Napisano 23 Wrzesień 201212 l Siema, pytanko jak uzyskać vrayowski materiał tak żeby wyglądało to jak pomalowane lustro. Rozchodzi się o taki efekt jak gdyby pomalować lustro (czyli teoretycznie i praktycznie materiał z Reflection -> Reflect (kolor biały) -> Refl. glossiness na 1) załóżmy farbą która będzie miała zupełnie inne rozproszenie odbicia czyli np. Refl. glossiness na poziomie 0,6. Tworząc VRayMtl z teksturą na diffuse i bitmapą z białym kolorem na Reflect wychodzi ładnie "z pod spodu" lustro, ale materiał z diffuse jest bez odbicia, nie chodzi też o odcienie szarości w bitmapie na Reflect bo to daje tylko mniejsze lub większe odbicie ale o różne rozproszenie odbicia. Kombinuje z VRayBlendMtl ale albo coś źle robie albo to nie ten sposób. Help Me : ))))
Napisano 23 Wrzesień 201212 l Mozesz zalaczyc jakis obrazek o jaki efekt ci chodzi bo myslalem ze wiem ale jednak nie wiem :]
Napisano 23 Wrzesień 201212 l Autor coś takiego. czyli na powierzchni z Refl. glossiness 0,98 jest Refl. glossines 1 : )
Napisano 23 Wrzesień 201212 l Prosto da sie to uzyskać dajesz na powierzchnie lustra maskę(choćby jakiś noise) wykorzystujesz go jako alphe w layered texture i tyle. Jeśli ma to być taki efekt jak na zdjęciu to robisz z aphy po prostu displace dodając gradient na bokach(od białego w środku do czarnego na krawędziach)
Napisano 23 Wrzesień 201212 l Autor Legomir już jestem blisko efektu i chyba właśnie przez maske droga. Xiz0r to prostszy sposób ale zależy mi na jednym materiale : ) Dzięki chłopaki.
Napisano 23 Wrzesień 201212 l możesz również użyć bitmapy do kontrolowania reflection glossiness - chyba o to chodzi?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto