Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Posiadam scene exterior, do wygenerowania trawy uzylem Hair and Fur jednak po wyrenderowaniu sceny nie ma na trawie cienia rzuconego przez budynek;/

 

GI, VraySun, VrayPhysicalCam.

 

To moja pierwsza stycznosc z Hair and Fur, do tej pory generowalem trawe po przez VrayDisplacemenrMod.

 

W czym moze byc problem?

 

whouse05jpg.png

Uploaded with ImageShack.us

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Po wlaczeniu mr prim trawa kompletnie sie nie generuje, wychodzi czysty plane;/

 

Jesli chodzi o ustawienia renderu to totalnie sie w tym nie ogarniam, kiedys poczytalem o jakis podstawowych ustawieniach i tak jade juz od dluzszego czasu. Takze moze i chodzi o ustawienia renderu.

Napisano (edytowane)

V-Ray Adv 2.00.03 na maxie 2012

 

 

Jeszcze wczesniej jak szukalem czegos w tym temacie to napotkalem kilka opini, ze h&f nie wspolpracuje ze wszystkimi swiatlami..moze w tym tkwi problem..

Edytowane przez kowal1916
Napisano

To zerknij w pluginach maxa (customize->plugins) czy masz załądowany plugin hairvrayobj, jeśli nie to go załaduj(tip od usera La_R, więc jemu należą się wszelkie brawa), wtedy mr prim, żadnego geometry nawet nie próbuj, przy takiej ilości to Ci komp nie podoła, chociaż jeśli nie masz wystarczająco ramu to i tak Ci nie podoła.

 

A jak już przy tym to dlaczego taka metoda, a nie na przykład displacement czy nawet sianie geometrii?

 

Sz.

Napisano

przypadkiem trafiłem do wątku przez googla..

jeśli temat aktualny lub tak ogólnie... W 300% popieram jarasa. vray proxy + multiscatter to rozwiązanie nieporównywalnie wygodniejsze i dające lepsze efekty niż jakiekolwiek włochy. Displacement do trawy zawsze był swego rodzaju protezą a już od dawna jest przeżytkiem

Napisano (edytowane)

to ja też dodam, że aby native H&F działał popawnie w Vrayu, należy maxa uruchomić jako administrator. W tym trybie aktualnie komponuje postaci włosy w liczbie 40000 tys, Hair Segments - 40, bez minimalnych trudności dla komputera, przy czym dodam , że taka sama ilość przy Geometry, uniemożliwiałaby nawet normalne poruszanie się w viewporcie, o długości renderu nawet nie wspominając.

Edytowane przez mihpolak
Napisano

Małe sprostowanie odnośnie głupot napisanych przeze mnie wyżej : chodziło mi oczywiście o mr prim H&F, który renderuje się dopiero po uruchomieniu maxa jako administrator. No a drugie kretyństwo tego nieszczęsnego postu - tryb Geometry nie różni się od pozostałych stabilnością nawigacji w viewporcie ( bo niby jak ), jedynie po konvertowaniu H&F na mesh. Reszta, czyli 1 % tego co napisałem wcześniej jest w porządku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności