Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam wszystkich - mam do wykonania obły kształt - np kształt buta - i muszę go wykonać z takiej oto kratki - jak coś takiego wykonać w maxie ?

 

7074032995_7fa40c7142_b.jpg

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zmultiplikuj kratkę tak, by powstał motyw obejmujący powierzchnię podeszwy, po czym narysuj spline i wytnij nim w tym meshu kształt buta.

Napisano
  • Autor

kurcze - nie do końca wiem jak to zrobić - może jakiś screen ?

nie chodzi konkretnie o buta - np. chciałbym zrobić ażurową kulę albo jakiś obły kształt który będzie wykonany z takiej kratki - jak zrobić żeby tak kratka była powyginana w konkretnym kształcie?

Napisano

Możesz zrobić to za pomocą alfy - robisz kwadratową texturę alfy w takim kształcie jak twój obrazek, nakładasz na obiekt i dajesz w edytorze materiałów w "shader basic parameters" zaznaczone "face map".

To ci zmapuje tex na poszczególnych poligonach, ale jako że to alpha to efekt może nie być za dobry (chociaż z dodaniem displace i bump/normal map może być zadowalający).

Możesz ewentualnie zmapować obiekt tak żeby każdy poly był na uvmapie w tym samym miejscu (każdy poy ma tą samą teksturę, dajesz na to modyfikator subdivide i dzielisz na małe poligonki, potem displace z teksturą bazowaną na twoim "segmencie", potem możesz wybrać niepotrzebne poligony za pomocą tekstury w bodajże modyfikatorze "vol. select" i je skasować.

Napisano
  • Autor

wolałbym wykonać model 3d a nie bawic się w textury czy dispklace

zależy mi na jakości

Napisano

Toż teksturami i displacem możesz zrobić model 3d.

Displace'ujesz collapsujesz, optymizujesz i masz model.

Napisano

Bierzesz swój obły kształt,ropłaszczasz go np. modyfikatorem melt.Albo np. czyms takim http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/uvw-to-poly i robisz morpha z płaskiego na obły.Modelujesz swoją kratke na płasko,ustawiasz nad rozpłaszczonym poprzednio obłym modelem.Podpinasz kratke do rozpłaszczonego modyfikatorem skin wrap.Morphujesz swój obły kształt spowrotem do obłego stanu- kratka podpieta skinwrapem podąży za morphowanym obiektem.Proste.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności