Jump to content
  • 0
Murshtin

Czy jest na to jakaś rada?

Question

Witam. Mam problem w Cinema 4D R13 z mipmappingiem. Otóż nie wiem jak mam go uaktywnić/włączyć. Mam przykładowo taką scenę, a render wygląda :/ tak:

 

beznazwy1mfq.th.jpg beznazwy12w.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

W Cinemie chyba tylko ustawieniami w Render Settings/Anty-aliasing będziesz mógł coś na to poradzić. Spróbuj zmienić na 'Best'

Jak nie wystarczy defaultowe 1x1 na 4x4

to daj 2x2 na 2x2

lub wyższe (2x2 na 4x4).

 

Acha, możesz jeszcze zostawić 'Best' 1x1 na 4x4 ale zmniejszyć "Threshold" do 1%.

Wszystko zależy co będzie Ci się czasowo bardziej opłacało.

Edited by jaceks
Edit

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Już bawiłem się tymi opcjami antialiasingu, robiłem wszystkie kombinacje, ale niestety przynosi to tylko minimalnie zauważalną różnicę. Małe obiekty oraz tekstury wyglądają lepiej, nie ma już tak widocznego ziarna, ale przy dużych powierzchniach i teksturach przy których podczas renderingu "idzie" duża krecha wyglądają tak samo. :[ Dziwne, że tak mało osób spotkało się z tym problemem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Też się z tym spotkałem, niestety nie znalazłem rozwiązania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Te dwa przykłady powyżej spokojnie naprawisz ustawieniem antyaliasingu. I to niedużymi. A problem jest powszechny i występuje wszędzie tam gdzie wielkość elementu wzoru zbliża się do wielkości pojedynczego piksela wyświetlacza. Sprzed kamer telewizyjnych wyrzuca się gości ubranych w marynarki w drobną kratkę czy cienkie paski bo na ekranie TV robią się takie rzeczy jak widzimy powyżej.

Przy kręceniu dla kina nie ma takiego niebezpieczeństwa, przynajmniej przy taśmie.

 

Zrób eksperyment: wyrenderuj takie coś jak powyżej, ale z dobrym antyaliasingiem żeby obraz był dobry a potem w oknie podglądu powiększaj i pomniejszaj obraz. Znów się to "pokrzywi" chociaż w skali 100% wszystko jest ok.

Także ten efekt jest pochodną: wielkości klatki, ustawień antyaliasingu i medium na którym się to ogląda.

Edited by jaceks
błąd

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

to się nazywa moire effect i jest nie winą softu ale tak jak pisze jaceks naturą wyświetlania obrazu na macierzy 2 wymiarowej która posiada jednostkę elementarną jaką w naszym przypadku jest pixel.

 

poczytaj na necie o tym, trochę powinieneś znaleźć.

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

:) Fajny temat, szkoda ze juz zakonczony

Edited by RobUk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy