Skocz do zawartości

Max2Maya


comander_barnik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jak sugeruje nazwa zastanawiam się nad przesiadka na Majkę z maxa, max co prawda nie ejst aż tak zły ale niestabilnosć, wolne działanie i losowe crashe przy większych scenach dosyć mocno szargają mi nerwy.

core i7 3,4ghz + ASUS p67 sabertooth + GTX570 + 8gbRAM 1600mhz (żeby nie było że mam słabą maszynę :P)

-Testuje Mayę już 3 dzień i co prawda prędkość działania jest bardzo przyjemna (porównuje na tym samym pliku przeniesionym fbxem z maxa) ale mam mase problemów z ui i jego zapisywaniem. O ile się orientuje z cgsociety 3d total itp problem z zapominaniem preferencji użytkownika jest w tym sofcie dość powszechny i nie istnieje żadne porządne rozwiązanie. Klawisze z,j,f nieustannie wracają do swoich deafultów niezależnie ile razy to zmienię, plik preferencji nie jest ustawiony read only również.

Problem tez jest z gubieniem klawiszy robionych do shelfa i odczepianymi z menu listami opcji, też nie da sie ich zapisać. Ktoś z weteranów lub ktokolwiek komu udał osie to naprawić mógłby się podzielić wiedzą?

-Kolejna rzecz która mnie zupełnie zaskoczyła to fakt ze program zamiast skrótów z shiftem uzywa duzych i małych liter, co jest wg mnie trochę absurdalne zważywszy jak łatwo zapomnieć czasem o włączonym cap locku. Nikt na to nie narzekał nigdy? Da się do tego przyzwyczaić?

-Ostatnie, jak wygląda praca w majce nad gameartem? Dużo firm tego używa czy raczej duze stajnie stawiają na Maxa?

 

Będę wdzięczny za wszelkie tipy w pracy z tym pakietem

Comander

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Tip 1: Zostaw wszystko w mayce defaultowe - nie próbuj broń Boże przenosić myślenia Maxego do Mayki, bo zrujnujesz jej ideę.

Tip 2: Zrób sobie po paru miesiącach kilka bardziej przydatnych skrótów, ale póki co przełącz się na defaultową Maykę i daj się pochłonąć jak płynnemu workflowowi, a pokochasz ją od razu.

Tip 3: Nie zmieniaj klawisza "F" - jeden z częściej używanych i jak dosiądzie się ktoś inny do Twojego kompa to Cię za tę zmianę zlinczuje.

Tip 4: Koniecznie postaraj się ogarnąć przynajmniej podstawowo MELa - uprzyjemni Ci ta wiedza znacznie pracę w Mayce.

 

Do capslocka da się przyzwyczaić, choć za KAŻDYM razem przy jego włączeniu pada w stronę Mayki kilka soczystych kolokwializmów ... ale nie jest to bardzo częsta sprawa.

Gorszą sprawą jest gubienie customowego shelfa - wkurza raz na 3-4 miesiące i to ostro ... nigdy nie chciało mi się szukać przyczyny błędu szczerze mówiąc :/

Game art nie wiem - nie wypowiadam się.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beny dzięki ci wielkie, na szczeście skróy do extrude, merge, interactive split itym podobnych nie resetują się, reszte zrevertuję.

Pytanie mam kolejne czy da się jakoś zrobić skróty dla widoków? Perspective front back top bottom etc... jednak ciężko bez nich pracować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolne to mayowe menu.

Pelna kustomizacje skrotow masz np. w modo. Wszysto w ladnym pliku cfg sie zapisuje i nie ma ze cos sie gubi. plus tzw. pie menus, pelna kustomizacja ui, tworzenie wlasnych mixow tooli. Do modelowania super, malego skulptowania tez.

Pod gamart jakies skrypty ludzie tworza(pipelineIO). Ponoc smiga(hehe sie chwala ze id software przy ragu cos tam mielil w modo). Nie myslales o tym zeby sprobowac? 501 ostatni build, wg. mnie po przerobieniu od wersji 201, jest twardy jak skala. Viewport wytzymuje sporo, jedyny problem to operacje na duzej ilosci zaznaczonych poly/edge/vert.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Modo? Nah nie wydaje mi się, jestem w trakcie kończenia ważnego dla mnie projektu (sam modelling) i Maya to raczej jedyna opcja jako że ma jeszcze troche wspólnego z maxem tyle ze jest wydajna przy ciężkich plikach i nie żre pół giga ramu do działania w idle.. potrzeba mi multitaskowego softu do modelingu, animacji i sfx (uczelnia :P) jak max.

Edytowane przez comander_barnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jak sugeruje nazwa zastanawiam się nad przesiadka na Majkę z maxa, max co prawda nie ejst aż tak zły ale niestabilnosć, wolne działanie i losowe crashe przy większych scenach dosyć mocno szargają mi nerwy.

 

Bez obaw doswiadczysz tego samego.

Sam zaczynalem z Maxema potem przyszla kolej na Maya. Przez dlugi czas hate'owalem maye wciaż jej uzywajac. Ale po czasie stwierdzam ze ma wieksze mozliwosci niz max i uzywam jej w pierwszej kolejnosci. Co do stabilnosci to dla mnie max wygrywa.

Maya potrafi wyciagac problemy z nikad. Gubi sie we wlasnych nodach. Nawet ciagłe czyszczenie sceny nie wiele czasem pomaga. Zdarzaja sie sytuacje ze zamiast jechac z projektem dalej starasz sie przez kilka godzin odratowac scene ktora sie crashuje a to na renderze, a to na starcie, a to w innym miejscu.

Jednym zdaniem to jest pełna bagów i jej znajomosc opiera sie nie na znajomosci softu a umiejetnosci omijania bugów. Na szczescie jest to tak rozwiniety soft ze pozwala na wiele tzw. work-around'ow.

Co do skrótow to polecam deafaultowe ustawienia. Jedna rzecz z jakiej ja korzystam, poniewaz to przeskakiwanie miedzy layoutami za dlugo trwa, to O-outliner i H-hipershade. Polecam zapamietane kombinacji z Marking menu bo jest bardzo pomocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modo? Nah nie wydaje mi się, jestem w trakcie kończenia ważnego dla mnie projektu (sam modelling) i Maya to raczej jedyna opcja jako że ma jeszcze troche wspólnego z maxem tyle ze jest wydajna przy ciężkich plikach i nie żre pół giga ramu do działania w idle.. potrzeba mi multitaskowego softu do modelingu, animacji i sfx (uczelnia :P) jak max.

 

Modo 150-200mb w idlu.:) Wiesz,wbrew pozorom to nie jest niedorobiony kuzyn LW, XSI, Maxa i Mayi;)

Co ciekawe potrafilo zaladowac obj i fbx, na ktorych maya powiedziala sory winetu:)

Jak masz sam modeling to jest to naprawde malo problematyczny soft.

Do vfxow i animacji juz niezbyt sie nadaje to fakt i w tym miejscu musi wkroczyc cos jak max(ech te pluginy) czy maya a i to pewnie w kooperacji z jakims np. hudym i RF.

Ze wspolpraca z maya wlasciwie zero problemow (via fbx).

I nie ze namawiam na sile. Ot warto chociaz sprobowac i sie skupic na modelowaniu a nie walczyc z jakimis bzdetnymi problemami duzych pakietow.:)

pzdr,

uzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze tak się przyłączę do spraw UI: jak odwrócić kierunek przybliżania(dolly tool:alt+rmb)?

 

Edit:

 

Jeszcze jedna irytująca sprawa: Zaznaczenie obiektu objawia się wyświetleniem jego siatki trójkątów, nawet gdy nie jestem w wireframe. Jako, że pracuje na gęstych siatkach, zaznaczenie jednego obiektu może trwać po kilkadziesiąt sekund! Da się zamienić to oznaczenie na jakiś bounding box na przykład?

 

Edit2:

 

Ok, wyłączanie siatki jest pod preferences->display. Co nie zmienia faktu, że czas potrzebny na zaznaczenie obiektu nie zmienił się :/.

Edytowane przez GRiPi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Jedna rzecz z jakiej ja korzystam, poniewaz to przeskakiwanie miedzy layoutami za dlugo trwa, to O-outliner i H-hipershade.

