Jump to content

Cień Hair and Fur przy Vray Sky


Recommended Posts

Witam,

 

Posiadam scene exterior, do wygenerowania trawy uzylem Hair and Fur jednak po wyrenderowaniu sceny nie ma na trawie cienia rzuconego przez budynek;/

 

GI, VraySun, VrayPhysicalCam.

 

To moja pierwsza stycznosc z Hair and Fur, do tej pory generowalem trawe po przez VrayDisplacemenrMod.

 

W czym moze byc problem?

 

whouse05jpg.png

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

Po wlaczeniu mr prim trawa kompletnie sie nie generuje, wychodzi czysty plane;/

 

Jesli chodzi o ustawienia renderu to totalnie sie w tym nie ogarniam, kiedys poczytalem o jakis podstawowych ustawieniach i tak jade juz od dluzszego czasu. Takze moze i chodzi o ustawienia renderu.

Link to comment
Share on other sites

To zerknij w pluginach maxa (customize->plugins) czy masz załądowany plugin hairvrayobj, jeśli nie to go załaduj(tip od usera La_R, więc jemu należą się wszelkie brawa), wtedy mr prim, żadnego geometry nawet nie próbuj, przy takiej ilości to Ci komp nie podoła, chociaż jeśli nie masz wystarczająco ramu to i tak Ci nie podoła.

 

A jak już przy tym to dlaczego taka metoda, a nie na przykład displacement czy nawet sianie geometrii?

 

Sz.

Link to comment
Share on other sites

przypadkiem trafiłem do wątku przez googla..

jeśli temat aktualny lub tak ogólnie... W 300% popieram jarasa. vray proxy + multiscatter to rozwiązanie nieporównywalnie wygodniejsze i dające lepsze efekty niż jakiekolwiek włochy. Displacement do trawy zawsze był swego rodzaju protezą a już od dawna jest przeżytkiem

Link to comment
Share on other sites

to ja też dodam, że aby native H&F działał popawnie w Vrayu, należy maxa uruchomić jako administrator. W tym trybie aktualnie komponuje postaci włosy w liczbie 40000 tys, Hair Segments - 40, bez minimalnych trudności dla komputera, przy czym dodam , że taka sama ilość przy Geometry, uniemożliwiałaby nawet normalne poruszanie się w viewporcie, o długości renderu nawet nie wspominając.

Edited by mihpolak
Link to comment
Share on other sites

Małe sprostowanie odnośnie głupot napisanych przeze mnie wyżej : chodziło mi oczywiście o mr prim H&F, który renderuje się dopiero po uruchomieniu maxa jako administrator. No a drugie kretyństwo tego nieszczęsnego postu - tryb Geometry nie różni się od pozostałych stabilnością nawigacji w viewporcie ( bo niby jak ), jedynie po konvertowaniu H&F na mesh. Reszta, czyli 1 % tego co napisałem wcześniej jest w porządku.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy