Lucek Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 Sytuacja wygląda następująco. Mam siatkę głowy - zwykły editable poly + turbosmooth. Potrzebuję wykonać do niej brwi. Czy da się w maksie włączyć takie snapowanie, żeby tworząc spline'a w widoku front jego wierzchołki ładnie dopasowywały się do powierzchni modelu w osi z. Da się coś zrobić czy tylko modelowanie ręczne?
żółty Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 ja bym zrobił to inaczej - na turbosmooth naloz modyfikator Edit Poly, w oknie front cutem wytnij kształt brwi, prawoklik "create shape" i masz ładnie przylegającego spline'a - a Edit Poly z nad TS usuwasz i wsio BTW ze snapem 3d przyciaganym do face'ów też powinno dać radę
Miłosz3ds Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 Czołem. Ja to się bawię w taki sposób - tworzę sobie jakiś kształt, nawet zwykłe koło (ze splajna oczywiście). Ustaw sobie ten kształt kawałek przed twarzą, jak ustawisz widok front żeby była w tym miejscu, gdzie chcesz mieć tą brew. Potem konwertuję to na edit poly, wchodzę od razu do Graphite Modeling Tools - a dokładniej do zakładki Freeform. Tam w czwartej kolumnie (praktycznie tuż pod napisem Freeform) masz do rozwinięcia pasek, domyślnie jest ustawiony na "Grid". Zmień sobie na "Draw On:Surface", kliknij guziczek który będzie tuż pod tym (chyba "pick") i zaznacz swoją głowę. Teraz możesz to dopasowywać do głowy - przede wszystkim narzędziem "Conform", ew. później każdy vertex osobno możesz przesuwać - ciągle tak, że będzie dopasowany do Twojej głowy - za pomocą narzędzia "Drag". Jeżeli coś nie gra z zachowaniem odległości od głowy, tzn. brew się dopasowuje, ale jest za blisko albo za daleko - pobaw się wartością "Offset". Nie wiem czy potem chcesz mieć z tego splajna, czy wystarczy Ci taki kawałek siatki - jeżeli splajn to po prostu wejdź sobie do editable poly, jako typ selekcji zaznacz "Border", zaznacz zewnętrzną krawędź i klik na "Create Shape From Selection".
Lucek Napisano 24 Wrzesień 2012 Autor Napisano 24 Wrzesień 2012 Dzięki chłopaki za rady. Pawelkos: No właśnie albo coś źle robię albo nie działa za splinami... żółty: to jeszcze więcej roboty z tym, bo to nie dwa tylko z 50 spline'ów ;) Miłosz3ds: fajny sposób. Pewnie bym go zastosował, ale znalazłem rozwiązanie. Ostatecznie użyłem plugina glue, który w ciągu sekundy zrobił projekcje tych splineów;) Dałbym wam repy ale nikomu już nie mogę.
legomir Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 Zrobić krzywe hairsami i pomalować to po prostu na modelu?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się