Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Tworzę swoją pierwszą wizualizację i postanowiłem do stworzenia dywanika wykorzystać VRayFur. Stworzyłem plane 150cm x 100cm, 20x20 segmentów, ustawiłem fura i chciałem obejrzeć na testowym renderze w małej rozdzielczości przy niskich ustawieniach VRaya. Wciskam F9 a tu czas renderu rośnie i rośnie. Przy ponad 300h zatrzymałem. Próbowałem zmniejszać liczbę segmentów i nic.

 

Ma ktoś jakiś pomysł ?

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No ja tak sobie ostatnio zalatwilem kilka godzin pracy. Tez postanowilem sprobowac fura, nie zapisalem i puscilem render. Po tym jak czas renderingu przy obliczaniu LC wzros do maximum (w vray'u chyba 356 godzin) i przez pol godziny nie malalo chcialem cancelowac z tym ze render nadal trwal i po chyba 20 min czekania nie zostalo mi nic innego jak zabic proces :]. Takze ostroznie z tym furem i zapisuj prace przed testami ;)

Napisano
Dobrze ze mogłeś zatrzymac;) Ile masz ramu?

 

Zatrzymałem tzn. zabiłem proces. Innej opcji nie było ;d

 

No ja tak sobie ostatnio zalatwilem kilka godzin pracy. Tez postanowilem sprobowac fura, nie zapisalem i puscilem render. Po tym jak czas renderingu przy obliczaniu LC wzros do maximum (w vray'u chyba 356 godzin) i przez pol godziny nie malalo chcialem cancelowac z tym ze render nadal trwal i po chyba 20 min czekania nie zostalo mi nic innego jak zabic proces :]. Takze ostroznie z tym furem i zapisuj prace przed testami ;)

 

Praktycznie po każdej zmianie czegoś - przesunięciu, wyskalowaniu, itp. cisnę ctrl+s. Mam jakiś taki nawyk ;)

 

To teraz sam nie wiem co z tym furem. Moja 1 scena którą zrobiłem nie była zbyt skomplikowana, parę szafek, wyrko, stolik, drzwi i okno. Render był naprawdę przy niziutkich ustawieniach VRaya przy najniższej rozdzielczości ze standardowych. Co by się działo przy bardziej skomplikowanych scenach nie chcę myśleć. Chciałbym wykorzystywać Fura, ponieważ daje fajne efekty. Przy następnej scenie spróbuję poczekać, jeżeli nie wypali, będę musiał korzystać z displacementów, ale o tym jeszcze nie doczytałem :P

 

dokładnie, problem jest z LC, puści się na innym silniku GI i problem nie występuje

 

Hmm... czyli zostaje BF :) Mam o czym czytać tej nocy.

Napisano

Spróbuj zwiększyć ilość podziałów obiektu, na który nakładasz vrayfur do jakiejś kosmicznej ilości. Znacznie przyspiesza to renderowanie włosów. (przynajmniej w LC)

Napisano
Spróbuj zwiększyć ilość podziałów obiektu, na który nakładasz vrayfur do jakiejś kosmicznej ilości. Znacznie przyspiesza to renderowanie włosów. (przynajmniej w LC)

 

Właśnie miałem pisać coś podobnego. Oto co znalazłem na innym forum, podobno działa - sądząc po odpowiedziach.

 

divide or teselate the surface... simple as that.. incredible isnt it..

just give it more edges so the polygons get smaller and it will calculate properly

just found it out

have fun

 

i konw that the hread is ages old

just giving the solution in case anyboby is looking like I was an hour ago

 

Nie miałem okazji jeszcze przetestować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności