Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Korzystam z Zbrush4R2. Staram się ukryć niektóre poligony korzystając z ctrl+shift+alt. w zakładce transform mogę zaznaczyć "point selection mode" przez co dotykając ramką poligon powinienem móc go ukryć. Gdy odznaczę "point selection mode" to muszę objąć ramką cały poligon by go ukryć. Tak to widzę oglądając tutoriale KEYLIGHT. Aczkolwiek on korzysta z wersji 3.5. Gdy zaznaczę ramką kawałek poligonów to przy włączonej opcji "p sel" one znikają problem polega na tym że gdy odznaczę tą opcję i zaznaczę kawałek poligonów to one nadal znikają. Czy ja robię coś źle czy to błąd programu ?

 

 

 

 

 

[ATTACH=CONFIG]86505[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86506[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86507[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Nigdy nie potrafiłem obczaić do czego służy ten guzik bo dla mnie zawsze to działało tak samo. ;)

Zaznaczaj Vertexy a nie polygony. Z tego co wiem to zbrushowi nic nie robi zaznaczenie nawet samego środka ścianki jeśli przy okazji nie zaznaczy się verteksów dotykających tej ścianki.

Napisano

Co do vertexów masz rację ale że ten guzik nic nie robi to chyba nie dokońca prawda ;p Problem w tym że jeśli chciałbym ukryć w środku geometrii coś to ukryje mi też te ścianki których nie chcę i nie wiem co z tym zrobić :/ Czekam na dalszą pomoc.

Napisano

U mnie chyba nic konkretnego się nie zmienia jak go zaznaczę. Możliwe że również mam buga.

 

Hide w zbrushu wymaga trochę wprawy bo niestety nie da się zwyczajnie zaznaczyć pojedynczych ścianek i kliknąć guzika jak to ma miejsce w innych softach. Żeby sprawnie operować ukrywaniem modelu musisz nauczyć się kilku rzeczy:

 

Odwracanie widoczności czyli Shift+Ctrl+przeciągnięcie klikiem na canvasie. Często stosowana techniką jest ukrycie czegoś, odwrócenie widoczności a następnie ponowne ukrycie czegoś i odwrócenie widoczności. Jak widzisz zbrush ukrywa te ścianki których verteksy zaznaczyłeś dlatego zamiast wybierać to co ma pozostać widoczne zdarza się że lepiej jest ukrywać po kawałku kolejne części modelu a następnie odwrócić selekcje. :)

 

Guziczki z menu Tools:Polygroup. Czasem będziesz musiał coś zgrupować jako "zapisanie" miejsca które chcesz ukrywać w przyszłości. Potem będziesz mógł ukryć wszystkie polygrupy które tak stworzyłeś, odwrócić selekcje i ponownie je zgrupować żeby dostać jeden duży kawałek. This is how we do it.

 

Nie oglądałem w całości tych tutków z keylight więc jeśli tam o tym nie wspomniano to przypominam. Pracuj na ściankach widocznych z 2 stron. Tool:Display Properties:Double.

Napisano

Tak jak pisze Monio, trzeba znaleźć na to swój sposób. Jak dla mnie Pt Sel działa dla Ctrl+Shift+Alt, a dla Ctrl+Shift nie. Tak więc wracając do Twojego problemu do ukrycia np.: jednego polygonu nie zaczynałabym od Ctr+Shift+Alt, tylko Ctrl+Shift wokół polygonu, Ctrl+Shift+przeciagniecie na canvas by odwrócić selekcje i voila. Ja czasami jak muszę dziwny kształt wyselekcjonować to zaznaczam większą pow. za pomocą Ctrl+Shift i później na tej selekcji odejmuje polygony, które chcę schować za pomocą zaznaczania wierzchołków z Ctrl+Shift+Alt.

Napisano (edytowane)

Niestety nie udało mi się ukryć tych polygonów co chciałem choć znowu mam wrażenie że to program sobie robi ze mnie żarty..

Od lewej do prawej jak na zdjęciach pokazuję co robiłem. pierwsze zdj to początkowy wygląd. Ukryłem te poligony na których mi zależało i odwróciłem ukrycie co widać na 2 zdjęciu. Chciałem odjąć jeszcze tylko te poligony które widać na 3 zdjęciu. Objąłem je ramką jak na zdjęciu 4 puściłem LPM i tu nagle kicha ponieważ po usunięciu ich pojawiły się znikąd te poligony które już wcześniej odjąłem. Widać je na ostatnim zdjęciu. Jak mam to zrobić i co robię źle ?

 

[ATTACH=CONFIG]86521[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86522[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86523[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86524[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86525[/ATTACH]

Edytowane przez golasek1992
pomyłka słowna
Napisano (edytowane)

Robiłem to już chyba 20 razy. Nie zrobił invert ponieważ przywrócił tylko te poligony które łączą te 2 powierzchnie boczne a resztę ukrytych zostawił. Pod różnymi kątami robiłem i zawsze te same przywraca. Nie wiem co jeszcze mógłbym zrobić :/ Jeśli chciałby mi ktoś pomóc zrozumieć to chętnie wrzucę to narzędzie na jakiś serwer.

 

U mnie "p sel" nie odgrywa żadnej roli.

gdy odejmuje (ctrl+shift+alt) to zawsze gdy obejmę ramką vertex, zbrush usuwa wszystkie poligony które ten vertex mają wspólny.

gdy izoluje (ctrl+shift) to żeby się udało muszę objąć cały poligon ramką.

Edytowane przez golasek1992
Napisano

Lucek polygrupami udało się to zrobić choć obawiałem się czy nie pojawią się znowu te nieznośne poligony których nie byłem w stanie się pozbyć. Szkoda że "p sel" nie działa bo wydaje się być przydatna. To chyba tyle.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności