blachu Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 Witam mam problem, mianowicie chciałbym w jakis magiczny sposob extrudowac albo w inny sposob nadac trojwymiarowosci logotypowi ktory mam w wersji graficznej jako jpg. probowalem nalozyc jako material opacity map (logo w postaci czern-biel) na plane i extrudowac (NIC), nastepnie probowalem dodac desplacement (niby daje efekt 3d) ale strasznie rozszarpuje koncowki logo. Czy jest jakis sposob zeby wyextrudowac logo bez koniecznosci obrysowywania go splinem?? pzdr
Docent Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 a próbowałeś dodać turbosmooth/meshsmooth na koniec?
olaf Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 jpeg ma kompresję przez co nie do konca się nadaje a widać to szczególnie na krawędziach. Obrysowanie splajnem to ze 3min roboty.
ptaszek Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 nie da rady.. chyba ze masz w wektorach.. tak to pozostaje krzywe lub poly :)
pecet Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 Myślę, że wszystko zależy od tego jaki jest ten plik jpg i jaki ma być końcowy efekt. W załączniku to co udało mi się uzyskać przez zwykły maxowy displace, z tego jpga [ATTACH=CONFIG]87594[/ATTACH]
blachu Napisano 26 Wrzesień 2012 Autor Napisano 26 Wrzesień 2012 Myślę, że wszystko zależy od tego jaki jest ten plik jpg i jaki ma być końcowy efekt. W załączniku to co udało mi się uzyskać przez zwykły maxowy displace, z tego jpga [ATTACH=CONFIG]87594[/ATTACH] wlasnie o ten efekt mi chodzi. napisz jaki musi byc ten jpg. (nie mowie ze to musi byc koniecznie jpg. moze byc arowno tif,png, jpg,btm...itd). - mowisz o displace w materiale czy modyfikatorze??
legomir Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 Po pierwsze to zależy od ilości subdiviosn w teselacji oraz metody teselacji. Displace w wypadku mentala/vraya i podobnych silników renderujących działa na trójkatach poprzez zwiększanie ich ilości w scenie rendera. Po drugie możesz chyba zapisać zaznaczenia jako wektory w PS chyba. Wtedy importujesz to jako krzywą do programu i używasz narzędzi NURBS to zloftowania i capowania napisu. Kojarzy mi sie też co potrafiło tworzyć krzywe po dużych zmianach kolorów, ale nie jestem pewien czy nie chodziło coś zupełnie innego. Jeszcze nadać extude i dodać obrazek jako zmapowanie wag dla extude ale nie wiem jak to by wyglądało(taki teoretyczny czysto pomysł mi wpadł)
Miłosz3ds Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 Przede wszystkim, jeżeli chcesz to robić z jpega to najważniejsza jest jego jakość. Jeżeli będzie w słabej jakości, np. mnóstwo artefaktów i inne głupoty to nie ma co robić z tego displace, bo nawet jeżeli tak jak pisze Legomir wepchniesz to w displace, nawet z dość dobrymi ustawieniami to i tak powychodzą Ci babole z poziomu jpega. Jeżeli to jakieś proste logo - obrysuj w maxie, bardziej skomplikowane - nawet w corelu masz funkcję auto obrysu, potem to możesz wyeksportować jako krzywą. Jeżeli to jakieś oryginalne logo - była jakaś tam ruska stronka gdzie naprawdę z pięć miliardów logotypów można było znaleźć, ściągnąć i wciągnąć od razu do maxa jako krzywe.
pecet Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 Ja zrobiłem tak, że wrzuciłem najpierw plik do ps'a zmieniłem kontrast i jasność tak, że to co miało być wytłoczone=100% czarne, to co ma zostać=100% białe, zapisałem jako .tif, utworzyłem plane, z dużą ilością podziałów (1000x200), nadałem modyfikator displace, do slotu bitmap wrzuciłem plik tif, i pobawiłem się parametrem 'blur', akurat na przykładzie jest blur=0,6.
legomir Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 Teoretycznie jeśli wystąpią tylko biały i czarny to nawet jpeg nie powinno być baboli ale trudno mi sie wypowiedzieć, bo raczej jpeg do tego nie używam i często przy używaniu displace robię na rmanie
pecet Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 no tak, ale większość zapisuje nawet takie dwukolorowe pliki z jakąś kompresją i potem to wychodzi przy dispalce, mimo że na obrazku, gołym okiem tego nie stwierdzisz
legomir Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 A do tego to czasem nie(przynajmniej w Maya i XSI które znam lepiej) parametr filter blurujący lekko obrazek? Pytam się dalej z ciekawości tak to jest opisane ale takich problemów nie miałem
pecet Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 Jest blur, ale nim można wygładzić krawędzie jak jest zbyt niska rozdzielczość, żeby nie były ząbkowane. Na artefakty niewiele pomaga.
blachu Napisano 27 Wrzesień 2012 Autor Napisano 27 Wrzesień 2012 dzieki za porady, z tego wszystkiego najlepsze i najszybsze rozwiazanie to wrzucic do PS logo -> zaznaczyc to co chcemy extrudowac -> utworzyć ścieżke roboczą -> exportowac ściezke (do ilustratora...) -> import zapisanego pliku do 3ds max -> extrude i po klopocie jakby ktos nie wiedzial jak utworzyc sciezke robocza w ps tu jest link -> http://www.gohha.com/stronka/tutoriale/photoshop/sciezki/sciezki.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się