Krzyk Napisano 6 Maj 2012 Napisano 6 Maj 2012 Witajcie po majówce! (niestety) Rozpocząłem prace nad większą scenką, której głównym elementem będzie... gitara. :) Nie jest ona dopieszczona jeszcze TAK, jak tego będę chciał, ale zajmę się tym w ostatniej fazie. Model i tekstura na podstawie mojego starego Gibsona ;) Oto kilka ujęć, którymi chciałem się podzielić z Wami:
Karkosik Napisano 6 Maj 2012 Napisano 6 Maj 2012 Ostatnie dwa przecudne! Wczesniejszym brakuje tych kolorków i postprodukcji tych ostatnich, aczkolwiek model ładny. Struny niszczą! Nie wiem czy zastosowałeś mapke reflect (a jesli tak ) to ustaw mniejszy reflect na te zabrudzenia i rysy. Bo Ci sie teraz brud błyszczy jak laker i dodaj też minimalny bump na lakier i troche wiekszy na gryfie? ( tam gdzie są klucze, nie znam sie na gitarach ;p) Ogólnie zapowiada sie bardzo zacnie. Powodzenia w dalszej pracy, jedziesz! Pozdrawiam
Krzyk Napisano 7 Maj 2012 Autor Napisano 7 Maj 2012 Dziękuję! Cieszę się z Twojej reakcji Karkosik :) Tylko dodam mały komentarz do uwagi odnośnie kolorów pierwszej wizki - mogłem dodać te gradienty i kolory, ale bardzo podobało mi się takie surowe ujęcie gitary :) Co do brudów i rys - masz zupełną rację - przesadziłem trochę z reflectem, i zero bump'a. Muszę to poprawić w końcowej fazie. Mam nadzieję, że ostateczna ilustracja z wykorzystaniem gitary zbierze równie dobrą opinię, co obecna :) Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam!
indian Napisano 7 Maj 2012 Napisano 7 Maj 2012 świetne... super shadery, model, i te detale, palce lizać 5***** salut.
Gość kakaku Napisano 8 Maj 2012 Napisano 8 Maj 2012 Czy struny to bump? bardzo ladny model;) i wprzylaczam sie do opini ze 2 otatnie super!:)
maniu Napisano 8 Maj 2012 Napisano 8 Maj 2012 Zrzuca z nóg! Jak dla mnie rewelacja ;) Jak zrobiłeś struny i z jakiego silnika korzystałeś?
Chasdiel Napisano 8 Maj 2012 Napisano 8 Maj 2012 Ludzie Ci posłodzili to teraz ja ponarzekam, cobyś nie wpadł w samozachwyt. Zwłaszcza, ze napisałeś, że w założeniu miała być dopieszczona: - Struna D rozumiem była wymieniana, tak? Zbyt nowa wobec reszty:) - Masakrycznie kanciaste pudło Ci wyszło. - albo struna basowa E jest za cienka, albo te kołki na główce(nigdy nie wiem jak się zwą), na których owija się struny są nieproporcjonalne względem strun (ciężko jest zrobić praktycznie 4 oploty i jeszcze, żeby tyle miejsca zostawało - zwłaszcza w akustykach, gdzie najczęściej domyślny set to dwunastki! - nie sposób tu nie pominąć załamania praw fizyki, zwłaszcza, ze sam specjalnie zrobiłeś zoom na główkę i struny ; Popraw sposób mocowania strun. Powinny one iść od dziurki i być nawijane, a nie od dołu - nie jest to absolutnie możliwe;) I powinny być ściśnięte jeden oplot tuż pod drugim - i jeszcze dla samego czepialstwa powiem, że profile progów wyglądają trochę inaczej - zwłaszcza na końcach nie powinno być wklęśnieć, bo by Ci struny brzęczały No ale fakt, gitara ładna:)
pirx Napisano 8 Maj 2012 Napisano 8 Maj 2012 (edytowane) Wow, naprawdę świetne. Tylko... Co trzeba robić żeby w taki sposób zrysować podstrunnicę? :P To jaki to właściwie jest z Gibolami, Epi jest częścią koncernu a nie widziałem takiego comba... (?) pzdr. Daniel. PS. Chasdiel, no teoretycznie masz rację, ale... istnieje wieeele modeli, a struny... proszę Cię, jestem jedyną osobą jaką znam która przykłada wagę jak je zakładać poprawnie, a często mam kilka kompletów na gitarach (teraz 2 różne 10 i jedną 11). Progi- true! Edytowane 8 Maj 2012 przez pirx
Krzyk Napisano 8 Maj 2012 Autor Napisano 8 Maj 2012 @indian: bardzo dziękuję za wyrazy uznania :) @kakaku: Dwie najgrubsze struny to displacement, trzecia struna bump, reszta poprostu materiał. Dzięki tak poza tym :) @3d_operator: Glad you like it! DOF - tak, z PS, na bazie z-depth pass. @maniu: Cieszę się, że odniosłeś takie wrażenie! hehe. Struny tj. wyżej - displacement i bump, a silnik to Vray 2.0 @Chasdiel: Nie tyle pochwała kształci, co krytyka - dzięki za cenne uwagi! Co do struny D muszę Ci się przyznać ... że nie wiem kto ją podmienił! Tak naprawdę wszystkie struny mają ten sam materiał :P Ale widzę o co Ci chodzi. To nawet ciekawe jak jedna struna jest inna od reszty ;) Co do pudła to starałem się robić na podstawie swojej gitary, ale masz rację - coś wyostrzyłem za bardzo i nie czyta się najlepiej przez tą teksturę - need to fix that. Co do owinięcia Struny E - tutaj mój błąd :P za duże przedziały w owinięciu zrobiłem. Całość strun jest zrobiona w podobny sposób i rzeczywiście muszę to poprawić. I progi również dobrze zauważyłeś - nie byłoby możliwe na nich wygodnie grać :D Myślałem, że mało albo prawie nikt tego nie zauważy, ale nie doceniłem widza ;) Koniecznie trzeba będzie poprawić ich wysokość i frezy na krawędziach. Cieszę się, że mimo merytorycznych błędów, gitara się podoba :) @DanielKusak: Jako, że nie jestem doświadczonym gitarzystą - spytałem o to doświadczonego. Powedział, że jest możliwość zrysowania gryfu, ale pod warunkiem że zjedzie się także przedziały progowe ;) Co do porysowań na samym gryfie to nie zdążyłem zrobić dokładnej mapy, przez co nie są one zbyt realistyczne. Koniecznie do poprawy :) Dzięki wszystkim jeszcze raz i szczerze - nie spodziewałem się aż takiego uznania z Waszej strony. To naprawdę wspiera w kolejnych etapach pracy! Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się