Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Koledzy,

 

Chcialbym na materacu zrobic wglebienie i pofaldowania od kulki, ktora na niego spadla.

Jak dodaje modyfikacje 'cloth' i ustawiam kulke jako collision, a materac jako 'cloth', to kulka, sie znieksztalca po upadku, a nie materac. A kiedy odwroce przypisanie, czyli 'collision' dodam do materaca, a cloth do kulki, to materac zaczyna spadac i nic w nic nie uderza :)

 

Pomoglbys ktos i podrzucil co robie tu zle ?

dzieki serdeczne

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Generalnie tak jak zrobiles na poczatku czyli cloth dla materaca i collision dla materaca, powinno dzialac. Mozesz zapodac screeny jak masz ulokowane obiekty w scenie i ustawianie modyfikatora dla cloth i collision, bedzie mozna powiedziec cos wiecej

Napisano
  • Autor

[ATTACH=CONFIG]87705[/ATTACH]

Podrzucam screen. Przy tych ustawieniach, jak jajo spada, to ono sie odksztalca, a nie pufa.

Napisano
  • Autor

Mogilbyscie koledzy zerknac, co tutaj jest zle i czemu ta pufa sie nie chce odksztalcic, tylko jajko ?

Napisano

Z logicznego punktu widzenia cloth powinien być przypisany materacowi (pufie) bo to ona ma się odkształcić pod wpływem kulki (kulka powinna być twarda). Nie jestem zbyt wielkim fachowcem ale ja spróbowałbym odwrócić obiekty do góry nogami - kulka pod materacem. :-)

Napisano

Sorry za swojego pierwszego posta, nie zauwazylem ze napisalem dwa razy dla materaca :], ale tak jak koledzy wyzej napisali, maszy przypisane wlasciwosci do obiektow nie w ta manike, ale problemow pewnie bedzie jeszcze wiecej z tym :)

Napisano
  • Autor

no tak, czyli mam pufe opuscic na kulke..rozumiem, jest to rozwiazanie, chociaz wydaje mi sie,ze w normalny sposob tez to powinno sie dac jakos zalatwic ;) dzieki w kazdym razie.

Napisano

jak masz cloth na pufie i collision na kulce to kulka się odkształca a nie pufa? niezły hit. ja bym po prostu wyłączył maxa i otworzył nowy i zaimportował całość na nowo i od nowa nałożył cloth i ustawienia. ale tak jak Pawelkos mówi, będziesz miał z tym kłopoty. jak pufa zacznie się zachowywać jak należy, to zacznie się zapadać. tak więc jeśli dajesz na pufę cloth i grawitacja jest włączona, to przede wszystkim powinna się zacząć zapadać... czyli ta kula nie da rady na nią spaść, bo pufa będzie z podobną prędkością zapadać się w dół. nie wiem. patrzę na to i chyba źle to wymyśliłeś :) chyba, że używasz tam jeszcze jakichś dodatkowych funkcji.

Napisano

Możesz wyłączyć grawitacje i zanimować ręcznie kulkę. Mozesz wymodelować wewnętrzne rusztowanie w puffie. Możesz wyłączyć część puffy z clotha a zostawić tylko ten kawałek gdzie kulka ma zrobić odkształcenia i jeszcze pewnie kilka innych metod...

Napisano
  • Autor

Dobra koledzy jest na to prostszy duzo sposob - zeby nie odwracac obiektu do gory nogami i dzieki temu widziec jak sie odksztalca, i w opowiednim momencie zastopowac symulacje, wystarczy cloth ustawic na materac, a w grawitacji zamiast -980 ustawic 980.

wtedy nie leci kulka w dol, tylko to materac leci, ale do gory.. ;)

 

temat mozna zamknac. dzieki.

Napisano

Hehe, no widzisz, najprostsze rozwiązania są najtrudniejsze do wymyślenia;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności