kielbasa Napisano 8 Październik 2012 Napisano 8 Październik 2012 Koledzy, Chcialbym na materacu zrobic wglebienie i pofaldowania od kulki, ktora na niego spadla. Jak dodaje modyfikacje 'cloth' i ustawiam kulke jako collision, a materac jako 'cloth', to kulka, sie znieksztalca po upadku, a nie materac. A kiedy odwroce przypisanie, czyli 'collision' dodam do materaca, a cloth do kulki, to materac zaczyna spadac i nic w nic nie uderza :) Pomoglbys ktos i podrzucil co robie tu zle ? dzieki serdeczne
Pawelkos Napisano 8 Październik 2012 Napisano 8 Październik 2012 Generalnie tak jak zrobiles na poczatku czyli cloth dla materaca i collision dla materaca, powinno dzialac. Mozesz zapodac screeny jak masz ulokowane obiekty w scenie i ustawianie modyfikatora dla cloth i collision, bedzie mozna powiedziec cos wiecej
kielbasa Napisano 8 Październik 2012 Autor Napisano 8 Październik 2012 [ATTACH=CONFIG]87705[/ATTACH] Podrzucam screen. Przy tych ustawieniach, jak jajo spada, to ono sie odksztalca, a nie pufa.
kielbasa Napisano 8 Październik 2012 Autor Napisano 8 Październik 2012 Mogilbyscie koledzy zerknac, co tutaj jest zle i czemu ta pufa sie nie chce odksztalcic, tylko jajko ?
Dynamico Napisano 8 Październik 2012 Napisano 8 Październik 2012 Z logicznego punktu widzenia cloth powinien być przypisany materacowi (pufie) bo to ona ma się odkształcić pod wpływem kulki (kulka powinna być twarda). Nie jestem zbyt wielkim fachowcem ale ja spróbowałbym odwrócić obiekty do góry nogami - kulka pod materacem. :-)
mafida Napisano 8 Październik 2012 Napisano 8 Październik 2012 Taa, zdecydowanie collision object na jajo a cloth na puffe.
Pawelkos Napisano 8 Październik 2012 Napisano 8 Październik 2012 Sorry za swojego pierwszego posta, nie zauwazylem ze napisalem dwa razy dla materaca :], ale tak jak koledzy wyzej napisali, maszy przypisane wlasciwosci do obiektow nie w ta manike, ale problemow pewnie bedzie jeszcze wiecej z tym :)
kielbasa Napisano 8 Październik 2012 Autor Napisano 8 Październik 2012 no tak, czyli mam pufe opuscic na kulke..rozumiem, jest to rozwiazanie, chociaz wydaje mi sie,ze w normalny sposob tez to powinno sie dac jakos zalatwic ;) dzieki w kazdym razie.
marcinW Napisano 8 Październik 2012 Napisano 8 Październik 2012 jak masz cloth na pufie i collision na kulce to kulka się odkształca a nie pufa? niezły hit. ja bym po prostu wyłączył maxa i otworzył nowy i zaimportował całość na nowo i od nowa nałożył cloth i ustawienia. ale tak jak Pawelkos mówi, będziesz miał z tym kłopoty. jak pufa zacznie się zachowywać jak należy, to zacznie się zapadać. tak więc jeśli dajesz na pufę cloth i grawitacja jest włączona, to przede wszystkim powinna się zacząć zapadać... czyli ta kula nie da rady na nią spaść, bo pufa będzie z podobną prędkością zapadać się w dół. nie wiem. patrzę na to i chyba źle to wymyśliłeś :) chyba, że używasz tam jeszcze jakichś dodatkowych funkcji.
mafida Napisano 8 Październik 2012 Napisano 8 Październik 2012 Możesz wyłączyć grawitacje i zanimować ręcznie kulkę. Mozesz wymodelować wewnętrzne rusztowanie w puffie. Możesz wyłączyć część puffy z clotha a zostawić tylko ten kawałek gdzie kulka ma zrobić odkształcenia i jeszcze pewnie kilka innych metod...
kielbasa Napisano 10 Październik 2012 Autor Napisano 10 Październik 2012 Dobra koledzy jest na to prostszy duzo sposob - zeby nie odwracac obiektu do gory nogami i dzieki temu widziec jak sie odksztalca, i w opowiednim momencie zastopowac symulacje, wystarczy cloth ustawic na materac, a w grawitacji zamiast -980 ustawic 980. wtedy nie leci kulka w dol, tylko to materac leci, ale do gory.. ;) temat mozna zamknac. dzieki.
mafida Napisano 10 Październik 2012 Napisano 10 Październik 2012 Hehe, no widzisz, najprostsze rozwiązania są najtrudniejsze do wymyślenia;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się