tr000tyl Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 witam wszystkich - mam do wykonania obły kształt - np kształt buta - i muszę go wykonać z takiej oto kratki - jak coś takiego wykonać w maxie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 Zmultiplikuj kratkę tak, by powstał motyw obejmujący powierzchnię podeszwy, po czym narysuj spline i wytnij nim w tym meshu kształt buta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tr000tyl Napisano 16 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 16 Kwiecień 2012 kurcze - nie do końca wiem jak to zrobić - może jakiś screen ? nie chodzi konkretnie o buta - np. chciałbym zrobić ażurową kulę albo jakiś obły kształt który będzie wykonany z takiej kratki - jak zrobić żeby tak kratka była powyginana w konkretnym kształcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajnsztajnik Napisano 16 Kwiecień 2012 Share Napisano 16 Kwiecień 2012 Może spróbuj polyboostem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tr000tyl Napisano 17 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 17 Kwiecień 2012 to jakiś plugin ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gutekfiutek Napisano 17 Kwiecień 2012 Share Napisano 17 Kwiecień 2012 Możesz zrobić to za pomocą alfy - robisz kwadratową texturę alfy w takim kształcie jak twój obrazek, nakładasz na obiekt i dajesz w edytorze materiałów w "shader basic parameters" zaznaczone "face map". To ci zmapuje tex na poszczególnych poligonach, ale jako że to alpha to efekt może nie być za dobry (chociaż z dodaniem displace i bump/normal map może być zadowalający). Możesz ewentualnie zmapować obiekt tak żeby każdy poly był na uvmapie w tym samym miejscu (każdy poy ma tą samą teksturę, dajesz na to modyfikator subdivide i dzielisz na małe poligonki, potem displace z teksturą bazowaną na twoim "segmencie", potem możesz wybrać niepotrzebne poligony za pomocą tekstury w bodajże modyfikatorze "vol. select" i je skasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tr000tyl Napisano 17 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 17 Kwiecień 2012 wolałbym wykonać model 3d a nie bawic się w textury czy dispklace zależy mi na jakości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gutekfiutek Napisano 17 Kwiecień 2012 Share Napisano 17 Kwiecień 2012 Toż teksturami i displacem możesz zrobić model 3d. Displace'ujesz collapsujesz, optymizujesz i masz model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 17 Kwiecień 2012 Share Napisano 17 Kwiecień 2012 Bierzesz swój obły kształt,ropłaszczasz go np. modyfikatorem melt.Albo np. czyms takim http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/uvw-to-poly i robisz morpha z płaskiego na obły.Modelujesz swoją kratke na płasko,ustawiasz nad rozpłaszczonym poprzednio obłym modelem.Podpinasz kratke do rozpłaszczonego modyfikatorem skin wrap.Morphujesz swój obły kształt spowrotem do obłego stanu- kratka podpieta skinwrapem podąży za morphowanym obiektem.Proste. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi