Skocz do zawartości

pomalowane lustro czyli jeden VRayMtl i różne wartości Refl. glossiness


marlboro

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

pytanko jak uzyskać vrayowski materiał tak żeby wyglądało to jak pomalowane lustro.

Rozchodzi się o taki efekt jak gdyby pomalować lustro (czyli teoretycznie i praktycznie materiał z Reflection -> Reflect (kolor biały) -> Refl. glossiness na 1) załóżmy farbą która będzie miała zupełnie inne rozproszenie odbicia czyli np. Refl. glossiness na poziomie 0,6.

 

Tworząc VRayMtl z teksturą na diffuse i bitmapą z białym kolorem na Reflect wychodzi ładnie "z pod spodu" lustro,

ale materiał z diffuse jest bez odbicia, nie chodzi też o odcienie szarości w bitmapie na Reflect bo to daje tylko mniejsze lub większe odbicie ale o różne rozproszenie odbicia.

 

Kombinuje z VRayBlendMtl ale albo coś źle robie albo to nie ten sposób.

 

Help Me : ))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Prosto da sie to uzyskać dajesz na powierzchnie lustra maskę(choćby jakiś noise) wykorzystujesz go jako alphe w layered texture i tyle. Jeśli ma to być taki efekt jak na zdjęciu to robisz z aphy po prostu displace dodając gradient na bokach(od białego w środku do czarnego na krawędziach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności