Napisano 18 Lipiec 201212 l Witam mam takie małe pytanie i mam nadzieje ze tym razem jest w dobrym dziale poszukuję jakiegoś tutorialu albo pomocy od was w tworzeniu róznych obiektów jestem nowym użytkownikiem C4D ale poszedłem na dalekie wody i zacząłem od robienia kuchni mam już ściany podłoge światło i chciałem zrobić jakieś szafki itd ale pytanie teraz jak sie modeluje zaczynając od kwadratu tak żebym mógł go sobie wyginac ZAOKRĄGLAĆ bo do tego nie moge dość czy jest ktoś z was mi w stanie pomóc ?? albo dać jakiś tutorial z podstawami modelowanie obiektów ? mam czystą wersje C4D12 bez żadnych pluginów itd
Napisano 18 Lipiec 201212 l Pół minuty na google pod hasłem interion modeling cinema4d ;) http://vimeo.com/22141474
Napisano 18 Lipiec 201212 l Autor dzieki sorki ale nie znam tych nazw typu interion itp. może cos od razu podrzucisz nazwy przydatne do nauki ?
Napisano 18 Lipiec 201212 l Interior -> wnętrze pomieszczenia Exterior -> zewnątrz To tak podstawy na wizki... Powiedz co chcesz sie nauczyć to bardziej będę mógł pomóc
Napisano 18 Lipiec 201212 l Autor ogólnie to staram się narazie ogarnąć modelowanie przykładowo( szafki lodówka samochód opony itd) narazie jakies postacie nie wchodzą w gre bo jestem jeszcze świeżakiem i nie chce od razu sie łapać za brzytwę na początek modelowanie czegoś prostego jak wymieniłem wyżej i będę starał się iść w kierunku projektowania wnętrz a później może jakaś animacja do tego ale na poczatego tak jak napisałem
Napisano 18 Lipiec 201212 l Z pewnością jesteś w dobrym dziale. Zastanawia mnie jednak, skoro jesteś jak sam piszesz na szerokich wodach pytanie o "jak modelować" dość proste rzeczy jak meble :) Zasadniczo każdy modelarz/modeller czy jak ich tam zwą, ma swoje metody na modelowanie i według mnie trudno powiedzieć jaka metoda będzie najlepszą. Jedni naciągają, inny wytłaczają, jedni robią polygonal inni używają nurbsów. A może moja niewiedza jest większa niż wiedza ? Tak czy inaczej, youtube albo google i szukaj jak napisał legomir, szukaj, oglądaj, powodzenia :) Ja też niedawno zacząłem ... [ATTACH=CONFIG]86903[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86901[/ATTACH] Edytowane 18 Lipiec 201212 l przez RobUk
Napisano 19 Lipiec 201212 l Autor no jak niedawno zacząłeś to nieźle ci idzie ^^ ja narazie z tutorialami jade hehe :D a macie może jakieś paczkiz teksturami ?? albo coś tu trzeba wrzucic na jakis serwer obrazek czy jakos sie dodaje ? i jeszcze mam jedno pytanie odrazu jak sie centruje obiekt żeby mi sie nie pokazywał na środku projektu tylko np w miejscu gdzie akurat mam nakierowany ekran bo np jak zaczynam modelowac zmywak to sie pokazuje nowy sześcian na środku projektu i musze wszystko przesuwać w dane miejsce a upierdliwe jest to niesamowicie Edytowane 19 Lipiec 201212 l przez Aaali95
Napisano 19 Lipiec 201212 l Z mojego doświadczenia, program zawsze zaczyna w środku sceny. Czyli jak wrzucasz do sceny nowy obiekt - sześcian, tube, czy jakikolwiek inny - to domyślnie jest on a właściwie jego środek w punkcie (X,Y,Z) 0.0.0 Być może jest opcja która pozwala na zmienę (przesunięcie) osi GLOBAL ale jak narazie nic mi na ten temat nie wiadomo :) A propo's tekstur, zasadniczo trzeba sobie poprostu przygotować to czego potrzebujesz. Poza tym, zależy jakiego renderera używasz. Jeśli używasz podstawowego z C4D to masz tam bardzo szeroki wachlarz mozliwości tworzenia materiałów, warstw itp. Na potrzeby treningowe zupełnie wystarczy.
Napisano 20 Lipiec 201212 l Autor aha no to ok no juz prawie doszedłem jak co modelować i nawet to sprawnie idzie :) narazię zrobiłem zlew ^^ ale wlaśnie nie wiem jak mu nadać taki ładny połyskliwy metalowy kolor naturalny ale myśle że tym się zacznę martwić jak skończę robić kuchnie znacie jakis dobry serwer gdzie mogę wrzucić moje projekty to byście może ocenili i powiedzieli co poprawić nad czym popracować itd
Napisano 20 Lipiec 201212 l Że mogłeś to zrobić w 20 minut ? :) He he he, spoko, bardzo ładna kuchnia.
Napisano 20 Lipiec 201212 l Autor dwa dni to tak przenośnie bo robie sobie troszke i czytam tutoriale i tak na zmiane :) dlatego tyle zajeło ale teraz to mi sie wydaje że szybko by to poszło a jakieś uwagi albo coś ?
Napisano 20 Lipiec 201212 l Troszkę "toporne" uchwyty i ponieważ to kuchnia postaw szafki na 10 centymetrowych nóżkach albo zrób tej samej wysokości cofnięty cokół. Sprawdź czy blat masz na wysokości ok. 85 cm bo teraz zakładając, że głębokość blatu jest typowa (60 cm) to wygląda jakby był zbyt nisko. Zróżnicuj może grubość blatu i półek. Blat zazwyczaj jest masywniejszy.
Napisano 20 Lipiec 201212 l 1. Włącz cienie albo ustaw jakieś światło. Nie wiem jak to w cinemie wygląda. 2. Ustaw sobie kamerę jakąś w scenie 3. Trzymaj skalę bo te szafki mają pół metra wyskości albo 1,5 metra szerokości.
Napisano 20 Lipiec 201212 l Autor dzieki za rady a mam jeszcze takie pytanie bo nie bede juz nowego temetu robił tylko tu bede pisał Czy ktoś z was ma jakiś tutek do oświetlania pomieszczeń i nadawania obiektom realistycznego wyglądu ?
Napisano 20 Lipiec 201212 l Niewiele widać. Skoncentruj się na modelowaniu i narazie sobie odpuść tekstury/materiały/światło/rendering.
Napisano 20 Lipiec 201212 l Autor a na wymodelowaniu czego można się najlepiej nauczyć tej profeski ;>?? jakies propozycje
Napisano 20 Lipiec 201212 l Jak juz sobie będziesz radził z prostymi rzeczami jak meble ;) spróbuj np jakieś organiczne modele, np człowieka - głowę, rękę. A propo's światła w Cinemie, scena jeśli nie wstawisz żadnego pozbawiona jest światła. Nie będzie co za tym idzie cieni. Ale, wystarczy wrzucić jakies Omni i włączyć cieniowanie, od razu scena będzie lepiej wyglądała.
Napisano 20 Lipiec 201212 l Autor aha no dobra to pokminie sobie coś nad tym a co do robienia np ręki to z czego sie robi rękę biore np cylinder i z tego modeluje czy jakos ustawiam sam punkty itd Edytowane 20 Lipiec 201212 l przez Aaali95
Napisano 20 Lipiec 201212 l Tu masz przykład, "Maska - Hollow Man" tę mordkę próbowałem zmodelować jakiś czas temu. [ATTACH=CONFIG]86934[/ATTACH] Oczywiście pozostawia wieeeele do życzenia ale z uwagi na to, że to była pierwsza próba takiego właśnie rodzaju ...
Napisano 20 Lipiec 201212 l Autor no fajna a od czego sie zaczyna robić no głowe lub ręke ?? rysuje sie ją normalnie a póxniej poprawia czy jak ?? a i jak sie włącza cieniowanie ?
Napisano 20 Lipiec 201212 l Najlepiej na podstawie 2 rzutów, front i bok. A cieniowanie włącza się: 1. wstaw do sceny światło omni - light 2. zakładka "General" wybierz liste "Shadow" 3. włącz "Shadow Maps - soft" 4. zobacz efekt 5. zmien na "Raytraced" 6. zobacz efekt 7. zmień na "Area" 8. zobacz efekt
Napisano 20 Lipiec 201212 l Każdy ma jakiś swój patent na modelowanie. I chyba trudno tu mówić o jakichś szczególnych sposobach. :)
Napisano 20 Lipiec 201212 l Od razu lepiej :) To co to w końcu jest kuchnia ? bo wygląda jakby tam z boku wisiała tablica szkolna :) Jak zrobisz w twojej scenie podłogę jak z tutka, będzie o niebo lepiej :)
Napisano 20 Lipiec 201212 l Autor podłoga była dopiszczana w Photoshopie :P:P hehe a to czarne to jest okno :P ale jeszcze nic za nim nie ma hehe :P
Napisano 20 Lipiec 201212 l Jak na okno to troche chyba za nisko ? :):) Chyba że to drzwi na taras :) ... dla niskich ludzi :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto