Mantis23 Napisano 25 Sierpień 2012 Share Napisano 25 Sierpień 2012 Witam! Chciałbym zmusić modyfikator bend do działania tak jak na rysunku który zamieszczam poniżej: W skrócie chodzi mi o to, żeby zamiast środek zostawał w miejscu a końce szły do góry, końce zostały a środek poszedł w dół. Mam nadzieję, że zostałem zrozumiany. Proszę o jakieś podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 25 Sierpień 2012 Share Napisano 25 Sierpień 2012 musisz przesunąć gizmo. PRzy włączonym modyfikatorze bend kliknij prawym i z menu kontekstowego zmień 'top level' na 'gizmo' i nastepnie ustaw punkt odniesienia za pomocą move tak aby Ci odpowiadał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantis23 Napisano 25 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2012 musisz przesunąć gizmo. PRzy włączonym modyfikatorze bend kliknij prawym i z menu kontekstowego zmień 'top level' na 'gizmo' i nastepnie ustaw punkt odniesienia za pomocą move tak aby Ci odpowiadał. Niestety to nie rozwiązuje problemu. Ani poruszanie gizmo ani center. Element wydłuża się lub skraca ale dalej wygina się jak na drugim obrazku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 25 Sierpień 2012 Share Napisano 25 Sierpień 2012 Aha, rozumiem że tylko część obiektu ma się wygiąć? Nie wiem jak wygląda u Ciebie siatka, ale generalnie możesz przypisać benda tylko do części obiektu. Do tego dodaj poniżej edit poly i zaznacz fragment, na który bend ma oddziaływać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 25 Sierpień 2012 Share Napisano 25 Sierpień 2012 A nie prościej pomalować wagi dla deformera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantis23 Napisano 25 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2012 Aha, rozumiem że tylko część obiektu ma się wygiąć? Nie wiem jak wygląda u Ciebie siatka, ale generalnie możesz przypisać benda tylko do części obiektu. Do tego dodaj poniżej edit poly i zaznacz fragment, na który bend ma oddziaływać. Nie mam problemu z tym, żeby wygiąć tylko część obiektu... spójrz na rysunek. Mam problem z tym, że ramiona idą do góry a chciałbym, żeby środek szedł w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 25 Sierpień 2012 Share Napisano 25 Sierpień 2012 Wygnij tak jak masz że ramiona idą do góry, scolapsuj, złap vertexy i ręcznie przesuń na miejsce:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantis23 Napisano 25 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2012 Wygnij tak jak masz że ramiona idą do góry, scolapsuj, złap vertexy i ręcznie przesuń na miejsce:D Tyle, że chciałem mieć animowanego tego benda i połączone parametry z innym. Nie ma na to jakiegoś sposobu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asblaze Napisano 25 Sierpień 2012 Share Napisano 25 Sierpień 2012 weź użyj morphera i się nie wygłupiaj :P Bend ma opcje takie jakie ma i działa jak działa. Nic więcej z nim nie wymyślisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantis23 Napisano 25 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2012 (edytowane) weź użyj morphera i się nie wygłupiaj :P Bend ma opcje takie jakie ma i działa jak działa. Nic więcej z nim nie wymyślisz. Szkoda, wolałbym nie używać morphera, może jest jakiś skrypt do tego albo coś? :) Spróbowałem z morpherem ale dalej to samo, w przypadku pojedynczego boxa dalej ramiona idą w górę zamiast środek iść w dół. Edytowane 25 Sierpień 2012 przez Mantis23 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grave Napisano 25 Sierpień 2012 Share Napisano 25 Sierpień 2012 Wystarczy prosty skrypt. Wrzuć Attribute Holder i walnij parametr z którego pomocą będziesz równocześnie zaginał i przesuwał obiekt - musisz potem walnąć np. Assign Controller > Script dla modyfikatora zginającego i pozycji (X Y Z - zależy w którą stronę to ma iść), następnie podpinasz zmienną reprezentującą parametr z Attribute Holdera tak, aby wszystkim sterował (podstawowa matematyka - dzielenie mnożenie itd). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 25 Sierpień 2012 Share Napisano 25 Sierpień 2012 Albo wrzuć mod skin wrap i użyj spline jako deformera... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Traitor Napisano 25 Sierpień 2012 Share Napisano 25 Sierpień 2012 FDD i polecialo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantis23 Napisano 25 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2012 FDD + morpher było by w sumie dobre ale boków nie wygina jak złapie za środkowe punkty i pociągnę w dół i najchętniej wpisałbym kąt wygięcia a przy FDD nie mam takiej kontroli(chyba) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grave Napisano 25 Sierpień 2012 Share Napisano 25 Sierpień 2012 Masz szereg rozwiązań, musisz tylko wybrać co ci najbardziej pasuje. Albo skryptujesz, albo inaczej kombinujesz... Jeśli byś chciał skryptować i by były problemy z ustaleniem dokładnej pozycji, to możesz np. testować wysokość całego obiektu (gizmo/boundingBoxa), aby wszystko wyliczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantis23 Napisano 26 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 26 Sierpień 2012 Dzięki za odpowiedzi, zrobiłem morpherem bo skrypty mnie przerastają. Wyszło średnio ale tragedii nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się