Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Przepraszam, że tworzę nowy wątek. Chciałbym się nauczyć tworzyć grafikę. Jednak kompletnie nic o tym nie wiem. Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

O co chodzi z tworzeniem w 3ds max + photoshop? Dysponuję 3ds maxem, ale nie wiem jak go używać. Tutoriale, które znajduje są zbyt trudne jak na totalnie początkującego. Najchętniej dowiedzialbym się krok po kroku od czego zacząć, co nacisnąc, aby powstało "coś".

Za rok będę musiał dokonać wyboru związanego z pójściem na studia. M.in. dlatego chciałbym poznać grafikę komputerową, aby zastanowić się czy nie pójść w tym kierunku.

Bardzo proszę o porady! 3ds maxa odpaliłem dzisiaj 1 raz w życiu.

 

Pozdrawiam.

 

PS: Rysuję jak kura pazurem :(

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

U gory w okienku maxa, po prawej, masz zakladke Help. Masz tam tutki, masz krotkie filmiki pokazujace podstawy. Na stronie tego forum tez znajdziesz tutoriale dla kompletnie poczatkujacych, oprocz tego jest wielgasne youtube i google gdzie znajdziesz maaase materialow.

Napisano

No to zacznij od zakladki help w tym programie. Powienes tam znalezc kilka prostych tutoriali krok po kroku żeby zaznajomić sie z programem/nawigacja itd itd

 

good luck

 

@edit, mirach widze na posterunku ^^

Napisano

Nie chce Cię obrażać, ale rozwalają mnie takie pytania. To nie są lata 90, kiedy dostęp do materiałów był jaki był. Masz podane praktycznie wszystko na tacy.. choćby YT, gdzie większość tutoriali jest dla początkujących. Start do grafiki nigdy nie był taki łatwy jak dziś... a jeżeli Ty masz takiego lenia, że nawet Ci się nie chce dobrze poszukać, to radzę w ogóle nie zaczynać;)

Napisano
Podstawy 3d max-a:

 

Prawdę mówiąc mam wrażenie, że ten tutek jest kompletnie bez sensu. Komuś, kto zna jakieś podstawy na nic się nie przyda, a ktoś absolutnie początkujący i tak nic nie zrozumie. Zamiast pokazać, jak się tworzy krzywą, obiekt, jak się poruszać w przestrzeni 3D itp, gość pokazuje po kolei przyciski, z których i tak nie wszystkie są na początku przydatne.

Może to się przydać komuś, kto się przesiada na przykład z Majki, czy Blendera.

 

Do autora. Proponuję zarejestrować się tu:

 

http://www.3dbuzz.com/vbforum/sv_home.php

 

Wchodzisz tam do działu Maxa, i tam masz taki dział "Max fundamentals". A w nim na prawdę od podstaw. Od wyjaśnienia, czym się różni grafika 2D od 3D. Te same tutki znajdziesz na Youtube:

 

 

ale tu masz je zebrane w jednym miejscu.

Napisano

Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Oczywiście gdybym sam był takim mistrzem jak Wy to takie pytanie mogło by mnie zirytować. Jednak nie zaszkodzi mi przecież zapytać doświadczonych już osób. Jestem bardzo ciekaw jak rozpoczeliście swą przygodę z grafiką, chętnie wysłucham waszych zmagań. :-)

A jak odpowiadacie to przecież nie zaszkodzi rzucić jakąś porządną radą. Grafika jest fascynująca i bardzo chciałbym posiadać umiejętności np. tworzenia graficznego środowiska jakiejś gry. W gimnazjum bawiłem się visual basiciem, ale skończyło się na kalkulatorach. Postaniwłem chwycić wtedy za photoshopa, który wydał się znacznie ciekawszy. Przyznam, że nie wiele udało mi się w nim zrobić. Raczej jakieś efekciarskie gówniane napisy równe mym gimpowym animacjom. Chciałbym się w tym odnaleźć, ale potrzebuję jakiejś pomocy. Oczywiście szukałem po google i youtube oraz tutaj, ale natrafiam na różne przeszkody związane z moją niewiedzą. Jutro postaram się bardziej zgłębić wiedzę na ten temat.

Szkoda, że nikt nie wyjaśnił mi na czym polega łaczenie ps'a z 3d maxem. Naprawdę nie bójcie się być komunikatywni! :)

Napisano

Nie ma czegoś takiego, jak "łączenie". Generalnie Photoshopa używa się do trzech rzeczy.

 

1. Tworzenie tekstur. Na przykład w Maxie "rozkładasz" obiekt tak, jak byś z niego zdarł skórę, i ją rozłożył na płasko (nazywa się to UVW Unvrapping, i służy do tego modyfikator Unwrap UVW), robisz z tego szablon, wczytujesz go do Photoshopa, tu malujesz tak, jak potrzebujesz, a następnie wrzucasz z powrotem do Maxa, nakładasz na ten obiekt, i masz gotowy wygląd obiektu.

 

2. Postprodukcja. Renderujesz końcowy obrazek, wrzucasz do Photoshopa, i w nim podciągasz wygląd, kolorki itd...

 

3. Coś, co by można nazwać montażem. Renderujesz obrazek podzielony na kilka różnych "warstw" (tzw. Render passes). Osobno światła, osobno cienie, osobno jakieś konkretne obiekty, tzw. Ambient Occlusion, Z-depth itd. Następnie wrzucasz to wszystko do photoshopa do jednego obrazka na różne warstwy, i odpowiednio je mieszając uzyskujesz różne efekty. Na przykład bardziej, albo mniej zacienioną scenę, większą, lub mniejszą głębię ostrości, a nawet różne barwy tylko jednego elementu w scenie.

 

I nie musi to być Photoshop. Nie każdego na niego stać. Może to być darmowy GIMP.

Napisano
Ajgor: Ad3. Nazwał bym to kompozycją. Montaż to pojęcie filmowe nie mające nic wspólnego z tym co napisałeś;)

 

Racja. Brakowało mi tego słowa. Na usprawiedliwienie mam tylko to, że dosyć często zajmuję się montażem filmów :)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności