kuro Napisano 20 Luty 2012 Napisano 20 Luty 2012 (edytowane) Witam. Pojawiam się na forum z nowym problemem, z którym walczę już od jakiegoś czasu. Ostatnio próbuję tworzyć sceny, w których używam opcji Catmull-Rom jako Antialiasing filter, w celu wyciągnięcia szczegółów i ładnego wyostrzenia renderu. Jednak pomimo różnych eksperymentów nie mogę pozbyć się czarnych artefaktów wokół jasnych miejsc. Czarne punkty lub linie pojawiają się niezależnie od tego, czy używam Sub-Pixel mapping czy Clamp Color w Color Correction. Przyznam, że chciałbym kontynuować używanie tego samplera, jednak póki co nie potrafię nic zdziałać na pojawiający się problem. Dane sceny: Vray 2.2 Color Mapping: Reinhard (Multi=1.0, Burn= 0.35, Gamma=1.0, Sub-pixel mapping=on/off, Clamp output=on 1.0) GI: Irridance Map + Light Cache (Use LC for glossy rays=on, retrace thresh=1.0) Image Sampler: Adaptive DMC (dość niskie ustawienia) Environment: (Color=0,0,35; Tint=0.9; Ambient=0,0,10) Z tego, co zauważyłem, oparacja właśnie Environment->Global Lightning->Level, zmniejszanie tych wartości daje lekką poprawę... Ktoś zna może jeszcze jakiś inny sposób? Przykład: Z góry dziękuję za pomoc! Edytowane 20 Luty 2012 przez kuro
lukasjogabonito Napisano 27 Luty 2012 Napisano 27 Luty 2012 Catmull najbardziej tnie właśnie, mitchell się sprawdza dość. A najlepiej wyrenderuj w większej rozdziałce i zrób resize...
gientekwl Napisano 27 Luty 2012 Napisano 27 Luty 2012 (edytowane) "Sub-pixel mapping=on/off" - to on czy off ?. Włączony powinien w takiej sytuacji troszkę pomóc. Przy niskich ustawieniach DMC takie coś będzie wychodzić, zwłaszcza na Cat Rom'ie Edytowane 27 Luty 2012 przez gientekwl
marograf Napisano 27 Luty 2012 Napisano 27 Luty 2012 W Vray'u polecam raczej VRaySincFilter. Jest prawie równie detaliczny co Catmull-Rom, za to generuje znacznie mniej artefaktów.
kuro Napisano 28 Luty 2012 Autor Napisano 28 Luty 2012 Rendering obrazka w powiedzmy dwukrotnej rozdzielczości 1440x900, tak jak ma być docelowo raczej mija się z celem, przez ten czas moje dzieci zdążą się zestarzeć, ale dzięki za pomysł... Mitchell znowu trochę mi nie pasuje, sam nie wiem. Wybredny, czy jak... @gientekwl I on i off, próbowałem na różne sposoby. :) Prawdę mówiąc, to pomaga niestety prawie wcale, jeśli w ogóle. A problem występuje nawet w wysokich ustawieniach DMC, co zdążyłem zarejestrować. @marograf VRaySincFilter! O proszę. Testowałem go już dość dawno, zdążyłem zapomnieć jakie daje efekty i czy jest pozbawiony tych artefaktów. Dzięki wielkie za sugestię, jutro przetestuje. :) No i również dzięki wszystkim za zainteresowanie. Odkryłem, że zmniejszenie wartości Tint w Env&Effects daje znaczną poprawę - białe elementy nie są tak mocno przebarwione, co pomaga trochę na mój problem z tym Romem.
pressenter Napisano 28 Luty 2012 Napisano 28 Luty 2012 Ogólnie tutaj powinny pomóc włączone opcje clamp output oraz subpixel mapping. Również filter blackman nieźle sobie radzi, chociaż osobiście korzystam z Area ustawionego na 1.5 z wyłączonymi subpixel i clamp; wychodzi nie za ostro, ale za to w idealnej jakości do wyostrzenia w PSie. Sz. P.S. Kto to renderuje dwa razy większe, i zmniejsza? O_o Do tego to dobry bicz i kajdanki są chyba potrzebne. :P
kuro Napisano 28 Luty 2012 Autor Napisano 28 Luty 2012 Ogólnie tutaj powinny pomóc włączone opcje clamp output oraz subpixel mapping. Również filter blackman nieźle sobie radzi, chociaż osobiście korzystam z Area ustawionego na 1.5 z wyłączonymi subpixel i clamp; wychodzi nie za ostro, ale za to w idealnej jakości do wyostrzenia w PSie. Sz. P.S. Kto to renderuje dwa razy większe, i zmniejsza? O_o Do tego to dobry bicz i kajdanki są chyba potrzebne. :P Wtedy nazwa "render slave" nabiera nowego znaczenia. ;) Co do filtra, Area mi sporo gubi z detali tekstur itp, dałem w końcu VraySinc, nie jest tak dużo do poprawiania, ręcznie się pomaluje te błędne pixele. Ale do animacji to on ni za cholerę się nie nada.
Karrde Napisano 28 Luty 2012 Napisano 28 Luty 2012 P.S. Kto to renderuje dwa razy większe, i zmniejsza? O_o Do tego to dobry bicz i kajdanki są chyba potrzebne. :P A co dziwnego widzisz w renderowaniu do ~3500x2000, potem crop i resize? :)
pressenter Napisano 28 Luty 2012 Napisano 28 Luty 2012 Może się mylę, ale wydaje mi się to stratą czasu na render. Czy może jest inaczej? Sz.
lukasjogabonito Napisano 29 Luty 2012 Napisano 29 Luty 2012 Rendering obrazka w powiedzmy dwukrotnej rozdzielczości 1440x900, tak jak ma być docelowo raczej mija się z celem, przez ten czas moje dzieci zdążą się zestarzeć, ale dzięki za pomysł... Cóż chyba czas w takim razie na lepszą maszynę;) Po a tym nie wspomniałem, że dwukrotnie....potestuj zobacz jak aa zanika...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się