Ryszard Napisano 28 Wrzesień 2012 Napisano 28 Wrzesień 2012 (edytowane) Witam po dłuższej przerwie, na dłuższy czas 370z i suprę odłożyłem na bok ale zajmę się tymi modelami w przyszłości 370z ma zbyt wiele detali jak na początkowe modele na moje oko, poza tym chciałem nabrać doświadczenia w modelowaniu w miarę możliwości bez nerwów (kolejna karoseria). Tym razem Lexus LFA i wiele pytań (renderki są wczorajsze natomiast screeny są świeższe) (Z góry przepraszam za niejasne opisy pewnych funkcji czy działań nadal muszę się sporo nauczyć) - Błędy, wymieniać ile się da ja sam kilka dostrzegłem ale to w kolejnym pytaniu. - W miejscach gdzie były wycinane detale (znaczek lexus z przodu i z tył trzecie światło stop i wycięcie pod wydech) wydaje mi się ze blacha została tam pogięta myślałem nad tym i wydaje mi się ze należało by to posklejać na gładka blachę (bez wycięć) mirror nadać MeshSmooth na stale (Collapse To) i dopiero wycinać detale. - Ile średnio powinno być Verticesów i Facesów na samochód po MeshSmooth? - Jeszcze jak ma się model do prawdziwego LFA? Nadal brakuje kilku detali ale tym się zajmę później interesują mnie szczególnie tylne lampy nie ma szczegółowych zdjęć a szkła mocno zniekształcają wyglad wnętrza lamp. (Lakier i materiały dobierane z poprzednich modeli zrobione praktycznie tylko dla szybszego odnajdywania błędów.) W tym renderze jest błąd wynikający ze sklejania kilku obrazków w Photoshopie render jakoś się udało zrobić ale 3ds już nie mógł zapisać jako jpg. Pozdrawiam. Edytowane 30 Wrzesień 2012 przez Ryszard
Ryszard Napisano 19 Październik 2012 Autor Napisano 19 Październik 2012 Witam, chyba już powoli zbliżam się do końca możliwości moich i mojego PC (przykładowo włączenie symetry felg, opon, hamulców (niewidoczne na renderach) uniemożliwia w ogóle wyrenderowanie modelu) do zdjęć mam jeszcze jedno pytanie do poprzednich. Mianowicie czy próbować tworzyć wnętrze samochodu (z moim niewielkim doświadczeniem będzie to raczej ciężkie) a jeśli tak, prosił bym o jakieś rady lub link do tutoriala, kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać (brak blueprintow itd.). Zastanawia mnie też co jest wina błędów 3ds-a ale podejrzewam niska ilość pamięci ram obecnie posiadam 2GB a model na pełnym symetry to już prawie 1 mln (dokładnie 991688 polys). W renderze materiały są dobrane na oko. Pozdrawiam.
Ryszard Napisano 19 Listopad 2012 Autor Napisano 19 Listopad 2012 (edytowane) Witam ponownie, troszkę mnie dziwi brak odpowiedzi nie zamierzam skończyć z nauka 3ds-a. Lexus LFA jest już na moje oko ukończony hdr-ki nie mogę niestety dodać mój komputer temu nie podoła materiałów w związku z tym tez nie robiłem perfekcyjnie co pewno da się zauważyć. Zamieszczę zdjęcia w linkach (żeby nie robić bałaganu) prosił bym o jakikolwiek odzew w sprawie tego modelu. Jeszcze co do hdr-ki może ktoś z lepszym komputerem mógłby mi pomóc w tej sprawie. Linki do renderów: http://imageshack.us/a/img11/6345/30223480.jpg http://imageshack.us/a/img692/4092/50209298.jpg http://imageshack.us/a/img846/1958/87846798.jpg http://imageshack.us/a/img836/8417/45151142.jpg http://imageshack.us/a/img823/9894/83183512.jpg http://imageshack.us/a/img525/7133/53407571.jpg http://imageshack.us/a/img715/8049/12707377.jpg http://imageshack.us/a/img24/5415/76809472.jpg http://imageshack.us/a/img10/5489/51804614.jpg Linki do sietek: http://imageshack.us/a/img543/1336/26527546.jpg http://imageshack.us/a/img27/3779/42935661.jpg http://imageshack.us/a/img138/9503/17258806.jpg http://imageshack.us/a/img16/3826/19381526.jpg http://imageshack.us/a/img823/285/46590557.jpg http://imageshack.us/a/img651/6724/88886517.jpg http://imageshack.us/a/img16/7471/71208803.jpg http://imageshack.us/a/img27/8456/21799620.jpg http://imageshack.us/a/img843/6375/72037039.jpg (jeśli są jakieś błędy czy zastrzeżenia proszę się nie krępować) Liczę na wasze oceny i pozdrawiam :) Edytowane 19 Listopad 2012 przez Ryszard
legomir Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 Ogólnie to jakby to powiedzieć nie ma czego komentować. Sporo błędów w siatce i dziwnych rzeczy. Jest cholernie krzywa w wielu miejscach za gęsta a w niektórych za rzadka. Komentuje pierwszy wóz, bo do drugiego nie chce mi się z lenistwa otwierać linków.
pecet Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 Nie wiem skąd powyższy komentarz, zwłaszcza o tym, że siatka jest 'cholernie krzywa'. Model ma parę błędów, ale ogólnie jest całkiem przyzwoity.
maciek.m Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 (edytowane) Model faktycznie w niektorych zawiłych miejscach lekko sie krzywi ale nie jest to jakies razace. Ale co do samych renderow to nie jest za dobrze, chyba masz wylaczone cienie bo nie widac nic na podlozu ani w zakamarkach modelu, materialy tez mocno odstaja (ale rozumiem 2gb ramu to malo..). Czym wogole oświetlasz scene, bo z 3 vrayplanow mozna uzyskac naprawde fajny efekt? Jak chcesz moge zrobic ci render jakis na probe, daj znac. aaa i ranty blach zdecydowanie za ostre, powinny miec wieksze filety. Edytowane 20 Listopad 2012 przez maciek.m 1
Sebazx6r Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 Legomir sam za mało modelujesz by oceniać innych. Naprawde jest ladnie. Są bugi, ale jest ladnie.
legomir Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 Tak faktycznie mogłem popełnić błąd, bo samo modelowanie za bardzo mnie nie interesuje. I jeśli popełniłem jakiś błąd to się przyznaje. No, ale ten się nie muli kto nic nie mówi ;)
Ryszard Napisano 20 Listopad 2012 Autor Napisano 20 Listopad 2012 (edytowane) Witam, dziękuje za opinie co do błędów domyślam się kilku i spróbuje je rozwiązać. Jeśli chodzi o renderki tu sprawa wygląda tak ze sprzęt nie daje rady i wątpię ze da się coś z tym zrobić cienie są wyłączone z tego własnie powodu, po włączeniu cieni render wywala błędy sam render to nVidia mental ray oświetlenie sceny na której renderowałem samochód to 4 światła kierunkowe. I nie wiem jak z krawędziami bo robiłem je dość dziwna własną metoda dzisiaj wrzucę fotki i opis. Co do rendera myślę ze temat jest do dogadania ale na razie trzeba jeszcze troszkę podłubać przy lampach i budzie. I obiecane fotki krawędzi moja technika z tymi krawędziami polega na nadaniu na zaznaczonej linii crease 1.0 później podejściu mniej więcej płasko do środka szczeliny kolejnym poly i kolejny poly jest skierowany prostopadle wgłąb (1 screen). Na screenie widać nagle załamanie na smooth można to usunąć wyłączając smootha z ms i włączyć zwykłego auto smootha (2 screen). http://imageshack.us/a/img266/9246/10634030.jpg http://imageshack.us/a/img534/458/66022486.jpg Nie wiem czy to dobra technika to pozostawiam wam do oceny. Pozdrawiam. Edytowane 20 Listopad 2012 przez Ryszard
Ryszard Napisano 6 Grudzień 2012 Autor Napisano 6 Grudzień 2012 Witam, czas na mały update poprawiłem kilka błędów w siatkach częściowo krawędzie na tyle ile się dało, niestety wkradł się błąd do pliku ze względu ze przeszedłem na starszego 3ds-a i nie da się usunąć parametru crase nawet w nowszej wersji (w 2013 crease da się przestawić z 1 na 0 ale cześć edgesow na to nie reaguje i robi się...), do tego render zmieniony na v-ray część materiałów z sieci (lakier, czarny na lotce pod spoilerem itp) część musiałem sam dorobić. Ogólnie zakładałem zrobienie rendera z tutka ale na razie z tym ciężko mimo to zostawiłem mapkę hdr. Oświetlenie sceny to v-ray full dome i 4x v-ray plane. Jeśli ktoś znajdzie błędy prosił bym opisać mniej więcej w jakim miejscu bo ja już nie mam do tego głowy. Pozdrawiam.
Pawlito Napisano 6 Grudzień 2012 Napisano 6 Grudzień 2012 (edytowane) Na tak: wybór samochodu, wykonanie do przyjęcia, ładne ujęcia. Na nie: za ciemny rendering, HDRka nie pasuje (jej kolor sugeruje oświetlenie outdoorowe). Tutaj na renderze w studio dużo byś zyskał gdybyś użył własnej hdrki zrobionej np. w hdr light studio. Brak wnętrza tak mnie nie razi, zwłaszcza że jak piszesz, komp nie wyrabia. Znam ten ból. Jeżeli nie masz ochoty a chcesz się przymusić do wykonania wnętrza, zrób roadstera/cabrio ;) Edytowane 6 Grudzień 2012 przez Pawlito
Sebazx6r Napisano 6 Grudzień 2012 Napisano 6 Grudzień 2012 Jak wyeksportujesz do obj? to nie zninal wszystkie creasy? 1
Ryszard Napisano 7 Grudzień 2012 Autor Napisano 7 Grudzień 2012 @kosi dzięki za ocenę zgadza się hdr-ka jest outdoorowa, dzisiaj dorwałem inna hdr-ke ale chyba faktycznie lepiej będzie wydłubać coś samemu, poczytam trochę o tym bo na razie jestem zielony z tego tematu. @Sebazx6r dzięki za podpowiedz zupełnie zapomniałem o możliwości wyeksportowania już się za to zabieram :) Jeszcze zastanawiam się nad przetłoczeniem tylnego nadkola może mam już jakieś spaczenie ale na moje oko jest za mocne i nie pasuje mi do klapki wlewu paliwa (na klapce jest płasko a zaraz za zaokrąglenie chyba troszkę z nim przesadziłem) z wyrównaniem tamtego nie będzie problemu ale pytanie czy to tylko mi się wydaje czy do poprawki? Pozdrawiam.
pecet Napisano 7 Grudzień 2012 Napisano 7 Grudzień 2012 Powierzchnia nad krawędzią tylnego nadkola faktycznie jest inna niż w oryginale, u Ciebie jest zbyt wypukła. 1
Ryszard Napisano 17 Grudzień 2012 Autor Napisano 17 Grudzień 2012 (edytowane) Update po dłuższym czasie i niestety trochę mało zmian ze względu na coraz mniej czasu i chyba krótsze dni przekładają mi się też na mniejsza ochotę do zabawy w maxie. Poprawki to usunięty crease, poprawione tylne nadkole, wiele drobnych poprawek w masce przednich i tylnych błotnikach (głownie drobne przestawianie vrtexów). Dodałem też troszeczkę detalu jak lotki pod przednim zderzakiem oraz zastąpiłem prowizorkę przedniej lampy czymś bardziej dokładnym, wzmocniłem delikatnie oświetlenie sceny, zmodyfikowałem materiały i wspomniana zmiana HDRI nadal jest to hdri z fotki. Główne pytanie brzmi czy krawędzie blach są dobre czy muszę jeszcze nad nimi popracować jeśli trzeba je poprawić prosił bym o jakiś przykład rozłożenia poly na krawędziach blach. Trzy podstawowe rendery wrzucone jako jpg pozostałe linki a siateczki podeśle troszkę później. http://imageshack.us/a/img202/7668/64956833.jpg http://imageshack.us/a/img254/1137/97993399.jpg http://imageshack.us/a/img35/8342/87007819.jpg http://imageshack.us/a/img26/2876/80063237.jpg http://imageshack.us/a/img706/6859/20871839.jpg http://imageshack.us/a/img821/8717/92472423.jpg http://imageshack.us/a/img545/4895/55622345.jpg http://imageshack.us/a/img835/6602/39420480.jpg http://imageshack.us/a/img29/9968/47127667.jpg Siatki: http://imageshack.us/a/img716/6817/111cjr.jpg http://imageshack.us/a/img689/2011/222kgn.jpg http://imageshack.us/a/img545/1874/333ml.jpg Pozdrawiam. Edytowane 17 Grudzień 2012 przez Ryszard
Ryszard Napisano 21 Maj 2013 Autor Napisano 21 Maj 2013 Witam, po długiej przerwie spowodowanej pracą nadszedł czas aby wysłać to co jest i zakończyć projekt samochód przeszedł sporo drobnych poprawek, całkowicie przebudowana pokrywa silnika która była strasznie pogięta oraz model zyskał kilka dodatków. Rendery bez żadnej HDR-ki myślę że to zadanie dla kogoś bardziej doświadczonego, dla mnie to seria prób i błędów a i tak nie miał bym gwarancji ze komp da rade. Tak wiec oto co wyszło: Pozostałe ujęcia: http://imageshack.us/a/img39/2317/lexuslfa2011camtyl01.jpg http://imageshack.us/a/img829/2969/lexuslfa2011cam06.jpg http://imageshack.us/a/img21/9823/lexuslfa2011cam05.jpg http://imageshack.us/a/img41/7783/lexuslfa2011cam04.jpg http://imageshack.us/a/img690/7070/lexuslfa2011cam03.jpg http://imageshack.us/a/img703/5989/lexuslfa2011cam001.jpg http://imageshack.us/a/img534/2736/lexuslfa2011camdach.jpg http://imageshack.us/a/img703/5700/lexuslfa2011camfelabok.jpg http://imageshack.us/a/img89/4346/lexuslfa2011camfelacens.jpg http://imageshack.us/a/img18/7716/lexuslfa2011camfront.jpg http://imageshack.us/a/img89/8601/lexuslfa2011camtyl.jpg Siatki: http://imageshack.us/a/img96/4831/frontzrs.jpg http://imageshack.us/a/img593/2298/frontbok.jpg http://imageshack.us/a/img18/2109/bokhg.jpg http://imageshack.us/a/img853/7611/tylbok.jpg I mały gratis po tak długiej przerwie: Pozostałe ujęcia: http://imageshack.us/a/img407/7937/lexuslfanurburgringpack.jpg http://imageshack.us/a/img854/7937/lexuslfanurburgringpack.jpg http://imageshack.us/a/img812/4931/lexuslfanurburgringpackp.jpg http://imageshack.us/a/img43/9166/lexuslfanurburgringpackw.jpg http://imageshack.us/a/img6/5479/lexuslfanurburgringpackm.jpg http://imageshack.us/a/img716/5200/lexuslfanurburgringpackj.jpg http://imageshack.us/a/img547/7937/lexuslfanurburgringpack.jpg http://imageshack.us/a/img853/4931/lexuslfanurburgringpackp.jpg http://imageshack.us/a/img835/7937/lexuslfanurburgringpack.jpg http://imageshack.us/a/img41/7937/lexuslfanurburgringpack.jpg http://imageshack.us/a/img802/7937/lexuslfanurburgringpack.jpg Siatki: http://imageshack.us/a/img823/8897/frontqxe.jpg http://imageshack.us/a/img12/2298/frontbok.jpg http://imageshack.us/a/img843/8020/boklt.jpg http://imageshack.us/a/img689/7611/tylbok.jpg PS. Ze względu na prace rzadko mogę posiedzieć przy komputerze, oczywiście w wolnym czasie nadal będę próbował swoich sił w 3DS-ie ale nie wiem czy te projekty warto będzie zamieszczać ze względu na moje zdolności. Jestem też otwarty na propozycje co do udostępniania materiałów z produkcji tego modelu (blueprinty zdjęcia pomocnicze itp) jak również samego modelu (w sprawach udostępniania PW).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się