Gość Ratamahata Napisano 18 Lipiec 2004 Napisano 18 Lipiec 2004 Kilka screenow z trasy do gry, nad ktora aktualnie pracjue. Calosc jest jeszcze bez lightmap, czesc textur uzyta jest w celach jedynie pogladowych, vertex color jeszcze do poprawy, ale generalnie wiele juz sie nie zmieni... Czas pracy : okolo 2 tygodni Summary info: okolo 35.000 trojkatow, 8 textur (od 64x32 do 1024x1024) Rendering : to co widac pochodzi prosto z engine'u 3dBlitz No i to byloby na tyle...
Phantom Napisano 18 Lipiec 2004 Napisano 18 Lipiec 2004 hmm...duże textury...dużo polys...jakoś sceptycznie do tego podchodze...graficznie jednak prezentuje się ciekawie...ale po co walnąłeś "preview" na środku...heh... pozdrawiam...
darkelf Napisano 18 Lipiec 2004 Napisano 18 Lipiec 2004 hmm spoko... a co do ilosci trojkacikow... to chyba nie jest to duzo :|... [na cala trase]
Fr3d3k Napisano 18 Lipiec 2004 Napisano 18 Lipiec 2004 Tak sie doczepie: Pierwszy render: nie ciekawie wygladaja te pasy na jezdni w miesjcu skrzyzowania... imo powinna byc podwojna ciagla ;p ..taki malowazny feler =] nerka ! EDIT: A i sklanial bym sie ku temu by ta latarnia byla skierowana na jezdnie a nie tam na beczki czy co tam jest ...ale kto by sie do tego doczepial ;p
RK Napisano 18 Lipiec 2004 Napisano 18 Lipiec 2004 Drzewa troszkę jak sprzed paru lat ale cała reszta świetna. Czapka z głowy.
Raven Napisano 18 Lipiec 2004 Napisano 18 Lipiec 2004 No i słupki przydałobysie podkontrastować strasznie rozmyte.
Max Schreck Napisano 19 Lipiec 2004 Napisano 19 Lipiec 2004 Generalnie mi sie podoba, ale poczekam na finalną wersję.
RAsputin Napisano 19 Lipiec 2004 Napisano 19 Lipiec 2004 hmm...duże textury...dużo polys...jakoś sceptycznie do tego podchodze...graficznie jednak prezentuje się ciekawie...ale po co walnąłeś "preview" na środku...heh... pozdrawiam... To jest malutko jak na cala scene :) Taka scene karta typu radeon9200 potrafila by plynnie wyswietlic bez zadnych optymalizacji tak wiec nie ma sie o co martwic.
Phantom Napisano 19 Lipiec 2004 Napisano 19 Lipiec 2004 tak dodaj do tego modele postaci animacje, sekwencje jpgów albo bitmap, światło...skrypty silnika...i radeonek 9200 ze słabszym prockiem wymięka...
Por@szek Napisano 19 Lipiec 2004 Napisano 19 Lipiec 2004 Sorki ze sie wtracam, ale gdzie ty uzywasz textur 1024 ?? Szczerze to oprocz gier typu half, stalker, czy doom nie widzialem tak gigantycznych(prosze mnie nie poprawiac, ze jest ich wiecej, wiem ,a le to byly pierwsze przyklady z glowy, ostatnie w ktore gralem). Z calym szacunkiem, mimo ze nie znam typu giery, ale drzewa sa niedopuszczalne, chyba ze chcesz sie wydac to pod szyldem low budget. Po za tym nie widze jakos tych 35 000. Ale moze poprostu za malo jest na tych screenow. A teraz drobne uwagi. Za malo roslinnosci(krzaczki, na alphie, kepki traw, ew. kwiatki jak jestes pacyfista), brak cieni, podstawowa wada, dalej za czysto. Przybrudzenia, badz przyciemnienia zdazaja sie tak rzadko jak by ich wogole nie bylo. Za to calkiem fajnie texturki sa. Popraw co nie co a powinno byc spoko. P.S. Jeszcze co do slupkow bialo-czerwonych. Troche za malo kontrastu, za bardzo rozmyte, no i czy nie stoja zbyt gesto?? Pozdrufka
RAsputin Napisano 20 Lipiec 2004 Napisano 20 Lipiec 2004 tak dodaj do tego modele postaci animacje, sekwencje jpgów albo bitmap, światło...skrypty silnika...i radeonek 9200 ze słabszym prockiem wymięka... Eeeh Co skrypty silnika maja wspolnego z karta graficzna ? A jezeli mowimy o procku to jaki wplyw ilosc poly na scenie ma na dzialanie skryptow ? ;) Zgodzilbym sie ze 35000 poly to duzo jezeli bylyby na raz wyswietlane na ekranie, ale to cala scena ma 35000 jak rozumiem. Ile srednio moze byc na raz poly na ekranie ? Powiedzmy ze do 10000. To jest naprawde niewiele. Popatrz na UT2003 np. tam kazda postac ma po kila tysiecy poly i scena tez nie jest lekka a dziala to spokojnie na r9200 i jest tam bardzo duzo rozniastych efektow. Pozdrawiam
RK Napisano 20 Lipiec 2004 Napisano 20 Lipiec 2004 @ Por@szek- sorry ale tekstury w tym rozmiarze to nic specjalnego- zdarzają sie w większości gier, a już przy tych używających landscape to wręcz za mało. Skoro w symulatorze samolotowym na model AI używa się tekstury 2048x 2048 to 1024 na environment to żadne osiągnięcie... Inna rzecz że oczywiście nie na każdym modelu kosza na śmieci musi być coś tak wielkiego.
_michal Napisano 20 Lipiec 2004 Napisano 20 Lipiec 2004 W chrome AFAIK były texturki 4096x4096 na kolor terenu+detailmapy...
RK Napisano 20 Lipiec 2004 Napisano 20 Lipiec 2004 Ej no, stary, spokojnie. Każdy wali babole ( nie chwaląc się mam niemałe osiągnięcia w dziedzinie babolenia)- jak nikt nic nie będzie mówił to na **** to forum ?
_michal Napisano 20 Lipiec 2004 Napisano 20 Lipiec 2004 Por@szek, mów, mów. To przecież dyskusja jest, nie kłótnia. BTW - Fajny avatar - Dani, prawda? Ale tekstu z siga nie kojarzę.
Por@szek Napisano 20 Lipiec 2004 Napisano 20 Lipiec 2004 Born in burial Gown z Bitter suites to Succubi. Ostatnie 4 wersy. A wiecej nic pisac nie bede, poczekam na update'y, zobacze co sie zmieni. Ide posprzatac po grafikach. ;)
KLICEK Napisano 20 Lipiec 2004 Napisano 20 Lipiec 2004 najbardziej mi sie podoba napis na srodku taki klimatyczny mam nadzieje ze w grze tez bede mogl go ogladac ?
spinoza Napisano 20 Lipiec 2004 Napisano 20 Lipiec 2004 Co skrypty silnika maja wspolnego z karta graficzna Popatrz na UT2003 np. tam kazda postac ma po kila tysiecy poly i scena tez nie jest lekka a dziala to spokojnie na r9200 i jest tam bardzo duzo rozniastych efektow. hmmm a o fx'ach słyszałeś ??? :) co do efektów w UT 2003 to nie wychodzą poza DX7 :)
Phantom Napisano 20 Lipiec 2004 Napisano 20 Lipiec 2004 Eeeh Co skrypty silnika maja wspolnego z karta graficzna ? A jezeli mowimy o procku to jaki wplyw ilosc poly na scenie ma na dzialanie skryptow ? ;) Pozdrawiam yyy...fajnie że żeś troshke przekręcił moje słowa ale spoko... Powiedzmy ze do 10000. To jest naprawde niewiele. Popatrz na UT2003 np. tam kazda postac ma po kila tysiecy poly i scena tez nie jest lekka a dziala to spokojnie na r9200 i jest tam bardzo duzo rozniastych efektow. Pozdrawiam spoko...to napisz "sam" taki silnik i zoptymalizuj żeby smigał pod radeonem 9200 128mb ramu i prockiem typu 1-15GHz... powodzenia i pozdro...
RAsputin Napisano 21 Lipiec 2004 Napisano 21 Lipiec 2004 hmmm a o fx'ach słyszałeś ??? :) co do efektów w UT 2003 to nie wychodzą poza DX7 :) Ano slyszalem o fx-ach tylko ze dla mnie sluza one do opisu materialow i sa mozna powiedziec "kompilowane" do postaci listy zmian stanow karty graficznej oraz PS-ow i VS-ow. Ciezko to nazwac "skryptami silnika". Ja rozumiem skrypty silnika jako skrypty od logiki gry np. i te sa wykonywane przez procesor komputera a nie karty graficznej. Natomiast opis materialow to zupelnie inna bajka.
RAsputin Napisano 21 Lipiec 2004 Napisano 21 Lipiec 2004 spoko...to napisz "sam" taki silnik i zoptymalizuj żeby smigał pod radeonem 9200 128mb ramu i prockiem typu 1-15GHz... powodzenia i pozdro... sprzet jest na tyle mocny ze nie potrzeba zadnych superhiper optymalizacji zeby to uciagnal :) Sorry ale optymalizacje silnika to jedno a moc karty graficnej to 2. I tak naprawde przy dzisiejszym sprzecie nie potrzeba sie bawic w super optymalizacje zeby zrobic ladnie dzialajacy silnik, ktory potrafi wyswietlic kilkadziesiat tys scianek przy zachowaniu niezlej plynnosci. Pozdrawiam
_michal Napisano 21 Lipiec 2004 Napisano 21 Lipiec 2004 Masz rację. Z małym wyjątkiem, takiej optymalizacji po prostu nie opłada się robić, bo hardware za szybko jest wymieniane na nowe. Kiedyś mówiono że PSX nie nadaje się do szybkich gier fpp. Potem wyszedł wspaniały Quake 2 na Pleja i wszystkim zamknął gęby. Podobnie z wyścigami, pierwszy Ridge Racer a Gran Turismo 1 & 2 albo Wip3out. Na tym samym sprzęcie. Na pececie jest nie do pomyslenia by wyciskać z danego sprzętu siódme poty, bo to się nie opłaca, jest za dużo konfiguracji i za szybko się starzeją. Moje 2 grosze
darkelf Napisano 21 Lipiec 2004 Napisano 21 Lipiec 2004 moje 2 grosze: znowu zaczyna sie dysputa forumowych programistow, i niedlugo bede sie czul jak na tureckim kazaniu :P.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się