Murshtin Napisano 14 Maj 2012 Share Napisano 14 Maj 2012 Witam. Mam problem w Cinema 4D R13 z mipmappingiem. Otóż nie wiem jak mam go uaktywnić/włączyć. Mam przykładowo taką scenę, a render wygląda :/ tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceks Napisano 15 Maj 2012 Share Napisano 15 Maj 2012 (edytowane) W Cinemie chyba tylko ustawieniami w Render Settings/Anty-aliasing będziesz mógł coś na to poradzić. Spróbuj zmienić na 'Best' Jak nie wystarczy defaultowe 1x1 na 4x4 to daj 2x2 na 2x2 lub wyższe (2x2 na 4x4). Acha, możesz jeszcze zostawić 'Best' 1x1 na 4x4 ale zmniejszyć "Threshold" do 1%. Wszystko zależy co będzie Ci się czasowo bardziej opłacało. Edytowane 15 Maj 2012 przez jaceks Edit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Murshtin Napisano 15 Maj 2012 Autor Share Napisano 15 Maj 2012 Już bawiłem się tymi opcjami antialiasingu, robiłem wszystkie kombinacje, ale niestety przynosi to tylko minimalnie zauważalną różnicę. Małe obiekty oraz tekstury wyglądają lepiej, nie ma już tak widocznego ziarna, ale przy dużych powierzchniach i teksturach przy których podczas renderingu "idzie" duża krecha wyglądają tak samo. :[ Dziwne, że tak mało osób spotkało się z tym problemem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makak Napisano 15 Maj 2012 Share Napisano 15 Maj 2012 Też się z tym spotkałem, niestety nie znalazłem rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceks Napisano 16 Maj 2012 Share Napisano 16 Maj 2012 (edytowane) Te dwa przykłady powyżej spokojnie naprawisz ustawieniem antyaliasingu. I to niedużymi. A problem jest powszechny i występuje wszędzie tam gdzie wielkość elementu wzoru zbliża się do wielkości pojedynczego piksela wyświetlacza. Sprzed kamer telewizyjnych wyrzuca się gości ubranych w marynarki w drobną kratkę czy cienkie paski bo na ekranie TV robią się takie rzeczy jak widzimy powyżej. Przy kręceniu dla kina nie ma takiego niebezpieczeństwa, przynajmniej przy taśmie. Zrób eksperyment: wyrenderuj takie coś jak powyżej, ale z dobrym antyaliasingiem żeby obraz był dobry a potem w oknie podglądu powiększaj i pomniejszaj obraz. Znów się to "pokrzywi" chociaż w skali 100% wszystko jest ok. Także ten efekt jest pochodną: wielkości klatki, ustawień antyaliasingu i medium na którym się to ogląda. Edytowane 16 Maj 2012 przez jaceks błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 16 Maj 2012 Share Napisano 16 Maj 2012 to się nazywa moire effect i jest nie winą softu ale tak jak pisze jaceks naturą wyświetlania obrazu na macierzy 2 wymiarowej która posiada jednostkę elementarną jaką w naszym przypadku jest pixel. poczytaj na necie o tym, trochę powinieneś znaleźć. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobUk Napisano 20 Lipiec 2012 Share Napisano 20 Lipiec 2012 (edytowane) :) Fajny temat, szkoda ze juz zakonczony Edytowane 25 Lipiec 2012 przez RobUk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się