tr000tyl Napisano 13 Kwiecień 2012 Napisano 13 Kwiecień 2012 witam wszystkich - mam do wykonania obły kształt - np kształt buta - i muszę go wykonać z takiej oto kratki - jak coś takiego wykonać w maxie ?
Shogun 3D Napisano 13 Kwiecień 2012 Napisano 13 Kwiecień 2012 Zmultiplikuj kratkę tak, by powstał motyw obejmujący powierzchnię podeszwy, po czym narysuj spline i wytnij nim w tym meshu kształt buta.
tr000tyl Napisano 16 Kwiecień 2012 Autor Napisano 16 Kwiecień 2012 kurcze - nie do końca wiem jak to zrobić - może jakiś screen ? nie chodzi konkretnie o buta - np. chciałbym zrobić ażurową kulę albo jakiś obły kształt który będzie wykonany z takiej kratki - jak zrobić żeby tak kratka była powyginana w konkretnym kształcie?
gutekfiutek Napisano 17 Kwiecień 2012 Napisano 17 Kwiecień 2012 Możesz zrobić to za pomocą alfy - robisz kwadratową texturę alfy w takim kształcie jak twój obrazek, nakładasz na obiekt i dajesz w edytorze materiałów w "shader basic parameters" zaznaczone "face map". To ci zmapuje tex na poszczególnych poligonach, ale jako że to alpha to efekt może nie być za dobry (chociaż z dodaniem displace i bump/normal map może być zadowalający). Możesz ewentualnie zmapować obiekt tak żeby każdy poly był na uvmapie w tym samym miejscu (każdy poy ma tą samą teksturę, dajesz na to modyfikator subdivide i dzielisz na małe poligonki, potem displace z teksturą bazowaną na twoim "segmencie", potem możesz wybrać niepotrzebne poligony za pomocą tekstury w bodajże modyfikatorze "vol. select" i je skasować.
tr000tyl Napisano 17 Kwiecień 2012 Autor Napisano 17 Kwiecień 2012 wolałbym wykonać model 3d a nie bawic się w textury czy dispklace zależy mi na jakości
gutekfiutek Napisano 17 Kwiecień 2012 Napisano 17 Kwiecień 2012 Toż teksturami i displacem możesz zrobić model 3d. Displace'ujesz collapsujesz, optymizujesz i masz model.
mafida Napisano 17 Kwiecień 2012 Napisano 17 Kwiecień 2012 Bierzesz swój obły kształt,ropłaszczasz go np. modyfikatorem melt.Albo np. czyms takim http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/uvw-to-poly i robisz morpha z płaskiego na obły.Modelujesz swoją kratke na płasko,ustawiasz nad rozpłaszczonym poprzednio obłym modelem.Podpinasz kratke do rozpłaszczonego modyfikatorem skin wrap.Morphujesz swój obły kształt spowrotem do obłego stanu- kratka podpieta skinwrapem podąży za morphowanym obiektem.Proste. 1
Rekomendowane odpowiedzi