Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Chciałbym zmusić modyfikator bend do działania tak jak na rysunku który zamieszczam poniżej:

 

s8dLw.gif

W skrócie chodzi mi o to, żeby zamiast środek zostawał w miejscu a końce szły do góry, końce

zostały a środek poszedł w dół. Mam nadzieję, że zostałem zrozumiany. Proszę o jakieś podpowiedzi.

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

musisz przesunąć gizmo. PRzy włączonym modyfikatorze bend kliknij prawym i z menu kontekstowego zmień 'top level' na 'gizmo' i nastepnie ustaw punkt odniesienia za pomocą move tak aby Ci odpowiadał.

Napisano
musisz przesunąć gizmo. PRzy włączonym modyfikatorze bend kliknij prawym i z menu kontekstowego zmień 'top level' na 'gizmo' i nastepnie ustaw punkt odniesienia za pomocą move tak aby Ci odpowiadał.

 

Niestety to nie rozwiązuje problemu. Ani poruszanie gizmo ani center. Element wydłuża się lub skraca ale dalej wygina się jak na drugim obrazku.

Napisano

Aha, rozumiem że tylko część obiektu ma się wygiąć? Nie wiem jak wygląda u Ciebie siatka, ale generalnie możesz przypisać benda tylko do części obiektu. Do tego dodaj poniżej edit poly i zaznacz fragment, na który bend ma oddziaływać.

Napisano
Aha, rozumiem że tylko część obiektu ma się wygiąć? Nie wiem jak wygląda u Ciebie siatka, ale generalnie możesz przypisać benda tylko do części obiektu. Do tego dodaj poniżej edit poly i zaznacz fragment, na który bend ma oddziaływać.

 

Nie mam problemu z tym, żeby wygiąć tylko część obiektu... spójrz na rysunek. Mam problem z tym, że ramiona idą do góry a chciałbym, żeby środek szedł w dół.

Napisano
Wygnij tak jak masz że ramiona idą do góry, scolapsuj, złap vertexy i ręcznie przesuń na miejsce:D

 

Tyle, że chciałem mieć animowanego tego benda i połączone parametry z innym. Nie ma na to jakiegoś sposobu ?

Napisano (edytowane)
weź użyj morphera i się nie wygłupiaj :P

Bend ma opcje takie jakie ma i działa jak działa. Nic więcej z nim nie wymyślisz.

 

Szkoda, wolałbym nie używać morphera, może jest jakiś skrypt do tego albo coś? :)

 

Spróbowałem z morpherem ale dalej to samo, w przypadku pojedynczego boxa dalej ramiona idą w górę zamiast środek iść w dół.

Edytowane przez Mantis23
Napisano

Wystarczy prosty skrypt.

Wrzuć Attribute Holder i walnij parametr z którego pomocą będziesz równocześnie zaginał i przesuwał obiekt - musisz potem walnąć np. Assign Controller > Script dla modyfikatora zginającego i pozycji (X Y Z - zależy w którą stronę to ma iść), następnie podpinasz zmienną reprezentującą parametr z Attribute Holdera tak, aby wszystkim sterował (podstawowa matematyka - dzielenie mnożenie itd).

Napisano

FDD + morpher było by w sumie dobre ale boków nie wygina jak złapie za środkowe punkty i pociągnę w dół i najchętniej wpisałbym kąt wygięcia a przy FDD nie mam takiej kontroli(chyba)

Napisano

Masz szereg rozwiązań, musisz tylko wybrać co ci najbardziej pasuje. Albo skryptujesz, albo inaczej kombinujesz... Jeśli byś chciał skryptować i by były problemy z ustaleniem dokładnej pozycji, to możesz np. testować wysokość całego obiektu (gizmo/boundingBoxa), aby wszystko wyliczyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności