marlboro Napisano 23 Wrzesień 2012 Napisano 23 Wrzesień 2012 Siema, pytanko jak uzyskać vrayowski materiał tak żeby wyglądało to jak pomalowane lustro. Rozchodzi się o taki efekt jak gdyby pomalować lustro (czyli teoretycznie i praktycznie materiał z Reflection -> Reflect (kolor biały) -> Refl. glossiness na 1) załóżmy farbą która będzie miała zupełnie inne rozproszenie odbicia czyli np. Refl. glossiness na poziomie 0,6. Tworząc VRayMtl z teksturą na diffuse i bitmapą z białym kolorem na Reflect wychodzi ładnie "z pod spodu" lustro, ale materiał z diffuse jest bez odbicia, nie chodzi też o odcienie szarości w bitmapie na Reflect bo to daje tylko mniejsze lub większe odbicie ale o różne rozproszenie odbicia. Kombinuje z VRayBlendMtl ale albo coś źle robie albo to nie ten sposób. Help Me : ))))
Pawelkos Napisano 23 Wrzesień 2012 Napisano 23 Wrzesień 2012 Mozesz zalaczyc jakis obrazek o jaki efekt ci chodzi bo myslalem ze wiem ale jednak nie wiem :]
marlboro Napisano 23 Wrzesień 2012 Autor Napisano 23 Wrzesień 2012 coś takiego. czyli na powierzchni z Refl. glossiness 0,98 jest Refl. glossines 1 : )
legomir Napisano 23 Wrzesień 2012 Napisano 23 Wrzesień 2012 Prosto da sie to uzyskać dajesz na powierzchnie lustra maskę(choćby jakiś noise) wykorzystujesz go jako alphe w layered texture i tyle. Jeśli ma to być taki efekt jak na zdjęciu to robisz z aphy po prostu displace dodając gradient na bokach(od białego w środku do czarnego na krawędziach)
Orangegraphics Napisano 23 Wrzesień 2012 Napisano 23 Wrzesień 2012 albo po prostu robisz podwójną geometrię i dwa materiały
marlboro Napisano 23 Wrzesień 2012 Autor Napisano 23 Wrzesień 2012 Legomir już jestem blisko efektu i chyba właśnie przez maske droga. Xiz0r to prostszy sposób ale zależy mi na jednym materiale : ) Dzięki chłopaki.
kozioo Napisano 23 Wrzesień 2012 Napisano 23 Wrzesień 2012 możesz również użyć bitmapy do kontrolowania reflection glossiness - chyba o to chodzi?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się