Gość wrokakami Napisano 7 Lipiec 2012 Napisano 7 Lipiec 2012 Witam, jestem początkującym grafikiem. Do tej pory pracowałem głównie na Corelu i czasami AutoCad LT (2d). Obecnie potrzebuję dość prostego i nie drogiego (w kwocie do powiedzmy 3-4tys zł) programu do modelowania 3D. Tu muszę podkreślić, że nie zależy mi na renderingach i animacji. Potrzebuję samego modelu 3D opartego na siatkach, który później będę mógł wyeksportować do innego programu w rozszerzeniu OBJ. W programie tym chciałbym projektować min. tralki balustrad, kraty stalowe, wzory graficzne, litery - wszystko oczywiście w 3D. Fajnie byłoby gdyby ten program potrafił czytać pliki dwg lub dxf a litery 3D powstawały w sposób automatyczny po wpisaniu tekstu (żeby nie trzeba było każdej litery z osobna modelować z brył). Czytałem różne pochlebne opinie o MODO, BLENDER i CINEMA 4D. Nie znam ich zupełnie. Czy możecie mi doradzić, który wybrać? Może ktoś ma inną propozycję? Mi jest wszystko jedno którego się nauczę : ) pozdrawiam WK
BLADE Napisano 7 Lipiec 2012 Napisano 7 Lipiec 2012 Z darmowych masz blendera i np wings. Osobiście na co dzień pracuję w blenderze i sobie go chwalę. Proponuje pobrać np blendera albo trial jakiegoś innego programu np modo i sprawdzić samemu który Ci odpowiada. Ile ludzi tyle opinii i nawyków.
legomir Napisano 7 Lipiec 2012 Napisano 7 Lipiec 2012 Blender albo modo, przy czym ja bym wybrał chyba modo wydaje mi się, że ma wieksze możliwości i wiecej dróg do jednego celu
Piotr7979 Napisano 7 Lipiec 2012 Napisano 7 Lipiec 2012 Dokładnie tak jak napisał BLADE. Ja używam Cinemy i jest ok. W tej cenie dostaniesz bodajże wersję Prime którą jeśli będzie kiedyś taka potrzeba można będzie upgradować do bogatszej (wyposażonej w więcej modułów). Jednak jeśli chcesz projektować w 3d może zastanów się nad Rhinocerosem? Tylko że w nim pracuje się na NURBSach.
Lucek Napisano 7 Lipiec 2012 Napisano 7 Lipiec 2012 (edytowane) Jest jeszcze taka taniocha jak daz3d hexagon albo cheetah3d. Są mało popularne i tanie, ale na twoim miejscu spróbowałbym blendera a nad nimi zastanowiłbym się gdyby blender mi nie podszedł. Z trochę droższych masz modo, które jest chyba najbardziej nowoczesnym softem do modelowania (~4000). Ogólnie cinema, maxy itd kosztują po 10-15 tys + subskrypcje więc zastanowiłbym się. //SDIT: macie rację. Cinema 4d prime kosztuje 3700 (czyli całkiem nieźle). EDIT2: sprawdziłem tę wersję Prime. Nie ma kamery fizycznej, gi, dofa, kaustyki, sss i motion blura. Do twoich zastosowań oczywiście da radę, ale po pewnym czasie trzeba będzie zupgrade'ować na pewno. Edytowane 7 Lipiec 2012 przez Lucek
Piotr7979 Napisano 7 Lipiec 2012 Napisano 7 Lipiec 2012 Na c4d przesiadłem się z hexagona. Ogólnie program fajny, pare miesięcy temu był za free, nie wiem jak teraz, ale miałem z nim problemy jeśli chodzi o stabilność (na trzech różnych komputerach, na win xp, vista oraz 7)- moim zadaniem jego największa wada. Chyba nie muszę dodawać ze c4d działa stabilnie, mam od wersji 11,5 i nie przypominam sobie by sie kiedyś mi wywalił.
Gość wrokakami Napisano 10 Lipiec 2012 Napisano 10 Lipiec 2012 Dzięki serdeczne za pomoc. Na dzień dzisiejszy zdecydowałem się na MODO i mam nadzieje, że po miesiącu lub dwóch zdania nie zmienię. Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam WK
zeet Napisano 11 Lipiec 2012 Napisano 11 Lipiec 2012 Dzięki serdeczne za pomoc. Na dzień dzisiejszy zdecydowałem się na MODO i mam nadzieje, że po miesiącu lub dwóch zdania nie zmienię. Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam WK Jak poznasz możliwości Modo nie tylko nie zrezygnujesz , ale nie będziesz chciał modelować w żadnym innym programie . :)
żółty Napisano 11 Lipiec 2012 Napisano 11 Lipiec 2012 Jak poznasz możliwości Modo nie tylko nie zrezygnujesz , ale nie będziesz chciał modelować w żadnym innym programie . :) true, modo jako modeler wciąga konkurencję nosem - good choice :]
bartolomeo Napisano 13 Lipiec 2012 Napisano 13 Lipiec 2012 dokładnie. modo jako modeler rządzi. a i nawet fajny render potrafi wypuścić. dobry wybór :)
Lucek Napisano 13 Lipiec 2012 Napisano 13 Lipiec 2012 A jak wygląda aktualizacja modo? Płaci się za każdą kolejną wersję czy update za free?
żółty Napisano 13 Lipiec 2012 Napisano 13 Lipiec 2012 jak masz poprzednią wersję to przejście na następną kosztuje coś koło połowy ceny programu, nie wiem dokładnie bo dalej siedzę na 501. Sp są za free ale to już standard, inna sprawa że sp wprowadzają często wiele istotnych zmian np. ostatni sp do 601 bodajże przyspieszał dość znacznie rendering
BLADE Napisano 13 Lipiec 2012 Napisano 13 Lipiec 2012 Nie znam modo więc nie wiem czy jest taki super jak piszecie ale dla mnie do modelowania to zarąbisty jest blender. Szybki, sprawny itp max nie ma startu. Tym bardziej teraz jak są działające n-gony. Ale ile ludzi tyle opinii nawyków itp.
legomir Napisano 13 Lipiec 2012 Napisano 13 Lipiec 2012 Panie n-gony to standard nawet dla maxa ;) Maya ma je od wersji 1.0(99'), Lighwave, Softimage, malutki Wings, Houdini etc.
BLADE Napisano 13 Lipiec 2012 Napisano 13 Lipiec 2012 Wiem o tym :) to był jedyny minus modelingu w blenderze. Max mimo wszystko i tak jest toporny.
legomir Napisano 13 Lipiec 2012 Napisano 13 Lipiec 2012 Też nie lubię maxa ale nie oszukujmy się jakby soft był be to by ludzie w nim nie robili takich ładnych rzeczy ;)
BLADE Napisano 13 Lipiec 2012 Napisano 13 Lipiec 2012 Max ma spory support i mase pluginów. Ale jest daleki od ideałów. Nie ma co pisać co lepsze czy marchewka czy pietruszka. Każdy używa tego co wg niego lepsze lub tego jakie wymogi przed nim są stawiane lub workflow firmy
legomir Napisano 13 Lipiec 2012 Napisano 13 Lipiec 2012 Piszesz o marchewce i pietruszce użytkownikami may'i, a support may'i, maxa i strzelam, że blendera jest chyba porównywalny... Popatrz sobie jakie biedne jest XSI...
żółty Napisano 13 Lipiec 2012 Napisano 13 Lipiec 2012 W każdym sofcie da się robić dobre rzeczy - tu nie chodzi o soft tylko o użytkownika. Natomiast niektóre programy kładą większy nacisk na konkretne elementy. Max to overall'owa kobyła to zadań przeróżnych, Modo to świetny modeler ale renderer jest już tylko bardzo dobry, co do blendera to nie ogarniam więc się nie wypowiadam. Natomiast w kwestii modelowania śmiało mogę powiedzieć że przesiadka z 3ds'a na Modo to jak przesiadka z konia na biegunach na Hayabuse GSX.
Gość Chrupek3D Napisano 13 Lipiec 2012 Napisano 13 Lipiec 2012 jak poznałem w miarę dobrze Blendera to spróbowałem sobie Modo dla relaksu... kompletnie mi nie siedział, więc wróciłem do Blendera. To chyba zależy od tego, jak dobrze pozna się program, bo przyzwyczajenia robią swoje. Brakowało mi szybkich skrótów Blendera i co tu dużo mówić, jego 3d kursor rządzi. Jeśli człowiek przyzwyczai się do programu to nie ma bata, zawsze będzie do niego wracał, a cała reszta pozostanie niewygodna.
żółty Napisano 13 Lipiec 2012 Napisano 13 Lipiec 2012 Jeśli człowiek przyzwyczai się do programu to nie ma bata, zawsze będzie do niego wracał, a cała reszta pozostanie niewygodna. true, ja tak miałem z corelem i ai - do dziś w ai nie potrafię wyginać krzywych chociaż zdaję sobie sprawę że corel to toporna bestia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się