bilinek Napisano 5 Marzec 2012 Share Napisano 5 Marzec 2012 Witam, Mam takie pytanie, a mianowicie, chcę w 3ds maxie wymodelować wzór na ścianie tak, aby był wypukły. O ile dobrze mi się zdaję, to się jakoś robi w edytorze materiałów. Może mi ktoś opisać jak to wyciąć za pomocą materiału? Poniżej daje zdjęcie przykładowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
infected Napisano 5 Marzec 2012 Share Napisano 5 Marzec 2012 Wstaw to do bumpa po przeróbce na czarno biały. To co ma być wypukłe zrób białe, co nie - czarne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bilinek Napisano 5 Marzec 2012 Autor Share Napisano 5 Marzec 2012 Dokładnie chodzilo mi o to aby ten wzór został wycięty bez tła. Żeby pozostała tylko ta gałązka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bilinek Napisano 5 Marzec 2012 Autor Share Napisano 5 Marzec 2012 Nie wiem czy do tego nie służy program Crazybump? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
infected Napisano 6 Marzec 2012 Share Napisano 6 Marzec 2012 No to wrzuć to do opacity wtedy usuniesz tło. Inna wersja to mapa displace gdzie można uzyskać wyższej jakości wytłoczenie kosztem czasu renderu. Ale nie stworzy to za ciebie obiektu zbudowanego z siatki. Natomiast jest wystarczające jako ala płaskorzeźba na ścianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dimaxion Napisano 6 Marzec 2012 Share Napisano 6 Marzec 2012 Dokładnie ten sam problem poruszałem juz kilkukrotnie na forum i też nie uzyskałem odpowiedzi. W Cinem4d jest takie narzędzie jak Vectorizer(o ile dobrze pamiętam). Tworzy geometrię z czarno-białej mapy. Przydałoby się cos takiego w Maksie. Ale na upartego dasz radę odrysować ten kształt splinem... godzina roboty i po problemie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 6 Marzec 2012 Share Napisano 6 Marzec 2012 albo wrzucic to do jakiegos programu od vektorow (illustrator, corel), dac autoobrys, wyeksportowac jako .ai i max to przyjmie jako spline'a. potem juz tylko extrude i po wszystkim (pomijajac ze czasem trzeba taki spline poczyscic, jest darmowy plugin optimize spline ktory to zwykle zalatwia). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bilinek Napisano 6 Marzec 2012 Autor Share Napisano 6 Marzec 2012 albo wrzucic to do jakiegos programu od vektorow (illustrator, corel), dac autoobrys, wyeksportowac jako .ai i max to przyjmie jako spline'a. potem juz tylko extrude i po wszystkim (pomijajac ze czasem trzeba taki spline poczyscic, jest darmowy plugin optimize spline ktory to zwykle zalatwia). Tylko mam problem aby ten rysunek z corela mi przeszedł do maxa;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 6 Marzec 2012 Share Napisano 6 Marzec 2012 Jak w .ai nie chce pójść to wypuść w jakimś Cadowym .dwg i nie powinno być problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bilinek Napisano 6 Marzec 2012 Autor Share Napisano 6 Marzec 2012 niestety, już próbowałem na wszystkie sposoby. Pewnie coś źle robię. Jakbyś miał chęć i troszkę czasu, czy mógłbyś mi poszczególnie opisać ten proces? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 6 Marzec 2012 Share Napisano 6 Marzec 2012 A napisz dokładnie w czym masz problem? W wyeksportowaniu z Corela, w imporcie do maxa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Necro Napisano 7 Marzec 2012 Share Napisano 7 Marzec 2012 Mi import z AI nie działa jeżeli nie zapiszę w zgodności z ilustratorem 3(tak, bez cs), ot, taka informacja :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bilinek Napisano 7 Marzec 2012 Autor Share Napisano 7 Marzec 2012 A napisz dokładnie w czym masz problem? W wyeksportowaniu z Corela, w imporcie do maxa? hmm.. myślę, że problem leży w eksporcie z corela (mam CorelDraw x5), a może otwarciu tego w 3ds max-ie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 7 Marzec 2012 Share Napisano 7 Marzec 2012 hmm.. myślę, że problem leży w eksporcie z corela (mam CorelDraw x5), a może otwarciu tego w 3ds max-ie no to uscililes problem :D W przypadku Illustratora trzeba wyexportowac .ai w troche starszej wersji (chyba Illustrator 8 jesli dobrze pamietam) Max mial problemy z importem nowszych formatow. Mozliwe ze cos podobnego jest w przypadku Corela, ale zanim nie napiszesz co i jak robisz to pozostaje wrozyc z fusow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flamaster69 Napisano 7 Marzec 2012 Share Napisano 7 Marzec 2012 corel - export do DWG - autocad, zero zmian w ustawieniach, max 2011 import - zero zmian w ustawieniach. wektor jak malowany w maxie. Problem z nim jest taki że ma mnóstwo punktów kontrolnych co oznacza że siatka zrobiona z tego będzie mega skomplikowana, naprawdę, lepiej to zrobić splineami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi