Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witajcie, jak zapowiedziałem w dziale "architektura", po uwagach których mi udzieliliście, zamieszczam pierwszą pracę, którą tworzyłem od wczoraj- jest to kawałek mojego pokoju. Prosiłbym Was o uwagi i pomoc.

Użyte oprogramowanie: 3ds Max 2012 , renderer: Vray. Największe problemy mam z rozbłyskami które się pojawiają, nie wiem dlaczego(białe plamki).

21.jpg

 

23.jpg

24.jpg

 

25.jpg

 

26.jpg

Miniatura..

[ATTACH=CONFIG]88026[/ATTACH]

Edytowane przez Prince2007
  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wymodelowane masz to w pozadku, ladna czysta siatka. Ale czy wszystko jest pomierzone? dawno nie widzialem takich mebli, ale mam wrazenie ze cos nie tak ze skalą.

 

pozdrawiam

Napisano

Mierzyłem wszysciutko, jedynie szafa po lewej jest stworzona za pomocą modyfikatora symmetry, więc jej szerokość może być nierealistyczna. Reszta, wysokości i szerokości- co do cm.

Napisano

Wrzuć ustawienia rendera światła i kamery będzie łatwiej ci powiedzieć co jest do poprawienia. Zrób jakąś podłogę bo właściwie to na razie można oceniać meble. Ujecie jest straszne jak chcesz ładnie pokazać pokój to ustaw kamerę na wysokosci swoich oczu a target od niej opuść o kilka centymetrów w dół, przekątną obiektyw ustaw na 50-55mm. Dwa pokaż coś więcej niż ściany z meblami na pewno ładniej bedzie jak dasz ujecie w strone żródła swiatła. Jak będziesz robił podłogę to materiał zrób jako vrayoverridemtl http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/examples_vray_overridemtl.htm nie będzie co rzutować koloru podłogi na ściany i sufit. Wygląda na to że z modelowaniem nie masz problemu i dasz sobie rade. Ogólnie jak robisz sceny to rób w skali 1:1 wtedy na pewno nie będziesz miał kłopotów z proporcjami szczególnie że jak się robi własny pokój to należy wziąć miarkę i wszystko w nim pomierzyć.

Ubiegłeś mnie jak pisałem ;)

Napisano

@shadowsexpe

przekątna obiektywu? a co to takiego ;-)

 

Spróbuj może zacząć od tego http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/tutorials_interior.htm. Krok po kroku na przykładzie pokazane ustawienia oświetlenia, kamery i vray'a.

Warto poprzeglądać również resztę zawartości tego serwisu. Meble zrobione fajnie i widać, że zwracasz uwagę na szczegóły. A sam render, ten na którym jest krzesło i biurko wcale nie taki tragiczny.

Napisano (edytowane)

Dynamico specjalnie dla ciebie od następnego razu będę pisał "ogniskowa" ;)

Prince2007 wygląda także że użyłeś któregoś z wyostrzających filtrów aa krawędzie ci lekko ząbkują na początek na pewno dobrze będzie ci służył filtr Area na dodatek będzie ci się robiło szybciej renderowanie ;)

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

Poprawiłem trochę scenę, ujęcie, meble, ustawienia vraya(wg tutka który mi pokazaliście-kto by powiedział że takie małe zmiany mogą tak wiele dać:) ). Dodałem też stół z obrusem no i jakiś pokój. Fakt- nie przyłożyłem się do okna. Mam kilka pytań: po pierwsze na listwie ozdobnej przy suficie pojawiły się jakieś zakłócenia cieniowania, dlaczego? skoro cały render wyszedł ok? 2. Gdzie umiescic vray light? ja dałem przed ramą okna i jest ona zdecydowanie za bardzo oświetlona, co daje nierzeczywisty efekt, gosc w tutku miał daleko za balkonem i jemu wyszło ok, tez oddalić? Co jeszcze jest nie tak ? Dzięki wielkie za pomoc:)

 

 

[ATTACH=CONFIG]88016[/ATTACH]

Napisano

Po pierwsze zwróć uwagę, że ustawienia z tutoriala są ustawieniami uniwersalnymi a co za tym idzie raczej punktem wyjścia.

Sprawdź czy vraylight ma włączoną opcję SkylightPortal. Ja zazwyczaj ustawiam zaraz za oknem.

Materiały występujące na dużych płaszczyznach (ściany) a mające dosyć intensywny kolor mocno zabarwiają otoczenie (np. sufit chyba powinien być biały). Umieść taki materiał "wewnątrz" materiału OverrideMtl, a do "slotu" GI wstaw Vraymaterial w kolorze szarym o jasności szarego podobnej jak podstawowy materiał.

Na plamy przy listwach pomoze na pewno zamiana IrradianceMap na BruteForce.

No i generalnie masz w pokoju za ciemno. Zmniejsz SchutterSpeed kamery. Staraj się pokazac ładnie wnętrze a nie widok za oknem :-)

Napisano

Na razie nie zmieniaj iradiance map na bruete force najpierw zrób porządek z materiałami tak jak ci już wcześniej pisaliśmy umieść te które mogą za bardzo rzutować kolorem po wnętrzu jako overridemtl to może załatwić sprawę plam przy listwach nie kręć także na razie shuter speed bo zastosowania materiałów overridemtl na pewno ci jeszcze rozjaśni scenę, jeśli plamy nie znikną to zrób tak jak napisał Dynamico.W kamerze wciśnij przycisk Guess vert bo ci się ściany trochę wywracają. Jakiego używasz filtra w color mapping ?

Napisano (edytowane)

Poprawiłem wszystko co mogłem, na tyle ile miałem czasu. Zapomniałem tylko ustawić overriide dla biurka, więc troche maluje sufit. Dla dwóch pierwszych renderów nie miałem także override dla mebli(jedynie dla podłogi). trochę to drewno mi się nie podoba, takie wyblakłe, ale to kwestia tekstury. Rendery bez postprodukcji. Myslę że jest dużo lepiej niż wcześniej. Jedynie gdzieś znikła mi szyba w drzwiach szafy:P Jeśli macie jakieś uwagi to walcie śmiało, ja biorę się za jakiś exterior.

 

2jpg_xnpewar.jpg

3jpg_xnpewsa.jpg

 

1jpg_xnpewan.jpg

 

 

Jednak stwierdziłem że poprawię te błędy, oto render , trochę mniejsza rozdzielczość:

 

4jpg_xnpesrh.jpg

 

Ustawienia:

Bez-nazwy_xnpwerp.jpg

Edit:

Ok, tekstura dopiero teraz wygląda tak jak powinna! Hehe, zobaczyłem jaka była bitmapa i ma taki kolor, a poprzedni wynikał z GI, dzięki że mi z tym pomogliście:)

Edytowane przez Prince2007

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności