Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Sytuacja wygląda następująco. Mam siatkę głowy - zwykły editable poly + turbosmooth. Potrzebuję wykonać do niej brwi. Czy da się w maksie włączyć takie snapowanie, żeby tworząc spline'a w widoku front jego wierzchołki ładnie dopasowywały się do powierzchni modelu w osi z. Da się coś zrobić czy tylko modelowanie ręczne?

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 853
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja bym zrobił to inaczej - na turbosmooth naloz modyfikator Edit Poly, w oknie front cutem wytnij kształt brwi, prawoklik "create shape" i masz ładnie przylegającego spline'a - a Edit Poly z nad TS usuwasz i wsio

BTW ze snapem 3d przyciaganym do face'ów też powinno dać radę

Napisano

Czołem.

 

Ja to się bawię w taki sposób - tworzę sobie jakiś kształt, nawet zwykłe koło (ze splajna oczywiście). Ustaw sobie ten kształt kawałek przed twarzą, jak ustawisz widok front żeby była w tym miejscu, gdzie chcesz mieć tą brew. Potem konwertuję to na edit poly, wchodzę od razu do Graphite Modeling Tools - a dokładniej do zakładki Freeform.

Tam w czwartej kolumnie (praktycznie tuż pod napisem Freeform) masz do rozwinięcia pasek, domyślnie jest ustawiony na "Grid". Zmień sobie na "Draw On:Surface", kliknij guziczek który będzie tuż pod tym (chyba "pick") i zaznacz swoją głowę.

 

Teraz możesz to dopasowywać do głowy - przede wszystkim narzędziem "Conform", ew. później każdy vertex osobno możesz przesuwać - ciągle tak, że będzie dopasowany do Twojej głowy - za pomocą narzędzia "Drag".

 

Jeżeli coś nie gra z zachowaniem odległości od głowy, tzn. brew się dopasowuje, ale jest za blisko albo za daleko - pobaw się wartością "Offset".

 

Nie wiem czy potem chcesz mieć z tego splajna, czy wystarczy Ci taki kawałek siatki - jeżeli splajn to po prostu wejdź sobie do editable poly, jako typ selekcji zaznacz "Border", zaznacz zewnętrzną krawędź i klik na "Create Shape From Selection".

Napisano
  • Autor

Dzięki chłopaki za rady.

Pawelkos: No właśnie albo coś źle robię albo nie działa za splinami...

żółty: to jeszcze więcej roboty z tym, bo to nie dwa tylko z 50 spline'ów ;)

Miłosz3ds: fajny sposób. Pewnie bym go zastosował, ale znalazłem rozwiązanie.

 

Ostatecznie użyłem plugina glue, który w ciągu sekundy zrobił projekcje tych splineów;) Dałbym wam repy ale nikomu już nie mogę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności