Napisano 20 Luty 201213 l Witam. Pojawiam się na forum z nowym problemem, z którym walczę już od jakiegoś czasu. Ostatnio próbuję tworzyć sceny, w których używam opcji Catmull-Rom jako Antialiasing filter, w celu wyciągnięcia szczegółów i ładnego wyostrzenia renderu. Jednak pomimo różnych eksperymentów nie mogę pozbyć się czarnych artefaktów wokół jasnych miejsc. Czarne punkty lub linie pojawiają się niezależnie od tego, czy używam Sub-Pixel mapping czy Clamp Color w Color Correction. Przyznam, że chciałbym kontynuować używanie tego samplera, jednak póki co nie potrafię nic zdziałać na pojawiający się problem. Dane sceny: Vray 2.2 Color Mapping: Reinhard (Multi=1.0, Burn= 0.35, Gamma=1.0, Sub-pixel mapping=on/off, Clamp output=on 1.0) GI: Irridance Map + Light Cache (Use LC for glossy rays=on, retrace thresh=1.0) Image Sampler: Adaptive DMC (dość niskie ustawienia) Environment: (Color=0,0,35; Tint=0.9; Ambient=0,0,10) Z tego, co zauważyłem, oparacja właśnie Environment->Global Lightning->Level, zmniejszanie tych wartości daje lekką poprawę... Ktoś zna może jeszcze jakiś inny sposób? Przykład: Z góry dziękuję za pomoc! Edytowane 20 Luty 201213 l przez kuro
Napisano 27 Luty 201213 l Catmull najbardziej tnie właśnie, mitchell się sprawdza dość. A najlepiej wyrenderuj w większej rozdziałce i zrób resize...
Napisano 27 Luty 201213 l "Sub-pixel mapping=on/off" - to on czy off ?. Włączony powinien w takiej sytuacji troszkę pomóc. Przy niskich ustawieniach DMC takie coś będzie wychodzić, zwłaszcza na Cat Rom'ie Edytowane 27 Luty 201213 l przez gientekwl
Napisano 27 Luty 201213 l W Vray'u polecam raczej VRaySincFilter. Jest prawie równie detaliczny co Catmull-Rom, za to generuje znacznie mniej artefaktów.
Napisano 28 Luty 201213 l Autor Rendering obrazka w powiedzmy dwukrotnej rozdzielczości 1440x900, tak jak ma być docelowo raczej mija się z celem, przez ten czas moje dzieci zdążą się zestarzeć, ale dzięki za pomysł... Mitchell znowu trochę mi nie pasuje, sam nie wiem. Wybredny, czy jak... @gientekwl I on i off, próbowałem na różne sposoby. :) Prawdę mówiąc, to pomaga niestety prawie wcale, jeśli w ogóle. A problem występuje nawet w wysokich ustawieniach DMC, co zdążyłem zarejestrować. @marograf VRaySincFilter! O proszę. Testowałem go już dość dawno, zdążyłem zapomnieć jakie daje efekty i czy jest pozbawiony tych artefaktów. Dzięki wielkie za sugestię, jutro przetestuje. :) No i również dzięki wszystkim za zainteresowanie. Odkryłem, że zmniejszenie wartości Tint w Env&Effects daje znaczną poprawę - białe elementy nie są tak mocno przebarwione, co pomaga trochę na mój problem z tym Romem.
Napisano 28 Luty 201213 l Ogólnie tutaj powinny pomóc włączone opcje clamp output oraz subpixel mapping. Również filter blackman nieźle sobie radzi, chociaż osobiście korzystam z Area ustawionego na 1.5 z wyłączonymi subpixel i clamp; wychodzi nie za ostro, ale za to w idealnej jakości do wyostrzenia w PSie. Sz. P.S. Kto to renderuje dwa razy większe, i zmniejsza? O_o Do tego to dobry bicz i kajdanki są chyba potrzebne. :P
Napisano 28 Luty 201213 l Autor Ogólnie tutaj powinny pomóc włączone opcje clamp output oraz subpixel mapping. Również filter blackman nieźle sobie radzi, chociaż osobiście korzystam z Area ustawionego na 1.5 z wyłączonymi subpixel i clamp; wychodzi nie za ostro, ale za to w idealnej jakości do wyostrzenia w PSie. Sz. P.S. Kto to renderuje dwa razy większe, i zmniejsza? O_o Do tego to dobry bicz i kajdanki są chyba potrzebne. :P Wtedy nazwa "render slave" nabiera nowego znaczenia. ;) Co do filtra, Area mi sporo gubi z detali tekstur itp, dałem w końcu VraySinc, nie jest tak dużo do poprawiania, ręcznie się pomaluje te błędne pixele. Ale do animacji to on ni za cholerę się nie nada.
Napisano 28 Luty 201213 l P.S. Kto to renderuje dwa razy większe, i zmniejsza? O_o Do tego to dobry bicz i kajdanki są chyba potrzebne. :P A co dziwnego widzisz w renderowaniu do ~3500x2000, potem crop i resize? :)
Napisano 28 Luty 201213 l Może się mylę, ale wydaje mi się to stratą czasu na render. Czy może jest inaczej? Sz.
Napisano 29 Luty 201213 l Rendering obrazka w powiedzmy dwukrotnej rozdzielczości 1440x900, tak jak ma być docelowo raczej mija się z celem, przez ten czas moje dzieci zdążą się zestarzeć, ale dzięki za pomysł... Cóż chyba czas w takim razie na lepszą maszynę;) Po a tym nie wspomniałem, że dwukrotnie....potestuj zobacz jak aa zanika...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto