Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Aby nie robi膰 wi臋cej ba艂aganu na forum, za艂o偶臋 jeden temat w kt贸rym b臋d臋 wstawia艂 moje kolejne wprawki w maxie.

Na pocz膮tek za艂膮czam projekt, nad kt贸rym obecnie pracuj臋 - dobrze znana GLaDOS z Portala. Mo偶e i ma艂o tw贸rcze, ale p贸ki co w roli 膰wiczenia modelowania sprawdza si臋 艣wietnie (p贸ki co mo偶e i same cylindry, ale potem b臋dzie ciekawiej). :)

Oczywi艣ci na razie brak tekstur, ale zajm臋 si臋 nimi po sko艅czeniu modelu.

Edytowane przez Ryan Glose

  • Odpowiedzi 78
  • Wy艣wietle艅 16,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Fajne fajne, ch臋tnie zobacze wi臋cej. Imo si艂owniki 艂atwiej zrobi膰 lookAtem ni偶 Ik ale jak kto woli :]

Pozdr

Napisano

no 艂adnie to wyglada

tam ten fragment u g贸ry mo偶na by wyczy艣cic z tych niepotrzebnych poly na plaskiej powie偶chni

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki wielkie za sugestie.

@FF: S艂uszna uwaga - wyczy艣ci艂em. :)

@Smoku: Tu si臋 k艂aniaj膮 moje braki. Szczerze to nie przysz艂o mi do g艂owy/nie wiedzia艂em jak zrobi膰 to lookAtem. Ale ju偶 nadrobi艂em swoje braki w wiedzy i jednak podmieni艂em Ik na lookAty i mniej problematycznie wszystko dzia艂a - dzi臋ki :)

Pozdr

EDIT: Teraz mam ma艂y problem. Gdy zmieni艂em Ik na lookAty, przy obracaniu obiektu si艂owniki i rami臋 nie dzia艂aj膮 tak jak powinny. Wida膰 to na filmiku. Wie kto艣 w czym problem?

EDIT2: Zrobi艂em ca艂o艣膰 mechanizmu od nowa i teraz dzia艂a jak nale偶y. Tylko problem pozosta艂 przy tym metalowym ramieniu, chocia偶 jest troch臋 lepiej ni偶 by艂o.

Edytowane przez Ryan Glose

Napisano
  • Autor

Na艂o偶y艂em kilka g艂贸wnych tekstur, 偶eby sprawdzi膰 jak mniej wi臋cej b臋dzie si臋 prezentowa膰 i zrobi艂em pr贸bny render. Chyba nie jest najgorzej. Jak znajd臋 woln膮 chwil臋 to zmapuj臋 dok艂adniej i oteksturuj臋 reszt臋.

17ckv.jpg

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki ch艂opacy :)

Wkr贸tce sko艅cz臋 j膮 - musz臋 tylko jeszcze raz zrobi膰 kable, kt贸re ma po bokach, bo zrobi艂em troch臋 nieproporcjonalne i dzia艂a to dosy膰 problematycznie wi臋c nie mam dostatecznej kontroli nad nimi podczas animacji.

Poradzi艂by kto艣 w jaki spos贸b je wykona膰? Obecnie mam tam system ko艣ci w po艂膮czeniu z linked Xform, ale jak ju偶 m贸wi艂em nie dzia艂a to najlepiej. Za艂膮czam dodatkowo kilka renderk贸w do wgl膮du i je艣li macie jakie艣 uwagi odno艣nie modelu i materia艂贸w, to ch臋tnie wys艂ucham ;)

I jeszcze taka uwaga, 偶e celowo nie da艂em zniszczonych tekstur jej bia艂ego korpusu, aczkolwiek jego cz臋艣ci s膮 zmapowane, tak偶e to kwestia dorobienia p臋kni臋膰.

glados_by_first9-d5absol.jpg

Edytowane przez Ryan Glose

Napisano

Nie gra艂em w portal-a wi臋c nie wiem co to :) ale wygl膮da fajnie :)

Napisano

Prawda 艣wietna robota. A jak kontrolujesz te kable przy ruchach?

Napisano
  • Autor

No troch臋 to skomplikowane. Na pocz膮tku utworzy艂em splainy z 3 wierzcho艂kami, system ko艣ci sk艂adaj膮cy si臋 z 6 element贸w oraz 6 obiekt贸w Dummy (dwa na ko艅cach przewod贸w, 4 pozosta艂e dla podzespo艂贸w (?) na nich). Nast臋pnie zlinkowa艂em wierzcho艂ki splaina do obiekt贸w dummy (dwa na ko艅cach do 1. i 6. dummy, a ostatni wierzcho艂ek do jednego z dummy po艣rodku). Potem zlinkowa艂em podzespo艂y do obiekt贸w dummy, a te z kolei to ko艣ci. Stworzy艂em dodatkowe dwa obiekty dummy (wi臋ksze) dla kontrolowania ko艅cami przewod贸w i do wy偶szego zlinkowa艂em pierwsz膮 ko艣膰. Obiekt IK Chain przy ostatniej ko艣ci po艂膮czy艂em z 2. obiektem dummy kontrolerem Position Constraint.

Ale mas艂o ma艣lane wysz艂o. Do艂膮cz臋 jeszcze obrazek jak to mniej wi臋cej wygl膮da.

Jak wida膰 musia艂em powykrzywia膰 na pocz膮tku splainy i poprzestawia膰 podzespo艂y, 偶eby na ko艅cu dobrze si臋 powygina艂o, ale gdy pozmieniam troch臋 pozycj臋 ko艅cowych wierzcho艂k贸w, zaczyna si臋 sypa膰.

Przypuszczam, 偶e jest jaki艣 艂atwiejszy i lepiej dzia艂aj膮cy spos贸b, ale nie mia艂em innego pomys艂u jak to zrobi膰 ;]

17ash.jpg

17bqu.jpg

Napisano

A ja mam pytanko w czym renderujesz ?

I czy m贸g艂by艣 si臋 podzieli膰, jak zrobi艂e艣 taki fajny render ? Mam na my艣li, tak膮 fotorealistyczn膮 nie idealno艣膰, mam nadzieje, 偶e mnie kto艣 zrozumia艂 xD

No i te 艣wietne takie rozmazane lekko 艣wiat艂a.

Napisano
  • Autor

Renderuj臋 w vrayu. Ale wydaje mi si臋, 偶e nie jest to g艂贸wnym czynnikiem, kt贸ry doprowadzi艂 do ostatecznego wygl膮du, bo w艂膮czy艂em jedynie GI, a za o艣wietlenie s艂u偶y 5 zwyk艂ych omni, kt贸re ustawi艂em tak, 偶eby dobrze mi o艣wietla艂y model w Viewporcie ;].

Czysty render wygl膮da tak: http://img502.imageshack.us/img502/981/21dc.jpg, tak偶e wi臋ksz膮 rol臋 odgrywa艂a postprodukcja w tych renderach ;)

Napisano
  • Autor

Jak ju偶 pisa艂em, do renderingu nie przyk艂ada艂em si臋, tak偶e nie dawa艂em nawet dodatkowych pass贸w. Poza tym nie u偶ywa艂em jeszcze ich w postprodukcji, co chc臋 nadrobi膰 w to lato, tak jak jeszcze kilka innych rzeczy. Postprodukcja w tym wypadku polega艂a na zwyk艂ej obr贸bce czystego renderu w PSie + dodanie flar ;)

Napisano
  • Autor

Mam problem i zwracam si臋 z pro艣b膮 o pomoc.

Ot贸偶 wymodelowa艂em za艂膮czone na obrazku poni偶ej rami臋 i nie wiem w jaki spos贸b najlepiej kontrolowa膰 jego ruch, jako, 偶e znajduj膮 si臋 tam si艂owniki i elementy obrotowe. Pr贸bowa艂em u偶y膰 systemu ko艣ci i elementy obrotowe dzia艂a艂y nawet dobrze, ale si艂owniki nie przesuwaj膮 si臋 nawet w najmniejszym stopniu. Mo偶liwe, 偶e robi臋 co艣 藕le, ale nie mam poj臋cia co pomijam.

01ce.jpg

Licz臋 na pomoc ;)

Edytowane przez Ryan Glose

Napisano

a w jaki spos贸b ma si臋 porusza膰? :) ale my艣l臋 偶e po艂膮czenie IK chain z ograniczeniami+look at powinno da膰 rad臋 z tego co widz臋.

inna sprawa, 偶e nie musisz kontrolowa膰 wszystkiego z 1 punktu. No chyba 偶e tak sobie za艂o偶y艂e艣.

Napisano
  • Autor

Dobrze by by艂o, gdybym m贸g艂 osi膮gn膮膰 taki efekt jak w filmiku poni偶ej i jak najbardziej zautomatyzowany, ale zdaj臋 sobi臋 spraw臋, 偶e mo偶e to by膰 troch臋 nieosi膮galne. By艂oby to pomocne przy jakie艣 animacji, gdzie by艂oby do zanimowania wiele takich ramion.

Ale nadal pr贸buj臋 co艣 wykombinowa膰 w maxie. Ma kto艣 jaki艣 pomys艂?

Edytowane przez Ryan Glose

Napisano

Wydaje mi si臋, 偶e samymi contrainami i driven keyami by da艂o rad臋 tylko wymaga艂oby troche pracy

Napisano
  • Autor

@legomir: Je艣li dzia艂a艂oby dobrze, to warto by艂oby si臋 po艣wi臋ci膰 ;). Tylko m贸g艂by艣 rozwin膮膰 swoj膮 my艣l? Bo nie do ko艅ca wiem o czym m贸wisz ;D

Napisano

No dobra. Uda艂o mi si臋 mniej wi臋cej zrobi膰 co艣 takiego na HD Solver. Zwyczajnie te cz臋艣ci, kt贸re maj膮 mie膰 translacje tylko, bez rotacji. Maj膮 przypisane odpowiednie ograniczenia w IK.

Tu masz plik maxa. Powinno pom贸c.

https://dl.dropbox.com/u/19062630/RIG_test.max

Napisano

Ja sie na animacji nie znam, niestety nie pomoge.

Ale widze ze sie tu jakies grube rzeczy szykuja, jeden z moich ulubionych watkow aktualnie na forum..

Napisano
  • Autor

@chudy: w pi膮tek po pomocy legomira posiedzia艂em troch臋 i te偶 wpad艂em na pomys艂 aby u偶y膰 HD Solver i wszystko dzia艂a prawid艂owo ;). Ale dzi臋ki za zainteresowanie si臋 problemem. Rep leci ;)

@FF: mi艂o to s艂ysze膰 :D

Do艂膮czam 3 bli偶sze rzuty na panele. B臋d臋 musia艂 jeszcze troch臋 zapanowa膰 nad nimi i zredukowa膰 ilo艣膰 poli, bo komp by zbyt mocno muli艂 przy wi臋kszej ilo艣ci ;)

90228715.jpg

38600418.jpg

04dov.jpg

Napisano
  • Autor

Dalej d艂ubi臋 temat. Tym razem robi臋 komor臋 GLaDOS. Ale jako, 偶e poniek膮d haczy to o interiory, nie idzie mi tak jak pojedyncze modele. Musz臋 znale藕膰 jaki艣 dobry artyku艂 o robieniu o艣wietlenia wewn膮trz, bo to kuleje u mnie. Poni偶ej ma艂a pr贸bka wn臋trza. W najbli偶szym tygodniu b臋d臋 jeszcze nad t膮 cz臋艣ci膮 projektu pracowa艂, ale jak kto艣 widzi co艣, co potrzebowa艂oby poprawki to zach臋cam do podzielenia si臋 tym ;D.

Jak wida膰 na 2. renderku, nadal mam problemy z przewodami, tak jak to pisa艂em wcze艣niej, ale po sko艅czeniu komory spr贸buj臋 co艣 z nimi zrobi膰 ;).

Postpro jak wcze艣niej to zwyk艂a obr贸bka w PS, bez zg艂臋biania si臋 w passy.

08iv.jpg

11dds.jpg

Napisano

Prawda. 艢wietne rzeczy. To jest jaki艣 fanart czy to twoje pomys艂y?

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki za komentarze :)

@EthicallyChallenged: Mo偶na tak powiedzie膰. Nagra艂em kilka filmik贸w z rozgrywki i to one by艂y g艂贸wnymi refkami :D

@Lucek: Modele odwzorowane g艂贸wnie z gry, ale doda艂em te偶 par臋 w艂asnych rozwi膮za艅. Jak pisa艂em w pierwszym po艣cie chcia艂em podnie艣膰 skilla po trochu ze wszystkiego, tak偶e szuka艂em czego艣 skomplikowanego co by si臋 nadawa艂o do tego ;)

Edytowane przez Ryan Glose

Napisano

Z tego co widze to szykuje sie jakas animka, polecam skladanie na passach, nie z postpro w psie :P aczkolwiek nie wiem co w tym psie robisz bo jak zwykla korekcje kolorow to luzik ale jak jakies grubsze rzeczy to lepiej to skladac juz w AE/Fusion czy tam innymm softcie do kompozycji.Poza tym wyglada to b. fajnie, troche wiecej rzeczy by sie sprzydalo na specu/refl dodac jakas nieregularna mapke.

pzdr i powodzenia!

Napisano
  • Autor

@EthicallyChallenged: Dzi臋ki za s艂owa uznania. I wiem o czym m贸wisz - ona to jeden z ci臋偶szych temat贸w z jakim si臋 spotka艂em, 偶eby jakkolwiek odwzorowa膰 ;)

@odnetniN: W trakcie modelowania Glados zacz膮艂em my艣le膰 o jakie艣 animce i tak pr贸buj臋 co艣 skleci膰. Co do kompozycji to sam PS mi starcza艂 na te 2-3 rendery na tydzie艅, ale je艣li bym robi艂 co艣 d艂u偶szego, to naturalnie u偶ywa艂bym AE ;). O sk艂adaniu na passach zamierzam si臋 poduczy膰 przy okazji tego projektu, bo wcze艣niej nie mia艂em okazji. A co do tekstur to dzi臋ki za rad臋 ;). Faktycznie wygl膮daj膮 troch臋 zbyt jednolicie.

Pozdrawiam

EDIT: Wprowadzi艂em kilka zmian - g艂贸wnie w teksturze 艣ciany. My艣l臋, 偶e prezentuje si臋 lepiej ni偶 przedtem. Z wa偶niejszych rzeczy zosta艂o jeszcze podmienienie pod艂ogi na panele wcze艣niej pokazane ;).

08mx.jpg

12iv.jpg

Napisano

Kategorycznie, ale to kategorycznie 偶膮dam foci ustawie艅 renderera.

No chyba, 偶e ci si臋 nie chce albo nie masz ochoty :P

Pozdrawiam ^^

@edit: Wiem, 偶e mi m贸wi艂e艣, 偶e du偶膮 rol臋 odgrywa tutaj post-produkcja, jednak kwestia ustawie艅 renderara musi by膰 r贸wnie偶 istotna.

Np. tutaj: http://img84.imageshack.us/img84/6695/11dds.jpg

Czy m贸g艂by艣 wrzuci膰 jak to wygl膮da艂o przed pp ?

Edytowane przez Zernat

Napisano
  • Autor

Na 偶yczenie ustawienia renderera ;)

vray01.jpg

To jest jedyna zak艂adka w kt贸rej cokolwiek zmienia艂em. Jak wida膰 to na upartego mo偶na powiedzie膰, 偶e w艂膮czy艂em tylko GI. Ostatnie dwa obrazki wyrenderowa艂em na tych ustawieniach. Kiedy by艂em w trakcie budowy pomieszczenia, szed艂em po najmniejszej linii oporu je艣li chodzi o rendering, 偶eby prace sprawniej sz艂y. Chcia艂em 偶eby by艂o tylko jakie艣 najprostsze GI. A w zastosowanych 艣wiat艂ach w艂膮czy艂em jedynie cienie. Ale nad nimi zaczn臋 prac臋 gdy wy艂o偶臋 pod艂og臋.

Tutaj jest wersja bez pp obrazka o kt贸r膮 prosi艂e艣:

http://img812.imageshack.us/img812/7308/68085485.jpg

Osobi艣cie nie przypad艂a mi do gustu ta pp i b臋d臋 sk艂ania艂 si臋 w stron臋 ostatnich dw贸ch render贸w, gdzie uzyska艂em niemal efekt jaki sobie za艂o偶y艂em na pocz膮tku. :)

Mam nadziej臋, 偶e pomog艂em. ;)

Pozdr.

Napisano

Powiedz jeszcze ile czasu na klatk臋. Przy takim o艣wietleniu m贸g艂by艣 sobie darowa膰 GI i zafejkowa膰 tylko odbicia, oszcz臋dzaj膮c czas.

Napisano
  • Autor

Oko艂o 20 minut na klatk臋 na i7 2,8

M贸g艂by艣 powiedzie膰 co艣 wi臋cej na temat sposobu fejkowania odbi膰? Bo by艂oby to dobre rozwi膮zanie ;). Czy co艣 w stylu dodania dodatkowych 艣wiate艂 tam, gdzie by ono nie dochodzi艂o?

Napisano
  • Autor

Od ostatniego upa zrobi艂em sobie ma艂膮 przerw臋. I nie przesz艂o mi przez my艣l, 偶eby zostawi膰 ten projekt ;P. Par臋 dni temu wzi膮艂em si臋 za wy艂o偶enie pod艂ogi i obecnie pr贸buj臋 co艣 wykombinowa膰 z przewodami. Zastosuj臋 chyba jednak Hose'y, ale w ostateczno艣ci b臋d臋 musia艂 troch臋 r臋cznie animowa膰, ale to nie b臋dzie problemem. ;)

Napisano
  • Autor

Ostatni render ze zwyk艂膮 obr贸bk膮 w PS. W艂a艣nie zaczynam ogarnianie renderowania na passach, tak偶e nast臋pne obrazki ju偶 b臋d膮 tworzone tak jak by膰 powinny ;].

Od jakiego艣 czasu chodzi艂o mi po g艂owie to uj臋cie, ale co艣 mi teraz nie pyk艂o - pewnie przesadzi艂em z czym艣. Posiedz臋 przy tym jeszcze, a tymczasem I podej艣cie:

13jj.jpg

Troch臋 mi si臋 zla艂a tekstura 艣ciany, ale przy wi臋kszej rozdzielczo艣ci jest ok. Je艣li macie jakie艣 rady albo co艣 rzuca si臋 w oczy to m贸wcie. ;]

Napisano

A jaki艣 scenariusz jest? Bardzo to 艂adne, ale nie wiem o co ma biega膰;) Technicznie bardzo 艂adnie.

Napisano
  • Autor

W du偶ym skr贸cie akcja mia艂a rozgrywa膰 si臋 wok贸艂 aktywacji Glados. Pomys艂 na kilkuminutow膮 animacj臋 by艂, ale jak na razie nie b臋d臋 mia艂 tyle czasu i 艣rodk贸w, tak偶e p贸ki co chcia艂em zrobi膰 co艣 ma艂ego, ale to jeszcze musz臋 si臋 zastanowi膰 dok艂adniej jak to rozegra膰. ;)

Napisano
  • Autor

Po dosy膰 sporej przerwie w ko艅cu przysiad艂em i bawi艂em si臋 sk艂adaniem na passach (swoj膮 drog膮 zastanawiam si臋 czemu tak p贸藕no zabra艂em si臋 za nauk臋 tego ;P). Niewykluczone, 偶e co艣 jeszcze poprawi臋, ale p贸ki co wydaje mi si臋, 偶e jest ok. Opinie i uwagi mile widziane ;)

and_it_all_began____by_first9-d5h9qem.jpg

Edytowane przez Ryan Glose

Napisano

No fajnie sobie poczynasz tutaj! :) Kawa艂 solidnej roboty. A portal szalenie lubi臋, wi臋c z sentymentem ogl膮dam post臋py twojej pracy tutaj.

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki za mi艂e s艂owa :).

W najbli偶szym czasie dorzuc臋 kilka render贸w, a co z animk膮 to zobacz臋 na co mi czas pozwoli, ale my艣l臋, 偶e pr臋dzej czy p贸藕niej co艣 uda mi si臋 zdzia艂a膰 w tym temacie ;).

Napisano

Nie wiem co to jest (nie widzia艂am filmu), ale wygl膮da bardzo fajnie.

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci