Murshtin Napisano 14 Maj 2012 Napisano 14 Maj 2012 Witam. Mam problem w Cinema 4D R13 z mipmappingiem. Otóż nie wiem jak mam go uaktywnić/włączyć. Mam przykładowo taką scenę, a render wygląda :/ tak:
jaceks Napisano 15 Maj 2012 Napisano 15 Maj 2012 (edytowane) W Cinemie chyba tylko ustawieniami w Render Settings/Anty-aliasing będziesz mógł coś na to poradzić. Spróbuj zmienić na 'Best' Jak nie wystarczy defaultowe 1x1 na 4x4 to daj 2x2 na 2x2 lub wyższe (2x2 na 4x4). Acha, możesz jeszcze zostawić 'Best' 1x1 na 4x4 ale zmniejszyć "Threshold" do 1%. Wszystko zależy co będzie Ci się czasowo bardziej opłacało. Edytowane 15 Maj 2012 przez jaceks Edit
Murshtin Napisano 15 Maj 2012 Autor Napisano 15 Maj 2012 Już bawiłem się tymi opcjami antialiasingu, robiłem wszystkie kombinacje, ale niestety przynosi to tylko minimalnie zauważalną różnicę. Małe obiekty oraz tekstury wyglądają lepiej, nie ma już tak widocznego ziarna, ale przy dużych powierzchniach i teksturach przy których podczas renderingu "idzie" duża krecha wyglądają tak samo. :[ Dziwne, że tak mało osób spotkało się z tym problemem.
makak Napisano 15 Maj 2012 Napisano 15 Maj 2012 Też się z tym spotkałem, niestety nie znalazłem rozwiązania.
jaceks Napisano 16 Maj 2012 Napisano 16 Maj 2012 (edytowane) Te dwa przykłady powyżej spokojnie naprawisz ustawieniem antyaliasingu. I to niedużymi. A problem jest powszechny i występuje wszędzie tam gdzie wielkość elementu wzoru zbliża się do wielkości pojedynczego piksela wyświetlacza. Sprzed kamer telewizyjnych wyrzuca się gości ubranych w marynarki w drobną kratkę czy cienkie paski bo na ekranie TV robią się takie rzeczy jak widzimy powyżej. Przy kręceniu dla kina nie ma takiego niebezpieczeństwa, przynajmniej przy taśmie. Zrób eksperyment: wyrenderuj takie coś jak powyżej, ale z dobrym antyaliasingiem żeby obraz był dobry a potem w oknie podglądu powiększaj i pomniejszaj obraz. Znów się to "pokrzywi" chociaż w skali 100% wszystko jest ok. Także ten efekt jest pochodną: wielkości klatki, ustawień antyaliasingu i medium na którym się to ogląda. Edytowane 16 Maj 2012 przez jaceks błąd
Orangegraphics Napisano 16 Maj 2012 Napisano 16 Maj 2012 to się nazywa moire effect i jest nie winą softu ale tak jak pisze jaceks naturą wyświetlania obrazu na macierzy 2 wymiarowej która posiada jednostkę elementarną jaką w naszym przypadku jest pixel. poczytaj na necie o tym, trochę powinieneś znaleźć. pozdrawiam
RobUk Napisano 20 Lipiec 2012 Napisano 20 Lipiec 2012 (edytowane) :) Fajny temat, szkoda ze juz zakonczony Edytowane 25 Lipiec 2012 przez RobUk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się