Skocz do zawartości

Niewłaściwe mapowanie przy Vray displacement modyfikator


ailambert

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem i zagwozdkę z vray'owym modyfikatorem do displacementu. Polega to na tym, że gdy na zamapowany dach budynku odpowiednim materiałem i teksturą i umieszczonym na tym obiekcie modyfikatorem UVW map, nakładam modyfikator Vray displacement, po zrenderowaniu widać, że mapy od tekstury i od modyfikatora displace nie pokrywają się ze sobą, choć skala ich jest podobna ( właściwie taka sama ). Jednak rozbieżności pomiędzy materiałem i modyfikatorem są dość duże - widoczne jest duże przesuniecie mapy nierówności względem materiału ( do tego co jakiś czas na płaszczyźnie dachu zdarzają się okresowe błędy gdzie zupełnie dislacement zanika, lub występuje ze zdwojoną intensywnością ). Nie wiem skąd to się bierze, używałem tego modyfikatora od dłuższego czasu jednak nigdy coś takiego się nie zdarzało.

Dach ma dość skomplikowaną geometrie, jednak do jego zmapowania wystarczył prosty modyfikator UVW map, więc i z displacementem też nie powinno być kłopotów.

Zupełnie nie wiem skąd bierze się ten problem, nawet nie mam pomysłu na rozwiązanie tego błędu, może komuś zdarzył się podobny przypadek, bo moja wiedza na ten temat jest mocno ograniczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Załączam fragment renderu z widocznymi błędami, a także stos modyfikatorów i opcje tekstury, którą mam załadowaną w materiale na dach, w slocie disaplacement ( jednak jest tam ona wyłączona i przeciągnięta z instantem do slotu w modyfikatorze Vray displacement )

[ATTACH=CONFIG]87721[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87720[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87722[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pasują. Sprawdź jeszcze raz czy nie masz przesunięcia tekstury dachówki przypadkowo przypisanej.

Amount daj na plus a nie minus bo tu już występuje błąd. Rozdzielczość czasami lepiej dać na 2000 jak jest potrzebny detal. Blura dla mapy displacement też można wtedy zmniejszyć.

Ogólnie mapa displacement jest kiepska bo robi bąble a nie pochyłą dachówkę. Prez to traci się cieniowanie jak będziesz miał kamerę lekko nad płaszczyzną połaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tores

Za te "bąble" odpowiada mapa normal bump map, już to poprawiłem, teraz efekt jest bardziej płaski. W założeniu to nie miała być "pochylona dachówka" tylko gont bitumiczny i taka jest zalinkowana przeze mnie tekstura. Gdybym miał robić dachówkę ceramiczną lub blachodachówkę tą metodą, to już chyba wolał bym to wymodelować w 3D. Cała zabawa z modyfikatorem displacement bierze się właśnie z właściwości tego pokrycia dachu, czyli z tego, że jest to "płaski" materiał, który to łatwiej jest zamapować niż wymodelować w 3d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało się rozwiązać problem. Okazało się, że materiał na dach miałem powiązany z materiałem typu multi-sub object, i to właśnie było najprawdopodobniej przyczyną złego mapowania się modyfikatora. Po szybkich poprawkach tego i map wchodzących w skład materiału, efekt jest taki:

[ATTACH=CONFIG]87749[/ATTACH]

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności