Skocz do zawartości

Extrudowanie Logo.jpg problem


blachu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problem, mianowicie chciałbym w jakis magiczny sposob extrudowac albo w inny sposob nadac trojwymiarowosci logotypowi ktory mam w wersji graficznej jako jpg.

probowalem nalozyc jako material opacity map (logo w postaci czern-biel) na plane i extrudowac (NIC), nastepnie probowalem dodac desplacement (niby daje efekt 3d) ale strasznie rozszarpuje koncowki logo.

Czy jest jakis sposob zeby wyextrudowac logo bez koniecznosci obrysowywania go splinem??

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Myślę, że wszystko zależy od tego jaki jest ten plik jpg i jaki ma być końcowy efekt. W załączniku to co udało mi się uzyskać przez zwykły maxowy displace, z tego jpga

 

 

[ATTACH=CONFIG]87594[/ATTACH]

 

 

wlasnie o ten efekt mi chodzi. napisz jaki musi byc ten jpg. (nie mowie ze to musi byc koniecznie jpg. moze byc arowno tif,png, jpg,btm...itd). - mowisz o displace w materiale czy modyfikatorze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to zależy od ilości subdiviosn w teselacji oraz metody teselacji. Displace w wypadku mentala/vraya i podobnych silników renderujących działa na trójkatach poprzez zwiększanie ich ilości w scenie rendera.

Po drugie możesz chyba zapisać zaznaczenia jako wektory w PS chyba. Wtedy importujesz to jako krzywą do programu i używasz narzędzi NURBS to zloftowania i capowania napisu.

Kojarzy mi sie też co potrafiło tworzyć krzywe po dużych zmianach kolorów, ale nie jestem pewien czy nie chodziło coś zupełnie innego.

Jeszcze nadać extude i dodać obrazek jako zmapowanie wag dla extude ale nie wiem jak to by wyglądało(taki teoretyczny czysto pomysł mi wpadł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim, jeżeli chcesz to robić z jpega to najważniejsza jest jego jakość. Jeżeli będzie w słabej jakości, np. mnóstwo artefaktów i inne głupoty to nie ma co robić z tego displace, bo nawet jeżeli tak jak pisze Legomir wepchniesz to w displace, nawet z dość dobrymi ustawieniami to i tak powychodzą Ci babole z poziomu jpega. Jeżeli to jakieś proste logo - obrysuj w maxie, bardziej skomplikowane - nawet w corelu masz funkcję auto obrysu, potem to możesz wyeksportować jako krzywą. Jeżeli to jakieś oryginalne logo - była jakaś tam ruska stronka gdzie naprawdę z pięć miliardów logotypów można było znaleźć, ściągnąć i wciągnąć od razu do maxa jako krzywe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem tak, że wrzuciłem najpierw plik do ps'a zmieniłem kontrast i jasność tak, że to co miało być wytłoczone=100% czarne, to co ma zostać=100% białe, zapisałem jako .tif, utworzyłem plane, z dużą ilością podziałów (1000x200), nadałem modyfikator displace, do slotu bitmap wrzuciłem plik tif, i pobawiłem się parametrem 'blur', akurat na przykładzie jest blur=0,6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za porady, z tego wszystkiego najlepsze i najszybsze rozwiazanie to wrzucic do PS logo -> zaznaczyc to co chcemy extrudowac -> utworzyć ścieżke roboczą -> exportowac ściezke (do ilustratora...) -> import zapisanego pliku do 3ds max -> extrude

i po klopocie

jakby ktos nie wiedzial jak utworzyc sciezke robocza w ps tu jest link -> http://www.gohha.com/stronka/tutoriale/photoshop/sciezki/sciezki.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności