kento Napisano 11 Listopad 2012 Napisano 11 Listopad 2012 (edytowane) Witam, Jest to mój pierwszy model auta, który chciałem zweryfikować z kimś kto już zrobił podobnych modeli dużo więcej :) Model jest jeszcze w trakcie tworzenia. Do zrobienia zostały lampy przednie i tylne. Brakuje też kilku szczegółów no i poprawek, które cały czas nanoszę. Byłbym wdzięczny gdybyście w komentarzach udzielili mi kilku wskazówek albo też wskazali miejsca, które wymagają korekty. Dodam, że na dwóch ostatnich obrazach model jest bez TS. Edytowane 15 Listopad 2012 przez kento
Napoleon czy'de Napisano 12 Listopad 2012 Napisano 12 Listopad 2012 (edytowane) Przyzwoicie Panie! Miejscami, widać, że mocno się nagimnastykowałeś by uzyskać takie pajęczyny w siatce :) Całkiem niepotrzebnie, bo proste rozwiązania są często najlepsze. Ale do tego dojdziesz z czasem: ) Powodzenia w dalszych pracach. Edytowane 12 Listopad 2012 przez Napoleon czy'de
..:: WIKTOR ::.. Napisano 12 Listopad 2012 Napisano 12 Listopad 2012 Jak na pierwszy model auta to calkiem calkiem :) Korzystales z tutoriali czy sam ze wszystkim sobie poradziles? Siatke mozna w paru miejscach faktycznie uproscic zeby nie bylo bledow, ale tak jak wyzej Napoleon napisal z czasem sobie wyrobisz metode i technke na rozne elementy. Jestem pod wrazeniem, bo wybrales dosc trudny samochod. Z modelowaniem samochodow jest podobnie jak z modelowaniem chociazby czlowieka... Jest pare regul rzadzacych przy tworzeniu bryly. Po prostu trzeba sie tego nauczyc. 3mam kciuki za ciag dalszy prac! P.S. Tez tak macie kiedy patrzyce na jakis przedmiot chociazby w domu i zastanawiacie sie jak go wymodelowac...?? ;P Czy to jeszcze jest zboczenie czy trzeba sie zaczac leczyc...? :P
Napoleon czy'de Napisano 12 Listopad 2012 Napisano 12 Listopad 2012 Żeby tylko xD ja robiąc zakupy w biedronce myślę o strategi jaką zastosuje przy aktualnie robionym modelu xd Zdarzyło się też parę razy położyć spać nad ranem, a w myślach ciągle modelować xd Przykra sprawa! : D
latos Napisano 12 Listopad 2012 Napisano 12 Listopad 2012 Jak na tak skomplikowany model siatka jest zbyt rzadka. Detale typu, zaślepka od spryskiwaczy robisz dopiero po zagęszczeniu siatki. Ale sam kształt samochodu wyszedł dobrze. Tylko ilość Poly troszkę przeraża jak na takie wykonanie. 3mln poly mają samochody z super detalami.
kento Napisano 13 Listopad 2012 Autor Napisano 13 Listopad 2012 Napoleon czy'de Dzięki za wskazówkę i wsparcie, na pewno się przyda. ..:: WIKTOR ::.. Auto zrobiłem sam. Jakiś rok temu próbowałem wymodelować inny samochód z pomocą tutoriala ale w blenderze. Jednak zabrakło częściowo chęci, częściowo czasu i skończyło się na samej karoserii. Od tamtego czasu używałem jedynie 3ds maxa i w końcu zebrałem się na taki oto projekt. A z tym wyobrażaniem sobie modelowania przedmiotów, które są wokół mnie też tak mam. Już myślałem że to tylko ja taki "dziwny" jestem :P latos Ilość poly faktycznie jest duża ale to przez TS który był na całej karoserii, masce, oponach, felgach ustawiony na 2 iteracje. Dziś udało mi się pokombinować trochę ze światłami przednimi. Nie mam zielonego pojęcia jak je wymodelować. Ciężko znaleźć jakieś referencje jak one wyglądają od środka. Popróbowałem też poustawiać jakieś materiały. Chciałem wstawić jakieś przykładowe rendery ale przy dodawaniu załączników wyskakuje błąd: "Upload of file failed". Wiecie może jak to rozwiązać? Póki co poczekam do rana i jak dalej będzie to wyskakiwało to wstawię na jakiś inny serwer.
Jaack Napisano 13 Listopad 2012 Napisano 13 Listopad 2012 P.S. Tez tak macie kiedy patrzyce na jakis przedmiot chociazby w domu i zastanawiacie sie jak go wymodelowac...?? ;P Czy to jeszcze jest zboczenie czy trzeba sie zaczac leczyc...? :P Proponuje jakiegoś dobrego psychiatrę ;) hehe a tak na serio to też tak czasem mam :) Wydaje mi się to dobrym odruchem :)
Sebazx6r Napisano 13 Listopad 2012 Napisano 13 Listopad 2012 Kento koledze chodzili o to bys ciął siatke po turbosmooth nie przed. W innym przypadku bedzie sie strasznie siatka krzywic.
kento Napisano 13 Listopad 2012 Autor Napisano 13 Listopad 2012 Niestety błąd wyskakuje dalej, tak więc wrzucam linki z innego serwera do renderów i podglądu viewportu. A tutaj jeszcze siatka po zagęszczeniu TS (2 iteracje). Pozdrawiam.
kento Napisano 13 Listopad 2012 Autor Napisano 13 Listopad 2012 Kento koledze chodzili o to bys ciął siatke po turbosmooth nie przed. W innym przypadku bedzie sie strasznie siatka krzywic. Czy mógłbyś jakoś wytłumaczyć to jak miałbym ciąć tą siatkę po turbo smooth (może jakiś przykład)? Jestem mało doświadczony i nigdy tego nie robiłem. Albo może znasz jakiś tutorial?
martix69 Napisano 13 Listopad 2012 Napisano 13 Listopad 2012 jesli chodzi po ciecie siatki po ms/ts to głównie chodzi o to ze mając gotowa"bazę" auta nakładasz ms/ts o wartości 1 (ja tak robię) dajesz colapse all i wtedy wycinasz panele (drzwi, maske etc.). Z tego co pamiętam to swego czasu Berger zrobił tutek jak On to robi.
kento Napisano 15 Listopad 2012 Autor Napisano 15 Listopad 2012 (edytowane) martix69 Dzięki za radę i za info o tutorialu. Mój kolejny model auta będę robił właśnie w ten sposób (chociaż póki co nie mam w planach kolejnego samochodu - brak czasu niestety). Niżej przedstawiam pierwszy render z nałożonymi materiałami i oświetleniem. Renderowane za pomocą v-ray'a. Edytowane 15 Listopad 2012 przez kento
kento Napisano 18 Listopad 2012 Autor Napisano 18 Listopad 2012 Naprawdę nikt nie chce tego skrytykować ? :) Proszę napiszcie coś.
latos Napisano 18 Listopad 2012 Napisano 18 Listopad 2012 Coś. A tak na serio nie ma co zbytnio tu komentować, cały model jest dość daleko od oryginału. Lusterka,Felgi(widziałeś kiedyś takie grube felgi?),Gdzie są hamulce?, światła to kompletna prowizorka. Redner też bardzo słaby. Dla pocieszenia powiem Ci ,że jak na pierwszy samochód nie jest źle, teraz zaczni modelować ten samochód jeszcze raz ale zadbaj o detale i zaczni bardziej zagęszczać siatkę przy jej rozkładaniu. Bo 3mln poly to zdecydowanie za dużo jak na taki samochód(chyba ,że robisz też wnętrze ).
max_1989 Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 Kento - model jeszcze sie broni, w gruncie rzeczy przypomina samochod :). Z kolei oswietlenie juz nie do konca ... Przejrzyj tutoriale z ambient occlusion i light maps. Zadbaj o to aby AO byl bardzo ladnie wyrenderowany - w necie znajdziesz duzo tutoriali na ten temat. Druga bardzo istotna rzecz dla samochodow to refleksy porzadna mapa hdr nad ktora bedziesz mial kontrole - w tych czasach HDR Light Studio zalatwia ten problem w kilka minut - przy niesamowicie niskiej cenie jak na takie ulatwienie zycia. Majac AO + porzadne refleksy (mape HDR) masz juz w gruncie rzeczy porzadny render i moze sie nawet znajdzie jakis zbieracz szczenek po nowym updejcie :).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się