img Napisano 13 Listopad 2012 Napisano 13 Listopad 2012 No to moi drodzy, niech każdy pisze do swojego Mikołaja o fundusze na zakup nowego renderera. Zapowiada się iście obiecująco! http://render.otoy.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=24959
kazka80 Napisano 13 Listopad 2012 Napisano 13 Listopad 2012 więc w wigilię będę mniej kłótliwa ;P eEE, do gwiazdki to sie nie wyrobią z wypuszczeniem pełnej wersji. Ale cieszy!!!! :) dzięki za iNFO!!!
qbaqbaMAX3D Napisano 15 Listopad 2012 Napisano 15 Listopad 2012 ciekawi na ile to będzie zintegrowane z całością i ilu rzeczy nie będzie można zrobić w Octane???
artzgodka Napisano 15 Listopad 2012 Napisano 15 Listopad 2012 ta, różowe pewnie nie będzie i jak zacznie się używać to będą schody i to bardzo strome, no chyba, że mocno się postarają i będzie dobrze zintegrowany z LW, a to czego nie będzie można renderować w nim z LW będzie miał swoje na dobrym pozimie
erykowal Napisano 15 Listopad 2012 Napisano 15 Listopad 2012 hej, dużo dobrego dla LW w 2012 i duzo nowego :) k.... wreszcie! ;) mam pytanie, czy karta GeForce GTX670 o ktorej piszą na forum octane to jest sprzęt ktory spokojnie wystarczy, czy trzeba przygotować się na wieksze koszta??? gdyż to co znalazlem np. na allegro to raczej majątek nie jest :) bladego pojęcia o kartach nie mam pozdro :)
artzgodka Napisano 15 Listopad 2012 Napisano 15 Listopad 2012 to nie majątek, karta za 1,5 tys co najmniej, wg. mnie trzeba poczekać na oficjalnego pluga i zobaczmy, a do tego czasu może NT podciągnie to co jest w LW i może doda GPU :)
J|L Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 na wsparcie gpu od newteka predko bym nie liczył
qbaqbaMAX3D Napisano 1 Grudzień 2012 Napisano 1 Grudzień 2012 nowe przyklady tym razem z oswietleniem, materialami wygląda to obiecująco :)
ed1234 Napisano 1 Grudzień 2012 Napisano 1 Grudzień 2012 noo, rewelacja, aby uzyskac taki efekt przy obecnym rendererze to trzeba się... napocić. Ale w przyrodzie nic nie ginie :) Mam do Was pytania, czy to bedzie podobnie jak w maxwellu czyli zewnetrzna aplikacja i eksport sceny do niej, czy bedzie to pracowalo wewnątrz LW. Z tego co widzę to w wewnątrz??? ale moze sie myle? Czy juz wiecie ile orientacyjnie bedzie kosztował? Czy mozna pracowac jednoczesnie na GPU i CPU? Ten render jest blizszy Maxwella - czyli rewelacyjana jakosc kosztem duzego czasu??? czy kompromis jakosc-czas V-ray?
artzgodka Napisano 23 Grudzień 2012 Napisano 23 Grudzień 2012 idą jak burza z tym Renderem i bardzo dobrze
qbaqbaMAX3D Napisano 12 Marzec 2013 Napisano 12 Marzec 2013 Hej! OCTANE pod LW juz wydany! http://render.otoy.com/index.php
erykowal Napisano 12 Marzec 2013 Napisano 12 Marzec 2013 279 € (+/- 1100pln) to nie jest znow tak duzo :) mozna sie władować. A, czy ten renderer będzie pracowł pomimo braku dedykowanych kart? Teraz mam ATi z czasem zapewne to zmienie, czy render (co prawda duzo woniej) ale pomimo to bedzie pracowal???
Tamyl91 Napisano 12 Marzec 2013 Napisano 12 Marzec 2013 (edytowane) A ja mam pytanie do tych, którzy korzystają z Octane. Zrobiłem sobie boxa z wyciętą dziurką na ścianie (nie taką znowu malutką), w enviro skylight, a w środku boxa jakiś tam model samochodu. Miałem nadzieję ujrzeć dość wyrazisty cień, jednak ku mojego rozczarowaniu cień był rozproszony pod samochodem, a światło w środku dość "sztuczne". Byłem pewny, że Octane to unbiasedowy path tracer, a tu niespodzianka - musiałem zmienić kernel type z Ambient Occlusion na Path Tracing - dopiero wtedy oświetlenie było realistyczne, a czas renderingu wzrósł niewyobrażalnie. Może to ja coś robię źle? Edytowane 12 Marzec 2013 przez Tamyl91
frmdbl Napisano 12 Marzec 2013 Napisano 12 Marzec 2013 (edytowane) BTW Kupiłem kiedyś Octane za 49€, nie używam i jeśli ktoś jest zainteresowany mogę sprzedać za 300 zł czyli 3/8 obecnej ceny. Wszystkie dane w panelu klienta można zmienić, licencję aktywować dowolną liczbę razy. A, czy ten renderer będzie pracowł pomimo braku dedykowanych kart? Co masz na myśli mówiąc dedykowanych? Quadro, Tesla? Wystarczy jakakolwiek karta z CUDA. (do uruchomienia oczywiście) Are OpenCL compatible cards supported? No, OpenCL is currently not as mature as CUDA. As OpenCL matures, it is planned to be supported which will open up the video cards that will be able to be used with Octane Render. @Tamyl91 Kernel 'direct lighting' służy do podglądu, pathtracing wiadomo, a pmc to z tego co pamiętam coś w rodzaju implementacji MLT na GPU. Edytowane 12 Marzec 2013 przez frmdbl
qbaqbaMAX3D Napisano 12 Marzec 2013 Napisano 12 Marzec 2013 (edytowane) frmdbl - a jak wygląda sprawa z aktualizacjami do najnowszej wersji Octane? będzie trzeba za nie płacić? (piszesz, że kupiłeś kiedyś - kiedy i jaką masz wersję). erykowal ma ATi więc wsparcia mieć nie będzie. Edytowane 12 Marzec 2013 przez qbaqbaMAX3D
frmdbl Napisano 12 Marzec 2013 Napisano 12 Marzec 2013 Licencja jest taka sama jak ta, którą można kupić teraz (na pewno updaty 1.x, reszta zależy od widzimisie OTOY). Żeby nie było nieporozumień odsprzedaż licencji chociaż legalna nie jest zgodna z warunkami sprzedaży. Jeśli ktoś jest zainteresowany mimo wszystko, to żeby nie spamować proponuję PM.
agatfx Napisano 12 Marzec 2013 Napisano 12 Marzec 2013 Kuba jak juz cos w Octane zrobisz to sie tu pochwal :)
erykowal Napisano 30 Marzec 2013 Napisano 30 Marzec 2013 Czesc Wiecie może, czy Oktane bedzie wspieral dynamike bullet, instancje, flocking? animacje?, czy to render pod pojedyncze wizki pozdrawiam
Gość Savoy Napisano 7 Kwiecień 2013 Napisano 7 Kwiecień 2013 Jak ktos mysli na powaznie o Octane Render to musi wiedziec: - musi sporo wody uplynac zeby bylo w miare pelne wsparcie dla LW - do w miare przyzwoitego renderowania potrzeba minimum DWOCH kart Titanium 6 giga GPU Ram (jedna sztuka ok. 1000 Euro) - jedna karta Titanium pobiera prawie 300 Watt energii (zmiana kompa wymagana a w szczegolnosci zasilacz z wyzszej polki) - przy tym sprzecie (2xTitanium) interiory full HD w przyzwoitej jakosci to ok 1-3 h...a nawet wiecej - duze ograniczenia w pamieci (z 6 giga GPU ram mozna zapomniec o duzych projektach)
Gość Savoy Napisano 7 Kwiecień 2013 Napisano 7 Kwiecień 2013 Jak ktos mysli na powaznie o Octane Render to musi wiedziec: - musi sporo wody uplynac zeby bylo w miare pelne wsparcie dla LW - do w miare przyzwoitego renderowania potrzeba minimum DWOCH kart Titanium 6 giga GPU Ram (jedna sztuka ok. 1000 Euro) - jedna karta Titanium pobiera prawie 300 Watt energii (zmiana kompa wymagana a w szczegolnosci zasilacz z wyzszej polki) - przy tym sprzecie (2xTitanium) interiory full HD w przyzwoitej jakosci to ok 1-3 h...a nawet wiecej - duze ograniczenia w pamieci (z 6 giga GPU ram mozna zapomniec o duzych projektach)
qbaqbaMAX3D Napisano 7 Kwiecień 2013 Napisano 7 Kwiecień 2013 Czesc Janusz! Duzo prawdy i racji w tym co piszesz i swietnie, ze jesteś w temacie! Na tą chwilę narzędzie do zabawy i jeszcze w lesie z podstawową integracją z LW. I pieron wie, czy kiedykolwiek do niej dojdzie... Ale sam render (plugin) jest zbudowany rewelacyjnie. Chodzi o rozmieszczenie i samą architekturę funkcji, ktore są szalenie intuicyjne. I tak naprawdę dla osob ktore odrobinę paraly sie fotografią wystarczy pare godzin aby to przyswoic... Nodalny rdzeń ORT i rozdział funkcji w nim. Myślę, że warto sie temu przyjrzeć :) pozdrawiam Kuba :) pozdrowienia również dla Grzegorza Ciekawe, czy macie kopie tego softu.
qbaqbaMAX3D Napisano 7 Kwiecień 2013 Napisano 7 Kwiecień 2013 Czesc Janusz! Duzo prawdy i racji w tym co piszesz i swietnie, ze jesteś w temacie! Na tą chwilę narzędzie do zabawy i jeszcze w lesie z podstawową integracją z LW. I pieron wie, czy kiedykolwiek do niej dojdzie... Ale sam render (plugin) jest zbudowany rewelacyjnie. Chodzi o rozmieszczenie i samą architekturę funkcji, ktore są szalenie intuicyjne. I tak naprawdę dla osob ktore odrobinę paraly sie fotografią wystarczy pare godzin aby to przyswoic... Nodalny rdzeń ORT i rozdział funkcji w nim. Myślę, że warto sie temu przyjrzeć :) pozdrawiam Kuba :) pozdrowienia również dla Grzegorza Ciekawe, czy macie kopie tego softu.
Gość Savoy Napisano 9 Kwiecień 2013 Napisano 9 Kwiecień 2013 Oczywiscie nie jest tak zle...nawet na GTX mozna zaszalec - ale wtedy niestety trzeba uzyc Direct Light + OCC...bo na pelnym Path Tracing nie ujedzie sie (poprostu jest koszmarnie wolno). Path tracing z kazdym odbiciem fotonu wydluza onliczenia. Dlatego w Octane stosuje sie 3-5 bounce light max. Im wiecej objektow w scenie (szegolnie w interiorach) i swiatel tym dluzszy render i dluzej trzeba czekac na zniwelowanie szumu w obszarach zacienionych. To prawda ze Octan jest szybki w w studio renders czy prostych scenach ale wynika to tylko i wylacznie z tego ze wiekszosc fotonow juz po pierwszym odbiciu "ucieka w kosmos" albo konczy "kariere" na 2-3 odbiciach. A wiec liczba obliczen jest diametralnie mniejsza niz w interiorach - czego wynikiem jest szybszy render. Oczywiscie jest to normalne. GPU rendering przypomina wyswietlanie video (jednoczesnie wiele watkow liczy swoj wlasny jakby matrix czyli obszar) Najnowsze kart Titanium maja juz ponad 2000 Cores CUDA...ale nie nalezy je mylic z rdzeniami tak jak w CPU. Kazdy "procesor" CUDA liczy swoje zadanie (w tym przypadku np. sciezke fotonu). Zaleta jest ogromna liczba obliczen rownoleglych. Wada : bardzo mala porcja kodu ktora moze "polknac" jeden rdzen CUDA a co za tym idzie ogromne ograniczenia w zastosowaniu. Mozna to samo teoretycznie zrobic w CPU - stworzyc 2000 virtualnych watkow...ale wtedy szybkosc CPU moze spasc katastrofalnie (dlatego jest maksymalnie jeden virtualny : i7 6cores/12 threats ) dlatego ze CPU stworzone jest obslugi duzych porcji kodu (windows, programy,itp) . To nie jest prawda ze GPU maja ogromna moc w porownaniu do CPU - poprostu GPU stworzone jest do innych celow i Octane jest poprostu innym rodzajem renderingu. I tak naprawde trudno jest porownywac GPU i CPU jesli chodzi o szybkosc. Tyle mojej teorii ktora wykopalem w necie :) Wydaje mi sie ze przez nastepne kilka lat CPU rendering i GPU rendering beda rozwijaly sie rownolegle. Ale jaka bedzie docelowa przyszlosc to ciezko ocenic. Napewno za kilka lat wszyscy beda liczyc przy pomocy Path Tracing. , Final Gathering odejdzie do lamusa :(
Alibaba Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 (edytowane) Savoy nie bierz tego do siebie, ale jesli ktos potrzebuje 3 odbic i pelnego path tracking by uzyskac wymagany efekt to prawdopodobnie ma spore problemy z poprawnym oswietleniem sceny. Gros tego co widzisz w kinie lub chocby przerywnikach w grach jest oswietlana bez zadnego GI. Tam ekstrawagancja jest nawet uzycie swiatel obszarowych. Nie pisze tego by octane render w jakikolwiek sposob reklamowac bo puki co renderery oparte na gpu uwazam za straszny syf. Po czesci z powodow ktore juz podales ale glownie dlatego bo kombinowanie caly dzien jak podzielic troche bardziej skomplikowana scene by gpu renderer ja w ogole lyknal troche sie wg mnie kluci z definicja predkosci, o problemach z shaderami nie wspominajac... Edytowane 25 Kwiecień 2013 przez Alibaba
Gość Savoy Napisano 12 Maj 2013 Napisano 12 Maj 2013 Wiekszosc efektow w kinach to 90% Fusion albo After Effect (render to tylko niewielka czesc calego renderu). Postproduction zajmuje od groma czasu sklada sie z dziesiatek layerow, kanalow alfa itd. Czasami zrobienie kilku sekund trwa wiele dni (i tylko czesc efektu to render - nawet nie musi to byc jakis super render....). GPU bedzie "rzadzic" za ok 5-10 lat...no chyba ze rozwinie sie software ktory wykorzystuje CPU....przypuszczam ze bedzie to rozwijalo sie rownolegle.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się