 

"H" nie ruszajcie pracując w zespole przynajmniej - bardzo często używany skrót - jak go przytrzymasz i na ekranie przytrzymasz LPM to możesz przełączać tryb pracy - modelling, animation itp. Generalnie możesz to zrobić F2,F3 itd. Ale H jest o wiele wygodniejsze (często F'y się mylą po prostu). Do dostania się do Hypershada używaj gestu Spacja-przytrzymjesz LPM nad menu co Ci wyskoczyło i przesuwasz w prawo - jeden z najczęściej używanych gestów, więc łatwo zapamiętać. Co do "O" się zgadzam - mam ten sam skrót do outlinera :)

 

Jak masz sam modeling to jest to naprawde malo problematyczny soft.

Główny problem z Modo to to że zbyt ładnie wyświetla swoje siatki :) Może to absurdalne ale w produkcji to przeszkadza, bo w momencie poprowadzenia błędniej siatki (5 edgeów w werteksie, T-egde, nierównomierne dystanse egde'ów, brak jednoznacznie określonej płaszczyzny quadów itp.) Modo itak tą siatkę w jakiś kosmiczny sposób ładnie wyświetla w viewporcie. Dopiero jak wrzucisz tę siatkę do Mayki, Maxa czy innego ustrojstwa, okazuje się, że mesh jest do poprawy, bo gdzieś tam źle speculary się zachowują.

 

Kolejne pytanie czy w majce jest odpowiednik smoothing grup? Póki co znalazłem tylko harden i soften normals

 

Nie ma. W mayce zaznaczasz face'y i robisz harder tudzież soften egde.

 

Pytanie mam kolejne czy da się jakoś zrobić skróty dla widoków? Perspective front back top bottom etc... jednak ciężko bez nich pracować

 

Używaj gestów - Spacja + przytrzymujesz LPM na napisie Maya + ruchy lewo/prawo/góra/dół w zależności czy chcesz odpowiednio top/side/persp/front view. Kliknięcie jednorazowo spacji nad oknem które masz aktualnie pod myszą daje Ci to okno full screen a potem pyknięcie przywraca poprzedni layout okien.

Edytowane przez beny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam kolejne czy da się jakoś zrobić skróty dla widoków? Perspective front back top bottom etc... jednak ciężko bez nich pracować

Masz jeszcze ViewCube choć jest domyślnie wyłączony.

Zawsze jest to klik bez zbytniego celowania - znacznie szybciej niż grzebanie w panels.

Skrótów do widoków niestety nie udało mi się ustawić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za tipy! Kolejna rzecz, grupy w majce są zupełnie inne niż w maxie gdzie gdy pare elementów sie zgrupowało to zaznaczajac jeden soft zaznaczał całą grupe aż do momentu jej otwarcia. Maya domyślnie robi jakby selection sety bez możliwosci wygodnego zaznaczenia masy elementów ze wspólnym pivotem. Istnieje jakieś ustawienie żeby można było zaznaczać pare obiektów naraz jednym klikiem? Nie licząc combine mesh rzecz jasna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za tipy! Kolejna rzecz, grupy w majce są zupełnie inne niż w maxie gdzie gdy pare elementów sie zgrupowało to zaznaczajac jeden soft zaznaczał całą grupe aż do momentu jej otwarcia. Maya domyślnie robi jakby selection sety bez możliwosci wygodnego zaznaczenia masy elementów ze wspólnym pivotem. Istnieje jakieś ustawienie żeby można było zaznaczać pare obiektów naraz jednym klikiem? Nie licząc combine mesh rzecz jasna

Ale te obiekty sa zgrupowane? Jesli tak to zaznaczasz obiekt strzalka w gore i zaznacza cala grupe(czy tez oczko wyzej w hierarchi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za tipy! Kolejna rzecz, grupy w majce są zupełnie inne niż w maxie gdzie gdy pare elementów sie zgrupowało to zaznaczajac jeden soft zaznaczał całą grupe aż do momentu jej otwarcia. Maya domyślnie robi jakby selection sety bez możliwosci wygodnego zaznaczenia masy elementów ze wspólnym pivotem. Istnieje jakieś ustawienie żeby można było zaznaczać pare obiektów naraz jednym klikiem? Nie licząc combine mesh rzecz jasna

 

włacz grupie atrybut 'Display Handle' lub przełącz się na tryb "Select by hierarchy and combinations" (ikonka w status line)

 

Co do powolnego zaznaczania gęstych siatek, to problem sterowników - natrafiłem na niego parę lat temu, nie pamiętam niestety rozwiązania (jakiś switch w ustawieniach).

Edytowane przez praetorian
fix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@praetorian

 

Ustawieniach majki? Sterowniki najnowsze nvidii.

 

 

 

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=437665

 

Tu jest wątek o problemie który ja miałem - rok 2006 więc nie wiem czy cokolwiek z tego jest aktualne, albo czy to Twój przypadek. Ja teraz nie mam ani Quadro ani 2 monitorów, więc chyba nie pomogę - good luck.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z kolei już inne pytanie, czemu mi znikają masy obiektów gdy tylko je grupuje lub próbuje combine (dla uzyskania wspólnego pivota) o dziwo taka grupa pojawia sie w outlinerze ale jest pusta, nie można jej zaznaczyć ani też cofnąć ctrl zetem. Pomaga tylko restart pliku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie kolejne odnośnie interactive split i split polygon toolów. Czy to ja mam to zbugowane, czy to jest jakis trik żeby cokolwiek tym przeciąć? Nie snapuje mi do niczego, znika kiedy wyjde poza face (gdy np mam tylko jeden face widoczny, po narysowaniu krawędzi nic sie nie dzieje. Trochę mnie z tym szlag trafia i wdzięczny będę za wszelkie rady jak to zmusić do działania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam, generalnie Podobno na radeonach aplikacje DCC [ max maya xsi itd...] dzialaja duzo szybciej, pamietacie jazde gdy wyszlo fermi i wydajnosc opengla byla tak mierna?? Testowalem wczoraj maca mini z integra intela hd 3000 na mayi 2012, mocno sie wkur... gdy byl tylko 10 fps wolniejszy od mojego gf435m O.o [asus n43jq, i7-720qm, 8gb, gf435, win7 x64, jakis forceware 285...] Mac mini to i5 2,3gh, 2gb ramu, intel hd300 Lion..... Testowalem na tej samej scenie nad ktora pracuje w trybie default renderer i default material.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa i ciekawe jest to ze maya 2013 w tej samej scenie ma ok 13-16 fpsow, a 2012 18-24, niby mala roznica ale z kazda wersja wydaje sie byc efektywnie zwalniana... O.o

 

Każda wersja ma więcej narzędzi (i nie tylko tych które możesz użyć, ale i tych dzięki którym potrafi lepiej zarządzać twoją sceną, która czasami może być naprawdę ciężka - więc nie zakładaj, że nowa wersja będzie sukcesywnie pozbawiana pewnych elementów.

Przyjmij założenia producenta - że posiadany sprzęt masz mocniejszy niż przed rokiem i jednak poradzi on sobie z nowym softem mimo jego zasobożerności.

Zawsze możesz pozostać w wersji niższej - nie wydasz kasy na upgrade i więcej fps :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda wersja ma więcej narzędzi (i nie tylko tych które możesz użyć, ale i tych dzięki którym potrafi lepiej zarządzać twoją sceną, która czasami może być naprawdę ciężka - więc nie zakładaj, że nowa wersja będzie sukcesywnie pozbawiana pewnych elementów.

Przyjmij założenia producenta - że posiadany sprzęt masz mocniejszy niż przed rokiem i jednak poradzi on sobie z nowym softem mimo jego zasobożerności.

Zawsze możesz pozostać w wersji niższej - nie wydasz kasy na upgrade i więcej fps :)

 

Czyli np jakie?? Jesli jest wolniejsza, to chyba moze mniejsze sceny ladowac? XD Bo jak w 2012 odpale dajmy na to 10 mln poly przy 24 fpsach to zeby w 2013 miec 24 fpsy musze miec np 8 mln poly? Wiec nie rozumiem czym lepiej zarzadza... Tym ze zanim wyjdzie przynajmniej service pack 1 nie da sie tego softu uzywac? XD Jakos Houdini 12 jest kilkukrotnie szybszy od 11. to dlaczego maya 2013 ma byc wolniejsza od poprzednika?? Optymalizacja? Wedlug mnie to zrypane podejscie, bo jesli sprzet sie zmienia na lepszy, a soft sie staje wolniejszy... to jest to i tak gorsze niz szybszy sprzet i szybszy soft a nawet rzeklbym gorsze niz ten sam sprzet a szybszy soft. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności