Skocz do zawartości

Wnętrze - tło na plakat


Dynamico

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dostałem do zrobienia tło na bilboard. Meble, kolorystyka, kompozycja zleceniodawcy. Jakie poprawki wprowadzić do renderu uwzględniając jego przeznaczenie i docelową wielkość, około 360x240 cm.

Nie do końca chyba poradziłem sobie z materiałem czerwonego filcu. No i światło. Ja wolałbym dużo "słoneczka". Ale zleceniodawca ma życzenie "szarawego" popołudnia.

 

Soft: 3ds max 2013, vray 2.3

 

bilboard_c_draft.jpg

Edytowane przez Dynamico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

To w takim razie musisz podziałać ze światłem bo w szarawe południe to praktycznie wszytko ładnie widać nic nie przepala się, obrazek za oknem powinien być w miarę wyraźny sufit nie taki spalony. Mała rada ustaw słonce nie bezpośrednio wpadające do pomieszczenia tylko niech kierunek będzie na ścianę na której nie masz okna tak jak by główne okno było na północnej ścianie budynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem trochę światło i kompozycję. W scenie nie ma wogóle Sun & Sky. Sa tylko 2 vraylight. To nadal jest wersja bez PS ale już zaakceptowana do niewielkich korekt.

 

Średnie to, nawet bardzo. Ale żeby nie być gołosłownym już wypisuję co mi nie gra:

1. SHADERY, głównie krzesełka, sofy, LAMPY wiszącej, i tego czerwonego co chyba ma być lampą.

2. Stolik przepalony, pufa po lewej też.

3. Jasność obrazka za oknem zupełnie nie odpowiada rozjaśnieniu futryn okien - te sugerują że na zewnatrz jest bardzo jasno, a tam wrzuciłeś soć bardzo ciemnego, do tego odbicia białe w podłodze tym bardziej podkreślają że powinno być tam superjasno.

4. Kompozycja trochę leży - chaos, nic do siebie nie pasuje masz tu 3 rodzaje siedzisk i 3 rodzaje stołów, bardziej to wygląda jak stoisko na targach niż "budujemy atmosferę wnętrz", do tego nieciekawy kadr

5. Żółta ściana (cipły kolor) i zielono-niebieski dywan (zimny kolor) nie pasują do siebie raczej, przynajmniej idąc za harmonią barw

 

In plus:

- chrom

- dywan - model + shader

- kwiatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Lampy to czerwony, nieprzeźroczysty plastik i na taki chyba wygląda.

- Materiał fotela to miał być filc. Nie potrafię sobie z tym poradzić.

- "pojeździłem" trochę z oświetleniem. Nie wiem czy w dobrym kierunku?

- Co do kompozycji, kolorystyki i elementów wyposażenia nie ma dowolności. Te punkty narzucone przez zamawiającego.

 

Kolejnu udate:

 

plakat_draft_03b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Za oknem cały czas jest za jasno jak na pochmurny dzień. Chaos wnętrza ma sie nijak do hasła budujemy atmosferę wnętrz. Chyba, ze ma to być atmosfera chaosu ;) Raczej wygląda to na jakis showroom po dowiezieniu mebli z magazynu. Biały stolik wyszedł jak biała plama. Podpisuje się pod tym co napisał piko84, zanim zrobicie z tego bilboard zmieńcie wnętrze, bo aktualnie wyszła antyreklama. Na plus dywanik, bardzo realistyczny. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Lampy to czerwony, nieprzeźroczysty plastik i na taki chyba wygląda.

- Materiał fotela to miał być filc. Nie potrafię sobie z tym poradzić.

- "pojeździłem" trochę z oświetleniem. Nie wiem czy w dobrym kierunku?

- Co do kompozycji, kolorystyki i elementów wyposażenia nie ma dowolności. Te punkty narzucone przez zamawiającego.

1. nie wygląda - wygląda raczej jak nieudany SSS, to tyczy tej wiszącej. Stojąca wygląda jak materiał całkowicie bez shadera.

2. filc można chyba załatwić noisem w bumpie i delikatnym fallofem w reflection

3. światło nadal nieciekawe, stolik nadal jak biała plama + wisi w powietrzu - brak mikrocienia

4 czasami tak jest, że klient psuje robotę, też robiłem ostatnio wizkę na okładkę gazety, gdzie klient z ładnej wizki zrobił średnią, na szczęście do folio można zawsze wrzucić swoją (czyt. lepszą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i7 970 (6 rdzeni) 3,7 GHz. I w takim razie przegiąłem na max z ustawieniami bo wstyd się przyznać ale od soboty popołudnia mieli i jeszcze "kawał drogi" przed nim.

Materiały w większaości proste poza dywanem gdzie jest vrayDisplacementMod i firanką, która jak widzę dosyć skutecznie hamuje render (materiał firanki taki http://pixela-3d.com/blog/tutorials/how-to-make-curtain-material-in-vray + diff żeby nie była tak idealnie gładka).

W tej chwili jest w takim miejscu, że mam spory dylemat, czy już zostawić, niech kończy, bo mnóstwo czasu już minęło, czy wyłączyć (tyle godzin renderu bez sensu) i porawić ustawienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz możliwość pokazać jak masz ten render ustawiony, bo nawet jak na tak duży format to ci mieli koszmarnie długo, pod firanka masz jakąś szybę ? Bo to nie sama firanka może tak spowalniać tylko materiał pod nią się znajdujący dosyć często szkło daje taki efekt.nie za bardzo masz w nim podkręcone subdividy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę z pokazaniem ustawień w tej chwili kłopot. W oknie jest szyba. Generalnie render postępuje tylko jak koszyki "wieżdżają" np właśnie na firankę przewidywany czas zakończenia renderu zaczyna niepokojąco się wydłużać. W tej chwili mam spory dylemat czy przerywać, mimo wszystko w ok. 2/3 skończony render, zmieniać ustawienia i puszczać od nowa, czy czekać cierpliwie kolejne 24 godziny (mam nadzieję, że nie więcej).

Tak jak pisałem robię taką pracę pierwszy raz i ustawienia zostawiłem niezmienione z renderu próbnego ok. 3000x2500 pix.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ogólnie robiąc takiej rozdzielczości render dobrze by go było przy pomocy backburnera podzielić to na mniejsze kawałki i je osobno renderować. Natomiast co do pytanie wyłączyć czy zostawić to zobacz ile jeszcze mniej więcej masz pól z tą hamującą firanka do zrobienia i zerknij ile się takie jedno robi to się dowiesz za ile to się skończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thecrev - nie za bardzo rozumiem. Plik wynikowy musi mieć określony rozmiar w pixelach (szerokość x wysokość). Nie mogę go wyrenderować 1280 x 720.

W tej chwili bardziej interesująca była by odpowiedź np. na pytanie: czy przy tak dużych renderach stosować w ogóle jakikolwiek filtr AA; jakie ustawienia noise treshold żeby nie przesadzać; jaki rozmiar"koszyka" itp. To wiedzę trzeba zdobyć doświadczeniem albo radą dobrych ludzi. Niestety czasami brakuje czasu na eksperymenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thecrev kolega pisał ze musi miec na bilbord render zrobiony a dwa ja nie mówiłem o robieniu rendera regionami tylko pokrojeniu go przy pomocy backburnera który zresztą po wszystkim scali on go nam w jedno .

Dynamico co do nastawek to nawet niektóre priorytety podwyższasz np subdivid w light cache przy takich rozdziałkach należy pociągnąć powyżej 2500, a trudno ci jest coś odpowiedzieć jak nie widzi się nastawek jakie zrobiłeś pod mniejsze rendery, co do AA to przy tak dużej powierzchni możesz zastosować Area na pewno nie żaden ostrzący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienia renderu

 

bilb_setup.png

 

Render przerwałem. Przewidywany czas ukończenia przyrastał szybciej niż czas bieżący.

Zmieniłem filtr AA na Area

Obniżyłem Max subdivs do 8

Adaptive amount i Noise treshold przywróciłem do ustawień domyślnych czyli ,85 i 0,01

Default geometry zmieniłem na Dynamic.

Render region 128x128

Rozmiar renderu to 10.659 x 7824 pix.

Po 9 godzinach renderu jest 50%. Niestety powierzchnie mocniej odbijające jak np. podłoga dosyć mocno spowalniają render.

 

Procesor i7 970 3,7 MHz, pamięć 6 GB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na przyszłość number of fase to się ustawia takie jaka jest ilość rdzeni w procku, Default geometry ustawione na static powoduje że są ona na początku ładowane do pamięci i komp nie miesza ci nimi w trakcie renderu początkową faza obliczeniowa może się trochę wydłużyć ale później render nie przeładowuje niczego w trakcie renderowania danego fragmentu. Natomiast dynamiczna powoduje ciągłe zmiany i przeładowania w pamięci. Dynamiczna dobrze jest stosować jak w scenie są takie elementy jak vray displacementmod albo vrayfur

Edytowane przez shadowsexpe
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Light cache Number of passes wpisujemy ilość dostępnych rdzeni czy wątków?

Render po wznowieniu przeszedł chyba tę najgorszą część. Został w zasadzie tylko sufit. Niepotrzebnie obniżyłem chyba też jakość Irradiance Map bo na dużych, ciemnych powierzchniach widać minimalne "plamy".

Co do pamięci to przy takim projekcie i tak mam jej zapewne zbyt mało i to pewnie równiez może być przyczyną tak długiego renderu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisujesz ilość rdzeni to jest parametr odpowiadający za ilość kwadratów które obrabiaj render nawet jak wpiszesz tam za dużo to tylko tyle ze on prace wtedy próbuje optymalizować pod taka ilość jak podajesz a i tak będzie pracował na dostępnej ilości rdzeni , co do pamięci to nie masz jej jakoś strasznie mało ani za dużo natomiast możesz sprawdzić czy komp przypadkiem nie buduje absurdalnego pliku wymiany, większość programów optymalizujących pamięć ma także opcje wyświetlenia ile komputer majstruje wirtualnej pamięci to tez spowalnia prace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Number of passes - the light cache is computed in several passes, which are then combined into the final light cache. Each pass is rendered in a separate thread independently of the other passes. This ensures that the light cache is consistent across computers with different number of CPUs. In general, a light cache computed with smaller number of passes may be less noisy than a light cache computed with more passes, for the same number of samples; however small number of passes cannot be distributed effectively across several threads. For single-processor non-hyperthreading machines, the number of passes can be set to 1 for best results.

Wpisując 12 powodujesz ze komp i tak obciąży wszystkie dostępne rdzenie ale kwadratów liczących będziesz miał tylko 6 bo tyle masz rdzeni.

Edytowane przez shadowsexpe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałeś to że tak wnosisz?

Strata czasowa jest zazwyczaj mniejsza niż 5%.

 

Zrobiłem właśnie teścik dla scenki 6000x4500 z wszyskimi bajerami (sky, hdr, fur, disp itd)

 

Czas poprawnie ustawionego: 1:54

Czas ustawionego na 0: 2:01

Czas przy podaniu o jeden rdzeń za mało: 2:10

Czas przy podaniu o jeden rdzeń za dużo 1:59

 

Czy te różnice są wielkie raczej nie, a na pewno nie idą w jakieś niebagatelne różnice.

Opcja z 0 odczuwalna jest zwłaszcza gdy masz animkę i liczysz na kilku kompach o różnej ilości rdzeni.

Ja wykorzystuję zawsze opcję 0 i mam spokój, czy załączam coś wieloklatkowego czy pojedynczy shot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piko84 tak właśnie testowałem i widać nie zwróciłeś uwagi na to że napisałem kilka minut a nie że mu się będzie render robił godzinami. A już szczególnie że test o którym piszesz podejrzewam zrobiłeś na nastawkach które znasz na pamięć, a odkąd to hdr i sky to są bajery? Jeszcze rozumiem ze napisałbyś że każda tekstura w scenie ma rozmiary 12000x12000 bo takie elementy naprawdę zaczynaj spowalniać kompa;) A tak przez ciekawość to jakiemu formatowi ma odpowiadać to 6000x4500. Natomiast Dynamico sam napisał ze robi to po raz pierwszy jeśli chodzi o bilbord. I wszystkie przegięte nastawki na dodatek skomasowane zwiększają czas do niebotycznych wymiarów.

Edytowane przez shadowsexpe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie przerwałem render i puściłem na nowo z obniżonymi ustawieniami. AA area i domyślne parametry Min Max, noise itd. Render zajął ok 20 godzin co przy takiej scenie i tak jest katastrofą. Największymi "hamulcowymi" okazała się podłoga (rozmyte odbicie) i firanka/szyba (nie wiem który element). Gdyby nie te dwa spowalniacze render trwałby 3-4 godziny.

Wizualizacja poszła juz do drukarni. W tej chwili mam komputer zajęty ale jak będzie trochę luzu pokażę wersję ostateczną. Nie różni się ona co prawda istotnie od wcześniejszych ale dla porządku ją tez pokażę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piko84 tak właśnie testowałem i widać nie zwróciłeś uwagi na to że napisałem kilka minut a nie że mu się będzie render robił godzinami. A już szczególnie że test o którym piszesz podejrzewam zrobiłeś na nastawkach które znasz na pamięć, a odkąd to hdr i sky to są bajery? Jeszcze rozumiem ze napisałbyś że każda tekstura w scenie ma rozmiary 12000x12000 bo takie elementy naprawdę zaczynaj spowalniać kompa;) A tak przez ciekawość to jakiemu formatowi ma odpowiadać to 6000x4500. Natomiast Dynamico sam napisał ze robi to po raz pierwszy jeśli chodzi o bilbord. I wszystkie przegięte nastawki na dodatek skomasowane zwiększają czas do niebotycznych wymiarów.

 

1. Przy niemal 4 krotnie większej rozdizałce jaką Dynamico miał różnica nie wyniesie wiecej niż minutę.

2. hdr i sky to są bajery, bo można wstawić jednego lighta i też uznać scenę za oświetloną

3. rozmiary textur wpływają na zamulenie RAM raczej, a nie samego LC - oczywiście LC moze trwać wtedy dłużej ze względu na niedostateczną ilość podręcznego ramu, ale tutaj wchodzimy już w ograniczenia sprzętowe a nie różnice w wykorzystaniu mocy procka

4. 6000x4500 - 800x600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności