Tom3k Napisano 18 Czerwiec 2012 Share Napisano 18 Czerwiec 2012 Witam. Tworzę swoją pierwszą wizualizację i postanowiłem do stworzenia dywanika wykorzystać VRayFur. Stworzyłem plane 150cm x 100cm, 20x20 segmentów, ustawiłem fura i chciałem obejrzeć na testowym renderze w małej rozdzielczości przy niskich ustawieniach VRaya. Wciskam F9 a tu czas renderu rośnie i rośnie. Przy ponad 300h zatrzymałem. Próbowałem zmniejszać liczbę segmentów i nic. Ma ktoś jakiś pomysł ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piko84 Napisano 18 Czerwiec 2012 Share Napisano 18 Czerwiec 2012 najpierw rośnie potem spada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tom3k Napisano 18 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 18 Czerwiec 2012 Dzięki za odpowiedź. Zobaczymy przy następnej okazji :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasjogabonito Napisano 18 Czerwiec 2012 Share Napisano 18 Czerwiec 2012 Dobrze ze mogłeś zatrzymac;) Ile masz ramu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelkos Napisano 18 Czerwiec 2012 Share Napisano 18 Czerwiec 2012 No ja tak sobie ostatnio zalatwilem kilka godzin pracy. Tez postanowilem sprobowac fura, nie zapisalem i puscilem render. Po tym jak czas renderingu przy obliczaniu LC wzros do maximum (w vray'u chyba 356 godzin) i przez pol godziny nie malalo chcialem cancelowac z tym ze render nadal trwal i po chyba 20 min czekania nie zostalo mi nic innego jak zabic proces :]. Takze ostroznie z tym furem i zapisuj prace przed testami ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 18 Czerwiec 2012 Share Napisano 18 Czerwiec 2012 dokładnie, problem jest z LC, puści się na innym silniku GI i problem nie występuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tom3k Napisano 18 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 18 Czerwiec 2012 Dobrze ze mogłeś zatrzymac;) Ile masz ramu? Zatrzymałem tzn. zabiłem proces. Innej opcji nie było ;d No ja tak sobie ostatnio zalatwilem kilka godzin pracy. Tez postanowilem sprobowac fura, nie zapisalem i puscilem render. Po tym jak czas renderingu przy obliczaniu LC wzros do maximum (w vray'u chyba 356 godzin) i przez pol godziny nie malalo chcialem cancelowac z tym ze render nadal trwal i po chyba 20 min czekania nie zostalo mi nic innego jak zabic proces :]. Takze ostroznie z tym furem i zapisuj prace przed testami ;) Praktycznie po każdej zmianie czegoś - przesunięciu, wyskalowaniu, itp. cisnę ctrl+s. Mam jakiś taki nawyk ;) To teraz sam nie wiem co z tym furem. Moja 1 scena którą zrobiłem nie była zbyt skomplikowana, parę szafek, wyrko, stolik, drzwi i okno. Render był naprawdę przy niziutkich ustawieniach VRaya przy najniższej rozdzielczości ze standardowych. Co by się działo przy bardziej skomplikowanych scenach nie chcę myśleć. Chciałbym wykorzystywać Fura, ponieważ daje fajne efekty. Przy następnej scenie spróbuję poczekać, jeżeli nie wypali, będę musiał korzystać z displacementów, ale o tym jeszcze nie doczytałem :P dokładnie, problem jest z LC, puści się na innym silniku GI i problem nie występuje Hmm... czyli zostaje BF :) Mam o czym czytać tej nocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maru Napisano 19 Czerwiec 2012 Share Napisano 19 Czerwiec 2012 Spróbuj zwiększyć ilość podziałów obiektu, na który nakładasz vrayfur do jakiejś kosmicznej ilości. Znacznie przyspiesza to renderowanie włosów. (przynajmniej w LC) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tom3k Napisano 19 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 19 Czerwiec 2012 Spróbuj zwiększyć ilość podziałów obiektu, na który nakładasz vrayfur do jakiejś kosmicznej ilości. Znacznie przyspiesza to renderowanie włosów. (przynajmniej w LC) Właśnie miałem pisać coś podobnego. Oto co znalazłem na innym forum, podobno działa - sądząc po odpowiedziach. divide or teselate the surface... simple as that.. incredible isnt it.. just give it more edges so the polygons get smaller and it will calculate properly just found it out have fun i konw that the hread is ages old just giving the solution in case anyboby is looking like I was an hour ago Nie miałem okazji jeszcze przetestować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 20 Czerwiec 2012 Share Napisano 20 Czerwiec 2012 dokładnie - zwiększ ilość podziałów. Nawet w manualu jest to napisane :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się