Napisano 25 Sierpień 201212 l Witam! Chciałbym zmusić modyfikator bend do działania tak jak na rysunku który zamieszczam poniżej: W skrócie chodzi mi o to, żeby zamiast środek zostawał w miejscu a końce szły do góry, końce zostały a środek poszedł w dół. Mam nadzieję, że zostałem zrozumiany. Proszę o jakieś podpowiedzi.
Napisano 25 Sierpień 201212 l musisz przesunąć gizmo. PRzy włączonym modyfikatorze bend kliknij prawym i z menu kontekstowego zmień 'top level' na 'gizmo' i nastepnie ustaw punkt odniesienia za pomocą move tak aby Ci odpowiadał.
Napisano 25 Sierpień 201212 l Autor musisz przesunąć gizmo. PRzy włączonym modyfikatorze bend kliknij prawym i z menu kontekstowego zmień 'top level' na 'gizmo' i nastepnie ustaw punkt odniesienia za pomocą move tak aby Ci odpowiadał. Niestety to nie rozwiązuje problemu. Ani poruszanie gizmo ani center. Element wydłuża się lub skraca ale dalej wygina się jak na drugim obrazku.
Napisano 25 Sierpień 201212 l Aha, rozumiem że tylko część obiektu ma się wygiąć? Nie wiem jak wygląda u Ciebie siatka, ale generalnie możesz przypisać benda tylko do części obiektu. Do tego dodaj poniżej edit poly i zaznacz fragment, na który bend ma oddziaływać.
Napisano 25 Sierpień 201212 l Autor Aha, rozumiem że tylko część obiektu ma się wygiąć? Nie wiem jak wygląda u Ciebie siatka, ale generalnie możesz przypisać benda tylko do części obiektu. Do tego dodaj poniżej edit poly i zaznacz fragment, na który bend ma oddziaływać. Nie mam problemu z tym, żeby wygiąć tylko część obiektu... spójrz na rysunek. Mam problem z tym, że ramiona idą do góry a chciałbym, żeby środek szedł w dół.
Napisano 25 Sierpień 201212 l Wygnij tak jak masz że ramiona idą do góry, scolapsuj, złap vertexy i ręcznie przesuń na miejsce:D
Napisano 25 Sierpień 201212 l Autor Wygnij tak jak masz że ramiona idą do góry, scolapsuj, złap vertexy i ręcznie przesuń na miejsce:D Tyle, że chciałem mieć animowanego tego benda i połączone parametry z innym. Nie ma na to jakiegoś sposobu ?
Napisano 25 Sierpień 201212 l weź użyj morphera i się nie wygłupiaj :P Bend ma opcje takie jakie ma i działa jak działa. Nic więcej z nim nie wymyślisz.
Napisano 25 Sierpień 201212 l Autor weź użyj morphera i się nie wygłupiaj :P Bend ma opcje takie jakie ma i działa jak działa. Nic więcej z nim nie wymyślisz. Szkoda, wolałbym nie używać morphera, może jest jakiś skrypt do tego albo coś? :) Spróbowałem z morpherem ale dalej to samo, w przypadku pojedynczego boxa dalej ramiona idą w górę zamiast środek iść w dół. Edytowane 25 Sierpień 201212 l przez Mantis23
Napisano 25 Sierpień 201212 l Wystarczy prosty skrypt. Wrzuć Attribute Holder i walnij parametr z którego pomocą będziesz równocześnie zaginał i przesuwał obiekt - musisz potem walnąć np. Assign Controller > Script dla modyfikatora zginającego i pozycji (X Y Z - zależy w którą stronę to ma iść), następnie podpinasz zmienną reprezentującą parametr z Attribute Holdera tak, aby wszystkim sterował (podstawowa matematyka - dzielenie mnożenie itd).
Napisano 25 Sierpień 201212 l Autor FDD + morpher było by w sumie dobre ale boków nie wygina jak złapie za środkowe punkty i pociągnę w dół i najchętniej wpisałbym kąt wygięcia a przy FDD nie mam takiej kontroli(chyba)
Napisano 25 Sierpień 201212 l Masz szereg rozwiązań, musisz tylko wybrać co ci najbardziej pasuje. Albo skryptujesz, albo inaczej kombinujesz... Jeśli byś chciał skryptować i by były problemy z ustaleniem dokładnej pozycji, to możesz np. testować wysokość całego obiektu (gizmo/boundingBoxa), aby wszystko wyliczyć.
Napisano 26 Sierpień 201212 l Autor Dzięki za odpowiedzi, zrobiłem morpherem bo skrypty mnie przerastają. Wyszło średnio ale tragedii nie ma.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto