Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

witam wszystkich - mam do wykonania obły kształt - np kształt buta - i muszę go wykonać z takiej oto kratki - jak coś takiego wykonać w maxie ?

 

7074032995_7fa40c7142_b.jpg

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zmultiplikuj kratkę tak, by powstał motyw obejmujący powierzchnię podeszwy, po czym narysuj spline i wytnij nim w tym meshu kształt buta.

Napisano
  • Autor

kurcze - nie do końca wiem jak to zrobić - może jakiś screen ?

nie chodzi konkretnie o buta - np. chciałbym zrobić ażurową kulę albo jakiś obły kształt który będzie wykonany z takiej kratki - jak zrobić żeby tak kratka była powyginana w konkretnym kształcie?

Napisano

Możesz zrobić to za pomocą alfy - robisz kwadratową texturę alfy w takim kształcie jak twój obrazek, nakładasz na obiekt i dajesz w edytorze materiałów w "shader basic parameters" zaznaczone "face map".

To ci zmapuje tex na poszczególnych poligonach, ale jako że to alpha to efekt może nie być za dobry (chociaż z dodaniem displace i bump/normal map może być zadowalający).

Możesz ewentualnie zmapować obiekt tak żeby każdy poly był na uvmapie w tym samym miejscu (każdy poy ma tą samą teksturę, dajesz na to modyfikator subdivide i dzielisz na małe poligonki, potem displace z teksturą bazowaną na twoim "segmencie", potem możesz wybrać niepotrzebne poligony za pomocą tekstury w bodajże modyfikatorze "vol. select" i je skasować.

Napisano
  • Autor

wolałbym wykonać model 3d a nie bawic się w textury czy dispklace

zależy mi na jakości

Napisano

Toż teksturami i displacem możesz zrobić model 3d.

Displace'ujesz collapsujesz, optymizujesz i masz model.

Napisano

Bierzesz swój obły kształt,ropłaszczasz go np. modyfikatorem melt.Albo np. czyms takim http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/uvw-to-poly i robisz morpha z płaskiego na obły.Modelujesz swoją kratke na płasko,ustawiasz nad rozpłaszczonym poprzednio obłym modelem.Podpinasz kratke do rozpłaszczonego modyfikatorem skin wrap.Morphujesz swój obły kształt spowrotem do obłego stanu- kratka podpieta skinwrapem podąży za morphowanym obiektem.Proste.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.