Skocz do zawartości

i7 2600k vs i7 3820


_Pawel_

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Mam zamiar wymienić mojego procka(Q6600) i płytę(asus P5Q Pro) na coś solidniejszego.

Zastanawiam się nad tymi prockami i7 2600k oraz i7 3280. Mam dylemat czy zainwestować w LGA2011 czy 1155, pamięci oczywiście będą po 2000MHz. Przyszły procesor mam zamiar podkręcać. Chodzi o to aby render w maxie był szybki!

Doradźcie coś proszę, bo nie chcę później żałować zakupu.

Pozdro! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

A jakbym zakupił pamięć 2000MHz pod tego procka 2600k to dałoby radę go podkręcić aby wykorzystał te 2000MHz ? Bo widzę, że i7 3820 wykorzystuje max 1600MHz, więc po co służą te 2000MHz skoro procki nie są w stanie ich wykorzystać?

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na LGA 2011 nie zmieścisz się w budżecie na pewno, na 1155 całą kwotę pochłoną tylko te trzy elementy. Co do pamięci to SB i tak nie obsłuży więcej niż 1333mhz.

 

hmm u mnie RAM przy SB smiga na 1872Mhz wiec skad ten pomysl ze max 1333Mhz ?

i roznica w wydajnosci jest zauwazalna pomiedzy 1333 a tym co ja mam ustawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SB obsluguje 1600 bo nie trzeba robic OC by sobie normalnie wybrac tryb pracy pamieci i jest on calkowicie niezalezny od CPU.

 

Roznica widoczna przy wczytywaniu duzej ilosci danych, czyli jak scena waży sporo to jednak wydajnosc jest nieco wyzsza. Sporo zalezy tez od tego jakim procesorem kto dysponuje - sporo zalezy od wielkosci pamieci cache w CPU.

Bede mial okazje zrobie dokladniejsze testy, dzis testowalem pobor energii dla platfromy SB przy roznych ustawieniach i roznym OC wiec mialem okazje tez sprawdzic wydajnosc po OC pamieci. Przy ustawieniu z 1333 na 1871 pamieci w Cinebenchu 11.5 uzyskalem 10.21 vs 10.30 ptk czyli jakas roznica nawet w zwyklym renderingu jest. Wieksza bedzie w samym 3D Studio ze wzgledu na zlozonosc procesow ktore sa uruchamiane podczas renderowania bardziej wymagajacej sceny z wieksza iloscia tekstur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności