portale przy oknach, Physical camera włączona, shutter speed 600, Irradiance Map i Light Cache. Color Mapping HSV Exponential. Edytowane 11 Luty 201213 l przez Black
Napisano 11 Luty 201213 l W sumie to czego się spodziewasz jak wszędzie masz biel na materiałach ? W takich przypadkach to kwestia shadingu i nic więcej. Podbij IRR i LC, albo kombinacja LC + QMC.
Napisano 11 Luty 201213 l Najlepiej wstaw bardziej kontrastowe światło. Możesz też rendernąć pass AO i dodać go w shopie, lub wyrenderować obrazek w 16 bitach i podreperować w shopie, bez wielkiej straty jakości.
Napisano 11 Luty 201213 l cos te light portale chyba Ci nie hulaja. Sprawdź czy na pewno w ustawieniach environment masz wrzucone vray sky. Poza tym przydałby się jakiś direct light o pomarańczowym odcieniu z wlaczanymi vray shadow i w tejze zakladce area shadow. Bzdury opowiadacie, że z białymi shaderami nie da się pokazać geometrii, często renderuję biały clay więc to jest kwestia ustawień światła i renderu.
Napisano 11 Luty 201213 l Black, Włącz color mapping Linear multiply i zrób kolor zamiast czysto białego delikatnie szary 180 lub 190 i pokaż jak to wygląda, Podaj tez f-number
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto