Napisano 8 Październik 201212 l Koledzy, Chcialbym na materacu zrobic wglebienie i pofaldowania od kulki, ktora na niego spadla. Jak dodaje modyfikacje 'cloth' i ustawiam kulke jako collision, a materac jako 'cloth', to kulka, sie znieksztalca po upadku, a nie materac. A kiedy odwroce przypisanie, czyli 'collision' dodam do materaca, a cloth do kulki, to materac zaczyna spadac i nic w nic nie uderza :) Pomoglbys ktos i podrzucil co robie tu zle ? dzieki serdeczne
Napisano 8 Październik 201212 l Generalnie tak jak zrobiles na poczatku czyli cloth dla materaca i collision dla materaca, powinno dzialac. Mozesz zapodac screeny jak masz ulokowane obiekty w scenie i ustawianie modyfikatora dla cloth i collision, bedzie mozna powiedziec cos wiecej
Napisano 8 Październik 201212 l Autor [ATTACH=CONFIG]87705[/ATTACH] Podrzucam screen. Przy tych ustawieniach, jak jajo spada, to ono sie odksztalca, a nie pufa.
Napisano 8 Październik 201212 l Autor Mogilbyscie koledzy zerknac, co tutaj jest zle i czemu ta pufa sie nie chce odksztalcic, tylko jajko ?
Napisano 8 Październik 201212 l Z logicznego punktu widzenia cloth powinien być przypisany materacowi (pufie) bo to ona ma się odkształcić pod wpływem kulki (kulka powinna być twarda). Nie jestem zbyt wielkim fachowcem ale ja spróbowałbym odwrócić obiekty do góry nogami - kulka pod materacem. :-)
Napisano 8 Październik 201212 l Sorry za swojego pierwszego posta, nie zauwazylem ze napisalem dwa razy dla materaca :], ale tak jak koledzy wyzej napisali, maszy przypisane wlasciwosci do obiektow nie w ta manike, ale problemow pewnie bedzie jeszcze wiecej z tym :)
Napisano 8 Październik 201212 l Autor no tak, czyli mam pufe opuscic na kulke..rozumiem, jest to rozwiazanie, chociaz wydaje mi sie,ze w normalny sposob tez to powinno sie dac jakos zalatwic ;) dzieki w kazdym razie.
Napisano 8 Październik 201212 l jak masz cloth na pufie i collision na kulce to kulka się odkształca a nie pufa? niezły hit. ja bym po prostu wyłączył maxa i otworzył nowy i zaimportował całość na nowo i od nowa nałożył cloth i ustawienia. ale tak jak Pawelkos mówi, będziesz miał z tym kłopoty. jak pufa zacznie się zachowywać jak należy, to zacznie się zapadać. tak więc jeśli dajesz na pufę cloth i grawitacja jest włączona, to przede wszystkim powinna się zacząć zapadać... czyli ta kula nie da rady na nią spaść, bo pufa będzie z podobną prędkością zapadać się w dół. nie wiem. patrzę na to i chyba źle to wymyśliłeś :) chyba, że używasz tam jeszcze jakichś dodatkowych funkcji.
Napisano 8 Październik 201212 l Możesz wyłączyć grawitacje i zanimować ręcznie kulkę. Mozesz wymodelować wewnętrzne rusztowanie w puffie. Możesz wyłączyć część puffy z clotha a zostawić tylko ten kawałek gdzie kulka ma zrobić odkształcenia i jeszcze pewnie kilka innych metod...
Napisano 10 Październik 201212 l Autor Dobra koledzy jest na to prostszy duzo sposob - zeby nie odwracac obiektu do gory nogami i dzieki temu widziec jak sie odksztalca, i w opowiednim momencie zastopowac symulacje, wystarczy cloth ustawic na materac, a w grawitacji zamiast -980 ustawic 980. wtedy nie leci kulka w dol, tylko to materac leci, ale do gory.. ;) temat mozna zamknac. dzieki.
Napisano 10 Październik 201212 l Hehe, no widzisz, najprostsze rozwiązania są najtrudniejsze do wymyślenia;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto