Napisano 9 Październik 201212 l Mam pewien problem i zagwozdkę z vray'owym modyfikatorem do displacementu. Polega to na tym, że gdy na zamapowany dach budynku odpowiednim materiałem i teksturą i umieszczonym na tym obiekcie modyfikatorem UVW map, nakładam modyfikator Vray displacement, po zrenderowaniu widać, że mapy od tekstury i od modyfikatora displace nie pokrywają się ze sobą, choć skala ich jest podobna ( właściwie taka sama ). Jednak rozbieżności pomiędzy materiałem i modyfikatorem są dość duże - widoczne jest duże przesuniecie mapy nierówności względem materiału ( do tego co jakiś czas na płaszczyźnie dachu zdarzają się okresowe błędy gdzie zupełnie dislacement zanika, lub występuje ze zdwojoną intensywnością ). Nie wiem skąd to się bierze, używałem tego modyfikatora od dłuższego czasu jednak nigdy coś takiego się nie zdarzało. Dach ma dość skomplikowaną geometrie, jednak do jego zmapowania wystarczył prosty modyfikator UVW map, więc i z displacementem też nie powinno być kłopotów. Zupełnie nie wiem skąd bierze się ten problem, nawet nie mam pomysłu na rozwiązanie tego błędu, może komuś zdarzył się podobny przypadek, bo moja wiedza na ten temat jest mocno ograniczona.
Napisano 9 Październik 201212 l VrayDisplacementmap ma problemy jeżeli mapujesz obiekt z użyciem real-wold map size, to moze być problem, ale zgaduje bo nie napisałeś nic o sposobie mapowania. Pokaż ustawienia VrayDisplacementmap. Dużo pomógł by tez screen z viewportu oraz render.
Napisano 9 Październik 201212 l Pokaz także drzewko modyfikatorów obiektu, duże znaczenie ma kolejność modyfikatorów na obiekcie ;)
Napisano 9 Październik 201212 l Autor Załączam fragment renderu z widocznymi błędami, a także stos modyfikatorów i opcje tekstury, którą mam załadowaną w materiale na dach, w slocie disaplacement ( jednak jest tam ona wyłączona i przeciągnięta z instantem do slotu w modyfikatorze Vray displacement ) [ATTACH=CONFIG]87721[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87720[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87722[/ATTACH]
Napisano 9 Październik 201212 l Autor mirach A tego nie próbowałem, przypuszczam jednak, że rendering wtedy znacząco zwolni. Fakt, że przetestować warto, może coś pomoże, choć pewnie całkiem wywalę ten modyfikator żeby nie mulić kompa.
Napisano 10 Październik 201212 l Autor Tores Bitmapy to nic szczególnego. Diffuse to: http://www.cgtextures.com/texview.php?id=8828&PHPSESSID=0v6nfkv16ve1cdvsu3amehd7o3 displacement to moja robota i wygląda tak: [ATTACH=CONFIG]87739[/ATTACH]
Napisano 10 Październik 201212 l U mnie pasują. Sprawdź jeszcze raz czy nie masz przesunięcia tekstury dachówki przypadkowo przypisanej. Amount daj na plus a nie minus bo tu już występuje błąd. Rozdzielczość czasami lepiej dać na 2000 jak jest potrzebny detal. Blura dla mapy displacement też można wtedy zmniejszyć. Ogólnie mapa displacement jest kiepska bo robi bąble a nie pochyłą dachówkę. Prez to traci się cieniowanie jak będziesz miał kamerę lekko nad płaszczyzną połaci.
Napisano 10 Październik 201212 l Autor Tores Za te "bąble" odpowiada mapa normal bump map, już to poprawiłem, teraz efekt jest bardziej płaski. W założeniu to nie miała być "pochylona dachówka" tylko gont bitumiczny i taka jest zalinkowana przeze mnie tekstura. Gdybym miał robić dachówkę ceramiczną lub blachodachówkę tą metodą, to już chyba wolał bym to wymodelować w 3D. Cała zabawa z modyfikatorem displacement bierze się właśnie z właściwości tego pokrycia dachu, czyli z tego, że jest to "płaski" materiał, który to łatwiej jest zamapować niż wymodelować w 3d.
Napisano 11 Październik 201212 l Autor W końcu udało się rozwiązać problem. Okazało się, że materiał na dach miałem powiązany z materiałem typu multi-sub object, i to właśnie było najprawdopodobniej przyczyną złego mapowania się modyfikatora. Po szybkich poprawkach tego i map wchodzących w skład materiału, efekt jest taki: [ATTACH=CONFIG]87749[/ATTACH]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto