Napisano 25 Luty 201213 l Witam, Posiadam scene exterior, do wygenerowania trawy uzylem Hair and Fur jednak po wyrenderowaniu sceny nie ma na trawie cienia rzuconego przez budynek;/ GI, VraySun, VrayPhysicalCam. To moja pierwsza stycznosc z Hair and Fur, do tej pory generowalem trawe po przez VrayDisplacemenrMod. W czym moze byc problem? Uploaded with ImageShack.us
Napisano 25 Luty 201213 l Ja bym powiedział, że mogą być za niskie ustawienia renderu, może też nie zmieniłeś na mr prim w ustawieniach h&f? Sz.
Napisano 25 Luty 201213 l Autor Po wlaczeniu mr prim trawa kompletnie sie nie generuje, wychodzi czysty plane;/ Jesli chodzi o ustawienia renderu to totalnie sie w tym nie ogarniam, kiedys poczytalem o jakis podstawowych ustawieniach i tak jade juz od dluzszego czasu. Takze moze i chodzi o ustawienia renderu.
Napisano 25 Luty 201213 l spróbuj w zakładce Enviroment and Effects hair'a ustawić nie na buffer a na geometry. Na 100% powinno coś widać :)
Napisano 25 Luty 201213 l Autor Tak tez probowalem, jednak po zaznaczeniu geometry render wiesza mi sie i nic nie idzie odrazu na 'Transforming Vertices...
Napisano 25 Luty 201213 l A rzeknij jeszcze, którego vraya używasz, ponieważ jeden z nich miało problemy z załadowaniem vrayowej wtyczki do h&f? Sz.
Napisano 25 Luty 201213 l Autor V-Ray Adv 2.00.03 na maxie 2012 Jeszcze wczesniej jak szukalem czegos w tym temacie to napotkalem kilka opini, ze h&f nie wspolpracuje ze wszystkimi swiatlami..moze w tym tkwi problem.. Edytowane 25 Luty 201213 l przez kowal1916
Napisano 25 Luty 201213 l To zerknij w pluginach maxa (customize->plugins) czy masz załądowany plugin hairvrayobj, jeśli nie to go załaduj(tip od usera La_R, więc jemu należą się wszelkie brawa), wtedy mr prim, żadnego geometry nawet nie próbuj, przy takiej ilości to Ci komp nie podoła, chociaż jeśli nie masz wystarczająco ramu to i tak Ci nie podoła. A jak już przy tym to dlaczego taka metoda, a nie na przykład displacement czy nawet sianie geometrii? Sz.
Napisano 26 Luty 201213 l http://vray.info/tutorials/grass/ http://www.peterguthrie.net/blog/2009/04/vray-grass-tutorial-part-2/ IMO to lepsze rozwiązania niz h&f maxowy
Napisano 27 Luty 201213 l Autor hmm, zdecydowanie pozostane przy Displacement:) h&f to byla niudana proba sprobowania czegos innego. dzieki za rady.
Napisano 14 Maj 201212 l przypadkiem trafiłem do wątku przez googla.. jeśli temat aktualny lub tak ogólnie... W 300% popieram jarasa. vray proxy + multiscatter to rozwiązanie nieporównywalnie wygodniejsze i dające lepsze efekty niż jakiekolwiek włochy. Displacement do trawy zawsze był swego rodzaju protezą a już od dawna jest przeżytkiem
Napisano 14 Maj 201212 l to ja też dodam, że aby native H&F działał popawnie w Vrayu, należy maxa uruchomić jako administrator. W tym trybie aktualnie komponuje postaci włosy w liczbie 40000 tys, Hair Segments - 40, bez minimalnych trudności dla komputera, przy czym dodam , że taka sama ilość przy Geometry, uniemożliwiałaby nawet normalne poruszanie się w viewporcie, o długości renderu nawet nie wspominając. Edytowane 16 Maj 201212 l przez mihpolak
Napisano 16 Maj 201212 l Małe sprostowanie odnośnie głupot napisanych przeze mnie wyżej : chodziło mi oczywiście o mr prim H&F, który renderuje się dopiero po uruchomieniu maxa jako administrator. No a drugie kretyństwo tego nieszczęsnego postu - tryb Geometry nie różni się od pozostałych stabilnością nawigacji w viewporcie ( bo niby jak ), jedynie po konvertowaniu H&F na mesh. Reszta, czyli 1 % tego co napisałem wcześniej jest w porządku.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto