Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Siema,

pytanko jak uzyskać vrayowski materiał tak żeby wyglądało to jak pomalowane lustro.

Rozchodzi się o taki efekt jak gdyby pomalować lustro (czyli teoretycznie i praktycznie materiał z Reflection -> Reflect (kolor biały) -> Refl. glossiness na 1) załóżmy farbą która będzie miała zupełnie inne rozproszenie odbicia czyli np. Refl. glossiness na poziomie 0,6.

 

Tworząc VRayMtl z teksturą na diffuse i bitmapą z białym kolorem na Reflect wychodzi ładnie "z pod spodu" lustro,

ale materiał z diffuse jest bez odbicia, nie chodzi też o odcienie szarości w bitmapie na Reflect bo to daje tylko mniejsze lub większe odbicie ale o różne rozproszenie odbicia.

 

Kombinuje z VRayBlendMtl ale albo coś źle robie albo to nie ten sposób.

 

Help Me : ))))

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

lp,375x360,b,s,TWV0YWwgd2F0ZXI%3D.jpg

coś takiego. czyli na powierzchni z Refl. glossiness 0,98 jest Refl. glossines 1 : )

Napisano

Prosto da sie to uzyskać dajesz na powierzchnie lustra maskę(choćby jakiś noise) wykorzystujesz go jako alphe w layered texture i tyle. Jeśli ma to być taki efekt jak na zdjęciu to robisz z aphy po prostu displace dodając gradient na bokach(od białego w środku do czarnego na krawędziach)

Napisano
  • Autor

Legomir już jestem blisko efektu i chyba właśnie przez maske droga.

Xiz0r to prostszy sposób ale zależy mi na jednym materiale : )

 

Dzięki chłopaki.

Napisano

możesz również użyć bitmapy do kontrolowania reflection glossiness - chyba o to chodzi?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności