kowal1916 Napisano 25 Luty 2012 Napisano 25 Luty 2012 Witam, Posiadam scene exterior, do wygenerowania trawy uzylem Hair and Fur jednak po wyrenderowaniu sceny nie ma na trawie cienia rzuconego przez budynek;/ GI, VraySun, VrayPhysicalCam. To moja pierwsza stycznosc z Hair and Fur, do tej pory generowalem trawe po przez VrayDisplacemenrMod. W czym moze byc problem? Uploaded with ImageShack.us
pressenter Napisano 25 Luty 2012 Napisano 25 Luty 2012 Ja bym powiedział, że mogą być za niskie ustawienia renderu, może też nie zmieniłeś na mr prim w ustawieniach h&f? Sz.
kowal1916 Napisano 25 Luty 2012 Autor Napisano 25 Luty 2012 Po wlaczeniu mr prim trawa kompletnie sie nie generuje, wychodzi czysty plane;/ Jesli chodzi o ustawienia renderu to totalnie sie w tym nie ogarniam, kiedys poczytalem o jakis podstawowych ustawieniach i tak jade juz od dluzszego czasu. Takze moze i chodzi o ustawienia renderu.
gientekwl Napisano 25 Luty 2012 Napisano 25 Luty 2012 spróbuj w zakładce Enviroment and Effects hair'a ustawić nie na buffer a na geometry. Na 100% powinno coś widać :)
kowal1916 Napisano 25 Luty 2012 Autor Napisano 25 Luty 2012 Tak tez probowalem, jednak po zaznaczeniu geometry render wiesza mi sie i nic nie idzie odrazu na 'Transforming Vertices...
pressenter Napisano 25 Luty 2012 Napisano 25 Luty 2012 A rzeknij jeszcze, którego vraya używasz, ponieważ jeden z nich miało problemy z załadowaniem vrayowej wtyczki do h&f? Sz.
kowal1916 Napisano 25 Luty 2012 Autor Napisano 25 Luty 2012 (edytowane) V-Ray Adv 2.00.03 na maxie 2012 Jeszcze wczesniej jak szukalem czegos w tym temacie to napotkalem kilka opini, ze h&f nie wspolpracuje ze wszystkimi swiatlami..moze w tym tkwi problem.. Edytowane 25 Luty 2012 przez kowal1916
pressenter Napisano 25 Luty 2012 Napisano 25 Luty 2012 To zerknij w pluginach maxa (customize->plugins) czy masz załądowany plugin hairvrayobj, jeśli nie to go załaduj(tip od usera La_R, więc jemu należą się wszelkie brawa), wtedy mr prim, żadnego geometry nawet nie próbuj, przy takiej ilości to Ci komp nie podoła, chociaż jeśli nie masz wystarczająco ramu to i tak Ci nie podoła. A jak już przy tym to dlaczego taka metoda, a nie na przykład displacement czy nawet sianie geometrii? Sz.
jaras Napisano 26 Luty 2012 Napisano 26 Luty 2012 http://vray.info/tutorials/grass/ http://www.peterguthrie.net/blog/2009/04/vray-grass-tutorial-part-2/ IMO to lepsze rozwiązania niz h&f maxowy
kowal1916 Napisano 27 Luty 2012 Autor Napisano 27 Luty 2012 hmm, zdecydowanie pozostane przy Displacement:) h&f to byla niudana proba sprobowania czegos innego. dzieki za rady.
pabulo Napisano 14 Maj 2012 Napisano 14 Maj 2012 przypadkiem trafiłem do wątku przez googla.. jeśli temat aktualny lub tak ogólnie... W 300% popieram jarasa. vray proxy + multiscatter to rozwiązanie nieporównywalnie wygodniejsze i dające lepsze efekty niż jakiekolwiek włochy. Displacement do trawy zawsze był swego rodzaju protezą a już od dawna jest przeżytkiem
mihpolak Napisano 14 Maj 2012 Napisano 14 Maj 2012 (edytowane) to ja też dodam, że aby native H&F działał popawnie w Vrayu, należy maxa uruchomić jako administrator. W tym trybie aktualnie komponuje postaci włosy w liczbie 40000 tys, Hair Segments - 40, bez minimalnych trudności dla komputera, przy czym dodam , że taka sama ilość przy Geometry, uniemożliwiałaby nawet normalne poruszanie się w viewporcie, o długości renderu nawet nie wspominając. Edytowane 16 Maj 2012 przez mihpolak
mihpolak Napisano 16 Maj 2012 Napisano 16 Maj 2012 Małe sprostowanie odnośnie głupot napisanych przeze mnie wyżej : chodziło mi oczywiście o mr prim H&F, który renderuje się dopiero po uruchomieniu maxa jako administrator. No a drugie kretyństwo tego nieszczęsnego postu - tryb Geometry nie różni się od pozostałych stabilnością nawigacji w viewporcie ( bo niby jak ), jedynie po konvertowaniu H&F na mesh. Reszta, czyli 1 % tego co napisałem wcześniej jest w porządku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się