Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Posiadam scene exterior, do wygenerowania trawy uzylem Hair and Fur jednak po wyrenderowaniu sceny nie ma na trawie cienia rzuconego przez budynek;/

 

GI, VraySun, VrayPhysicalCam.

 

To moja pierwsza stycznosc z Hair and Fur, do tej pory generowalem trawe po przez VrayDisplacemenrMod.

 

W czym moze byc problem?

 

whouse05jpg.png

Uploaded with ImageShack.us

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja bym powiedział, że mogą być za niskie ustawienia renderu, może też nie zmieniłeś na mr prim w ustawieniach h&f?

 

Sz.

Napisano
  • Autor

Po wlaczeniu mr prim trawa kompletnie sie nie generuje, wychodzi czysty plane;/

 

Jesli chodzi o ustawienia renderu to totalnie sie w tym nie ogarniam, kiedys poczytalem o jakis podstawowych ustawieniach i tak jade juz od dluzszego czasu. Takze moze i chodzi o ustawienia renderu.

Napisano

spróbuj w zakładce Enviroment and Effects hair'a ustawić nie na buffer a na geometry. Na 100% powinno coś widać :)

Napisano
  • Autor

Tak tez probowalem, jednak po zaznaczeniu geometry render wiesza mi sie i nic nie idzie odrazu na 'Transforming Vertices...

Napisano

A rzeknij jeszcze, którego vraya używasz, ponieważ jeden z nich miało problemy z załadowaniem vrayowej wtyczki do h&f?

 

Sz.

Napisano
  • Autor

V-Ray Adv 2.00.03 na maxie 2012

 

 

Jeszcze wczesniej jak szukalem czegos w tym temacie to napotkalem kilka opini, ze h&f nie wspolpracuje ze wszystkimi swiatlami..moze w tym tkwi problem..

Edytowane przez kowal1916

Napisano

To zerknij w pluginach maxa (customize->plugins) czy masz załądowany plugin hairvrayobj, jeśli nie to go załaduj(tip od usera La_R, więc jemu należą się wszelkie brawa), wtedy mr prim, żadnego geometry nawet nie próbuj, przy takiej ilości to Ci komp nie podoła, chociaż jeśli nie masz wystarczająco ramu to i tak Ci nie podoła.

 

A jak już przy tym to dlaczego taka metoda, a nie na przykład displacement czy nawet sianie geometrii?

 

Sz.

Napisano
  • Autor

hmm, zdecydowanie pozostane przy Displacement:) h&f to byla niudana proba sprobowania czegos innego.

 

dzieki za rady.

Napisano

przypadkiem trafiłem do wątku przez googla..

jeśli temat aktualny lub tak ogólnie... W 300% popieram jarasa. vray proxy + multiscatter to rozwiązanie nieporównywalnie wygodniejsze i dające lepsze efekty niż jakiekolwiek włochy. Displacement do trawy zawsze był swego rodzaju protezą a już od dawna jest przeżytkiem

Napisano

to ja też dodam, że aby native H&F działał popawnie w Vrayu, należy maxa uruchomić jako administrator. W tym trybie aktualnie komponuje postaci włosy w liczbie 40000 tys, Hair Segments - 40, bez minimalnych trudności dla komputera, przy czym dodam , że taka sama ilość przy Geometry, uniemożliwiałaby nawet normalne poruszanie się w viewporcie, o długości renderu nawet nie wspominając.

Edytowane przez mihpolak

Napisano

Małe sprostowanie odnośnie głupot napisanych przeze mnie wyżej : chodziło mi oczywiście o mr prim H&F, który renderuje się dopiero po uruchomieniu maxa jako administrator. No a drugie kretyństwo tego nieszczęsnego postu - tryb Geometry nie różni się od pozostałych stabilnością nawigacji w viewporcie ( bo niby jak ), jedynie po konvertowaniu H&F na mesh. Reszta, czyli 1 % tego co napisałem wcześniej jest w porządku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności