..:: WIKTOR ::.. Napisano 7 Grudzień 2012 Napisano 7 Grudzień 2012 (edytowane) Witam! Pracuje ostatnio nad projektem Porsche 356 Speedster na potrzeby repliki. Bedzie do karoseria "widebody" czyli poszerzana. Ma z tego wyjsc taki HOT ROD :) Autko w rzeczywistosci nie bedzie mialo niektorych elementow co oryginal, ale moze na modelu sie chociaz pokusze o wersje seryjna z elementami (zalezy czy znajdzie sie na to czas...). Tak czy inaczej tylna klapa silnika bedzie w 3 wariantach - mam na mysli wloty chlodzenia. Przednia klapa bedzie gladka a druga wersja bedzie posiadac "dołek" na wlew paliwa - centralny. Deska rozdzielcza bedzie klasyczna jak w Speedsterze. Moze zrobie ciekawa zabudowe tylnych "siedzen". Wazne jednak zeby nadkola ladnie wyszly. Z kazdej strony poszerzenie bedzie wynosic 5-6 cm, a ze tyl sie zweza w oryginale i bedzie wyrownany do linii bocznej prostej to wyjdzie z tego niezla żabulla :) Owszem sa juz takie repliki, ale tutaj bedzie dopasowywane do konkretnych rozmiarow felg i opon oraz obnizenia zawieszenia. Najbardziej newralgicznymi miejscami sa/byly okolice przednich lamp. Dalo sie mi to we znaki, ale spokoj i opanowanie mnie uratowały - chyba ;P Projekt ma juz 2 dni. Po wymodelowaniu calosc bedzie wycinane (formy) na mojej frezarce CNC. Kody pod CNC beda z poziomu Rhino + MadCAM. Projektuje tez tak zeby fajnie pasowalo to wszystko pod CNC - choc nie obejdzie sie bez dzielenia na segmenty pod frezowanie (przydalaby sie CNC 5-osiowa). Modeluje juz na nowym Rhino 5. [ATTACH=CONFIG]88438[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]88439[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]88440[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]88441[/ATTACH] Edytowane 23 Maj 2013 przez ..:: WIKTOR ::..
Thunder Napisano 7 Grudzień 2012 Napisano 7 Grudzień 2012 Projekt zapowiada się świetnie. Będziesz wrzucał też tu zdjęcia jak przejdzie do fazy rzeczywistości? Bardzo jestem ciekaw jak to wyjdzie. Trzymam kciuki ;)
..:: WIKTOR ::.. Napisano 7 Grudzień 2012 Autor Napisano 7 Grudzień 2012 Thunder: pewnie, ze wrzuce fotki :) Smoku: oczywiscie 1:1 Berger: ogolnie tutaj sa same sweepy 2 rail. Mialem robic w polygonach ale jednak Nurbsy wziely gore.
..:: WIKTOR ::.. Napisano 7 Grudzień 2012 Autor Napisano 7 Grudzień 2012 Dzisiaj ciag dalszy prac. Rozprawka nad cieciem i rowkami :) Wycialem klapy, "szoferke", drzwi. Musialem sporo przymierzac, ale sie udalo. [ATTACH=CONFIG]88452[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]88451[/ATTACH]
gnacik Napisano 7 Grudzień 2012 Napisano 7 Grudzień 2012 1:1 ? To naprawdę super wyzwanie pred Tobą. Jakiej dokładnie frezarki CNC będziesz używał ? Trochę na tym pracowałem i bardzo mnie ciekawi. Rozumiem, że będziesz wycinał jakoś element po elemencie i dopiero składał. Serce i szkelet jakiego auta będzie baza pod te Porsche ? ...no i z jakiego materiału będziesz wykonywał karoserię ? ..tak wiem, trochę dużo pytań. No ale ciekawski jestem, a i piekła się nie boję :-) Pozdrawiam, Niedźwiedź
Berger Napisano 7 Grudzień 2012 Napisano 7 Grudzień 2012 ..:: WIKTOR ::..: Bardziej chodziło mi o to czy powierzchnie są klasy A czy może są budowane na przejściach G1 lub G2 ?
Ania Napisano 7 Grudzień 2012 Napisano 7 Grudzień 2012 1:1 poważnie? Z prawdziwym silnikiem itd. pod spodem? Z jakiego materiału się takie coś robi?
..:: WIKTOR ::.. Napisano 7 Grudzień 2012 Autor Napisano 7 Grudzień 2012 Frezarka 3-osiowa mojej konstrukcji o polu roboczym okolo w X=110 cm, Y=60 cm, Z=35 cm. Na frezarce 3-osiowej wrecz jest sie zmuszonym dzielic taki model na czesci i frezowac po kawalku. Pozniej trzeba posklejac :) Potwierdzam, ze autko bedzie w skali 1:1. Co do wykonania ja sie zajmuje projektem karoserii i jej wycieciem. Baza ma byc VW Garbus "Dziadek" o skroconej plycie podlogowej - zeby rozstaw kol poasowal (VW ma wiekszy rozstaw osi). Do wykonania karoserii posluzy stary dobry material czyli wlokna szklane. Powierzchnie sa na G2 bo na stycznych nie wychodza gladko polaczenia. Takze tutaj musze sie pobawic bardziej. Jak sie pojawia jakies niedoskonalosci lekkie to juz forme sie wyszlifuje po wycieciu na CNC. Czasami wolalbym modelowac to w polygonach sprawdzonymi sposobami czyli baza po nalozonym MS i ciecia. Jednak mialo to byc wyzwanie. Ciezkie to Porsche jest do modelowania ogolnie. Jednak nurbsy trzeba cwiczyc i cwiczyc i cwiczyc... ;) 1
Mimar Napisano 8 Grudzień 2012 Napisano 8 Grudzień 2012 czemu nie zdecydowałeś się na model w tsplines?
..:: WIKTOR ::.. Napisano 8 Grudzień 2012 Autor Napisano 8 Grudzień 2012 Tutaj nie trzeba kombinowac z tsplines. Gdybym to zrobil to rownie dobrze moglbym zrobic w polygonach, ktore mam tak przecwiczone, ze tez by ladnie wyszlo ;) Model nadaje sie spokojnie pod Nurbsy tylko trzeba sobie bylo przemyslec dobrze jak porozciagac powierzchnie. Mam nowe Rhino 5, ale nawet pod Rhino 4 nie posiadalem produktu TSplines choc intensywnie testowalem i powiem, ze fajna sprawa. Dzisiaj bede kombinowac jeszcze raz z obrobka miejsc wokol lampy bo cos sie mi tam nie podoba do konca. Zreszta chyba zrobie maly test tego wycinak na CNC w skali zeby sprawdzic jak to wychodzi w rzeczywistosci.
Ania Napisano 8 Grudzień 2012 Napisano 8 Grudzień 2012 To wycinasz z jakiegoś większego bloku włókn szklanych? Nie ma problemu z orientacją włókien? Bo chyba żeby to było stabilne, włókna powinny być położone wzdłóż całej płaszczyzny (wiem że w samolotach jednoosobowych tak się robi). Czy może wycinasz tylko szablon z czegoś innego, a włókna z żywicą nakładasz na szablon? Przepraszam za głupie pytania, ale nie znam się a projekt jest super ciekawy.
JakóbM Napisano 8 Grudzień 2012 Napisano 8 Grudzień 2012 Frezarka 3-osiowa mojej konstrukcji o polu roboczym okolo w X=110 cm, Y=60 cm, Z=35 cm. Na frezarce 3-osiowej wrecz jest sie zmuszonym dzielic taki model na czesci i frezowac po kawalku. Pozniej trzeba posklejac :) Potwierdzam, ze autko bedzie w skali 1:1. Co do wykonania ja sie zajmuje projektem karoserii i jej wycieciem. Baza ma byc VW Garbus "Dziadek" o skroconej plycie podlogowej - zeby rozstaw kol poasowal (VW ma wiekszy rozstaw osi). Do wykonania karoserii posluzy stary dobry material czyli wlokna szklane. Powierzchnie sa na G2 bo na stycznych nie wychodza gladko polaczenia. Takze tutaj musze sie pobawic bardziej. Jak sie pojawia jakies niedoskonalosci lekkie to juz forme sie wyszlifuje po wycieciu na CNC. Czasami wolalbym modelowac to w polygonach sprawdzonymi sposobami czyli baza po nalozonym MS i ciecia. Jednak mialo to byc wyzwanie. Ciezkie to Porsche jest do modelowania ogolnie. Jednak nurbsy trzeba cwiczyc i cwiczyc i cwiczyc... ;) A jaka jest jakość powierzchni wykonanej przez Ciebie frezarki ? Masz może jakieś zdjęcia tegoż wynalazku? Rozumiem ,że za jej pomocą stworzysz kopyto. Później wylaminujesz formę a następnie karoserię.Kopyto w drewnie czy w innym materiale ?
gnacik Napisano 8 Grudzień 2012 Napisano 8 Grudzień 2012 @Ania - To wcale nie jest głupie pytanie, sam chcialem takie zadać :-) Swoją drogą strasznie mnie ciekawi jak wygląda ta maszyna po Twoich przeróbkach ? Pochwalisz się jakąś fotką ? Projekt super ciekawy, będę śledził. Zamieszczaj jak najwięcej info w miarę możliwości :-) Pozdrawiam, Niedźwiedź
Orangegraphics Napisano 8 Grudzień 2012 Napisano 8 Grudzień 2012 no projekt super, też z ciekawością zobaczyłbym poza screenami zdjęcia zaplecza technicznego jak i montażowego projektu. Jak ogarniesz mocowanie ze sobą karoserii? wnętrza drzwi, szkielet, itp, to wszystko od garbusa przyjdzie?
..:: WIKTOR ::.. Napisano 8 Grudzień 2012 Autor Napisano 8 Grudzień 2012 Ania: w pierwszej kolejnosci wycina sie forme np ze styropianu albo twardzszego styroduru (ale jest dosc drogi, dlatego styropian gora :) ). Kiedy forma jest odpowiednio przygotowana wowczas mozna zaczac proces laminowania - nakladanie nasaczonych zywica wlokien/mat szklanych lub nawet weglowych. Zazwyczaj wlokna weglowe albo kevlar stosuje sie w newralgicznych miejscach gdzie potrzebna jest wyzsza wytrzymalosc np. miejsca mocowan zawiasow, waskich laczen. Kiedy taki laminat "wyschnie" mozna go oddzielic od formy i cieszyc sie polproduktem ;) Pozniej to tylko mechanika. JakóbM: Tak jak pisalem wyzej bedzie to raczej styropian. Jakosc powierzchni zalezy od programu CAM. Im gesciej ustawie sciezki dla przejsc freza tym lepiej. W tym przypadku bedzie to chyba prawie napewno jednostkowa "produkcja", dlatego powstanie od razu forma negatywowa i od niej na gotowo juz laminat. gnacik: jak bede wrzucac fotki z frezowania to pokaze i CNC. XizOr: j/w fotki na biezaco. Mocowania powstaja zawsze na biezaco. Obojetnie czy taki samochod robiony jest na ramie czy na bazie czegos innego. Podwozie od garbusa.
..:: WIKTOR ::.. Napisano 8 Grudzień 2012 Autor Napisano 8 Grudzień 2012 Ciag dalszy prac... Powycinane co trzeba i ile trzeba. Zagiecia zrobione i wypusty po 2 cm. Dodatkowo rynienki i wypusty na uszczelki przy klapie z przodu i masce z tylu. Teraz tylko deska rozdzielcza iii nadkola + obrabianie/zaokraglanie krawedzi dolnych (ale to dopiero po poszerzeniu). Zrobilem tez taka klape/pokrywe na przestrzen za tylnymi siedzeniami. Moze tam byc plachta, albo montowany jest mechanizm dachu skladanego. [ATTACH=CONFIG]88460[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]88459[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]88461[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]88462[/ATTACH]
..:: WIKTOR ::.. Napisano 12 Grudzień 2012 Autor Napisano 12 Grudzień 2012 Ciag dalszy prac czyli rozwazania na temat poszerzen. Wydaje sie, ze takie zostana. Nadkola nialy byc dostosowane do felg 17" z nie za duzym profilem opony. Zobaczymy co dalej - projekt jest rozwojowy jeszcze. [ATTACH=CONFIG]88515[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]88516[/ATTACH]
stach13 Napisano 13 Grudzień 2012 Napisano 13 Grudzień 2012 (edytowane) Niezłe, żeby w blenderze tak nurbs-y śmigały. A dlaczego styropianu...? Kiedyś miałem okazje zobaczyć podobne przedsięwzięcie z bliska i goście używali pianki przemysłowej, wlewali ją do wora foliowego, wór na guza i do szafy, by uzyskać formę prostokąta. Po napęcznieniu pianka szła na frezarkę, później po obróbce ładnie jeszcze potraktowana była papierem ściernym i na to szpachla samochodowa z lakierem i forma gotowa. Później już tylko włókno szklane z pistoletu natryskiwali i po wyschnięciu cieli, wiercili i doklejali co trzeba, na koniec szła szpachla i do lakierni. Edytowane 13 Grudzień 2012 przez stach13
..:: WIKTOR ::.. Napisano 13 Grudzień 2012 Autor Napisano 13 Grudzień 2012 A jaki koszt takiej pianki? bo bardzo dobry jest styrodur lecz drogi - metr szescienny jakies 500-600 zl
stach13 Napisano 13 Grudzień 2012 Napisano 13 Grudzień 2012 Chyba taniej pianka wyjdzie, bo taka zwykła za 19zł ma wydajność do 45L. Czyli za 100zł masz około 200 litrowy blok. To taka przemysłowa do natryskiwania z agregatu wyjdzie jeszcze taniej.
..:: WIKTOR ::.. Napisano 13 Grudzień 2012 Autor Napisano 13 Grudzień 2012 Dzieki za podsuniecie pomyslu do testow. Poprobuje z tym.
..:: WIKTOR ::.. Napisano 29 Grudzień 2012 Autor Napisano 29 Grudzień 2012 Witam po krotkiej (a moze dluzszej) przerwie :) Projekt ewoluowal i powstaly poszerzane nadkola zgodne z zamyslem osob zainteresowanych projektem rzeczywistym. Czekam teraz na decyzje o wycinaniu na CNC, ale i tak zrobie jakis element (w ramach testow) i pokaze tutaj na forum chocby nie wiem co :) Oczywiscie w niektore gusta projekt moze nie trafiac, ale nie to sie tutaj liczy. Chodzi o sam zamysl i mozliwosci wykonania modelu rzeczywistego. Dodatkowo planuje wymodelowac to samo w Polygonach i przetestowac jakosc wycinania z Nurbsow i wlasnie z Poly. Bedzie to jakas nauka i ciekawostka. [ATTACH=CONFIG]88686[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]88687[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]88688[/ATTACH]
Bubu Napisano 29 Grudzień 2012 Napisano 29 Grudzień 2012 Siemka Wiktor :D Podobuje mnie się to :D Szczególnie tylne nadkola wyglądają super. Co do poly i nurbsów to widziałem kiedyś jak koleś robił replikę s7 i też to wycinał na swoim cnc. Z tego co pamiętam to robił to w poly, a tylko szczeliny wycinał chyba rhino. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gv19e5hu0Kw poszukaj w googlach na 100% gdzieś jest jego temat.
GRiPi Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 Zamierzasz frezować pozytyw czy od razu negatyw? Wycinać profile 2D czy od razu bryłę? Podejrzewam, że tak czy siak, dużo szpachlówki pójdzie w ruch ;) Ciężko porównywać nurbs vs poly, jeżeli końcowy model i tak w większości będzie ręczną robotą. Poza tym, poly raczej z definicji nie nadają się do wykonywania realnych modeli. ;)
..:: WIKTOR ::.. Napisano 30 Grudzień 2012 Autor Napisano 30 Grudzień 2012 Bubu: podoba mnie sie to, ze Tobie sie to podobuje :) Odnosnie filmiku i tego S7 to widzialem kiedys watek i filmik. Tez sie mi przewija obraz, ze mocno zageszczone siatki poly tam byly wlasnie. GRiPi: bedzie pozytyw, poniewaz ma byc przygotowane do zrobienia kopyta (formy negatywowej). Rzeczywiscie w zwyklym styropianie szpachla pojdzie w ruch. Nic mi nie dadza super geste przejscia freza bo styropian i tak ma puste miejsca/przestrzenie w sobie i to trzeba zaszpachlowac, a co za tym idzie trzeba doslownie wszystko szpachlowac jak wspominales. Uogolniajac "szpachla szpachla szpachla" ;) Nie ode mnie zalezec bedzie material. Wolalbym doplacic do styroduru i zaoszczedzic na pracy z tym szpachlowaniem. Co do poly to cos takiego jak rzezby itp nieregularne ksztalty moga byc, bo zagescic trzeba mocno siateczke i bedzie ok. Musze jednak sprawdzic to w praktyce. Mam model tylnego dyfuzora Aston Martina DBS Volante i na nim sie "wyżyje" ;) Jednak jak bedzie czas to zrobie to Porsche (jak pisalem wczesniej) w Poly dla porownania rezultatow. Na monitorze wyglada cos fajnie i moze sie wydawac ok, a rzeczywistosc rzadzi sie swoimi prawami :) Poza tym jak ma byc ciecie w styropianie i pozniej szpachla to jakas mala niedoskonalosc wynikajaca z ulomnosci polygonow moze byc zniwelowana paierem sciernym chociazby.
szampan Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 O, widzę, że kolega z forum Rhino pisze też tu :). Kurcze, szkoda Twojej pracy na styropian. Przecież to można przeliczyć na robotogodziny i złotówki, a okaże się, że w styrodurze byłoby taniej.
Gość osiak Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 Panie wiktorze - w jakiej cenie będzie karoseria tego 356 hota ,kiedy zaczyna pan robić ,kiedy będę mógł to kupić jestem zainteresowany takim zestawem
..:: WIKTOR ::.. Napisano 31 Grudzień 2012 Autor Napisano 31 Grudzień 2012 szampan: Nie ode mnie zalezy material. projekt jest bardziej zlozony w sensie osob uczestniczacych. Tez obstawiam styrodur :) Styropian to taka pozorna oszczednosc - zgadzam sie z Toba w 100%. Osiak: wyslalem Prywatna wiadomosc na skrzynke w tej sprawie.
Gość horn Napisano 1 Styczeń 2013 Napisano 1 Styczeń 2013 o fajny projekt ,,czekam za zdjęciami z pracy i jak będzie coś takiego jak na filmikach youtube znalazłem takiego 356 szerokiego hota ....to też zainteresowany będę kompletnym zestawem laminatów .
..:: WIKTOR ::.. Napisano 9 Styczeń 2013 Autor Napisano 9 Styczeń 2013 Ciag dalszy prac. Testy sciezek CNC na styropianie pod wylewki (tylna maska w pomniejszeniu 50%): [ATTACH=CONFIG]88844[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]88845[/ATTACH] Od lewej patrzac sciezki freza byly co 2 mm, srodkowy co 1,5 mm, a z prawej 1 mm. W sumie roznicy nie ma no chyba, ze na oko, bo widac, ale jak ma byc na tym szpachla i pozniej lekko szlifowana to spokojnie co 2 mm wystarczy. Zaleta jest szybkosc (mniej przebiegow freza) i w zasadzie tyle. Dodatkowo wyzylem sie na kolpaku Syreny Sport, ale w Styrodurze... Naprawde swietny material. Mozna wyciagac detal. Lepiej sie obrabia, nie ma wyrw jak w styropianie. [ATTACH=CONFIG]88846[/ATTACH]
Bubu Napisano 10 Styczeń 2013 Napisano 10 Styczeń 2013 Miszcz, a felga mnie zabiła :D Mega pozytywnie ;] Dawaj kończ to bo bym chętnie obejrzał dalsze części pracy :D
Ania Napisano 10 Styczeń 2013 Napisano 10 Styczeń 2013 Chyba większym problemem od rowków po frezarce będą te dziury w styropianie. Czy między styropian a warstwy szklane przyjdzie jakaś folia, albo czy jakoś inaczej przygotujesz powierzchnię?
..:: WIKTOR ::.. Napisano 11 Styczeń 2013 Autor Napisano 11 Styczeń 2013 Bubu: cierpliwosci :P Ania: Dokladnie tak! Styropian ma ta wade, ale zaleta jest cena. Natomiast styrodur to marzenie jako material do obrobki - gesty, mozna wydobyc szczegol, nie ma wyrw/dziur jak styropian, nie lataja dookola wiory, jest rozowy... ;P Ale cena bije po oczach i kieszeni. Do mniejszych elementow to nawet nie ma co sie zastanawiac nad styrodurem, ale zeby wyciac samochod to inwestycja w styropian bedzie najlepszym rozwiazaniem w tym momencie. Taki wyfrezowany ksztalt mozna pokryc szpachla (np natryskowo 2-3 warstwy). Pozniej sie to lekko szlifuje. Nastepnie trzeba zrobic gladka powierzchnie - i tutaj jest wiele szkol i czasami tajne patenty. Powiem najprosciej, ze sie maluje lakierem na wysoki polysk. Na taka powierzchnie naklada sie rozdzielacz i wlokna szklane, weglowe lub jakie kto tam chce :) Nie bede wnikal dokladnie jak wyglada proces laminowania, bo to jest temat rzeka (od razu Amazonka...).
..:: WIKTOR ::.. Napisano 21 Styczeń 2013 Autor Napisano 21 Styczeń 2013 Witam po dluzszej przerwie! Prace poki co zwolnily, ale nie proznowalem i zrobilem probke w skali 1:1 na elemencie tylnej maski. Oto efekty. Na styrodurze byloby gladko, ale tez nie jest tragicznie w styropianie. Wyrwy, ktore pozostaja po pustych przestrzeniach w styropianie sie zaszpachluje nie sa az takie duze patrzac na to na zywo. [ATTACH=CONFIG]89022[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]89021[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]89020[/ATTACH]
JakóbM Napisano 21 Styczeń 2013 Napisano 21 Styczeń 2013 Aż tak drogo wychodzi ten styrodur w porównaniu do styropianu ,że nie bierzesz go pod uwagę w kwestii obrobienia całej karoserii ? Wyliczyłeś może dokładnie jakie są koszta robienia w styropianie a styrodurze ? Może widziałeś nie wiem, a jeśli nie to myśle ,że powinno Cie zmotywować do dalszych działań. Pozdrawiam http://www.youtube.com/watch?v=opLfdGC2oR4
..:: WIKTOR ::.. Napisano 21 Styczeń 2013 Autor Napisano 21 Styczeń 2013 Nie ode mnie zalezy material :) Ja bym zrobil w styrodurze :) Efekty sa naprawde zadowalajace jak widac pare postow wyzej na przykladzie kolpaka.
..:: WIKTOR ::.. Napisano 31 Styczeń 2013 Autor Napisano 31 Styczeń 2013 Prac ciag dalszy, ale za to model rzeczywisty powstaje :) Co prawda w skali (model ma 1m dlugosci), ale sam fakt, ze istnieje daje duuuzo satysfakcji. Jest to taka proba generalna przed czyms wiekszym. Zrobilem w wersji seryjnej - bez poszerzanych nadkoli. Teraz szlifowanko i szpachla szpachla szpacha... Pozniej pomalowac ladnie i na wystawe ;) [ATTACH=CONFIG]89208[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]89209[/ATTACH]
..:: WIKTOR ::.. Napisano 5 Luty 2013 Autor Napisano 5 Luty 2013 Dzisiaj sie zajmowalem wzmocnieniami od spodu. Dokleilem podstawke ze styroduru i pomalowalem na ciemniejszy odcien. Nie ma sie co starac za bardzo "od linijki" bo szpachla na styropianie i tak za jakis czas pewnie bedzie pekac, a co za tym idzie farba. Wyschnie dol to zrobie fotki karoserii. Mam zamiar dokleic zarysy drzwi i maski przedniej oraz tylnej, a takze swiatel itp. W skali taki model to jest mozolna praca, a robie przy nim "po godzinach" - ogolnie dłubanina... Latwiej obrabia sie taki pojazd w skali 1:1. [ATTACH=CONFIG]89262[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]89263[/ATTACH]
..:: WIKTOR ::.. Napisano 6 Luty 2013 Autor Napisano 6 Luty 2013 Dorzucam widoki karoserii. Ogolnie sam zamysl byl ok, wszystko dziala i wyszlo jak trzeba. Moze we wnece kabiny nie jest super wykonane (szlifowanie), ale i tak jestem zadowolony z efektu. Dorobie linie drzwi, masek itp i powinno to nabrac wygladu. Styropian nie jest wdziecznym materialem do takich malych obiektow. [ATTACH=CONFIG]89276[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]89277[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]89278[/ATTACH]
Slim_ Napisano 6 Luty 2013 Napisano 6 Luty 2013 Świetne to jest! Chciałbym mieć taki model w skali na swoim biurku:) Frezarkę gdzieś kupiłeś czy może sam ją wykonałeś?
..:: WIKTOR ::.. Napisano 8 Luty 2013 Autor Napisano 8 Luty 2013 Frezarke zrobilem sobie sam, bo nie potrzeba do takich rzeczy super profesjonalnych sprzetow, dlatego "home made cnc" jest OK :) Poza tym finansowo wychodzi to "milion" razy taniej. Jednak takie przedmioty wymagaja miejsca i to jest najwiekszy bol. Mam 2 maszynki, buduje sie trzecia i jestem zawalony, a myslalem, ze 60m2 wystarczy.
mowo Napisano 8 Luty 2013 Napisano 8 Luty 2013 (edytowane) Cześć Wiktor, bardzo ciekawy projekt, mocno Ci kibicuję i śledzę temat. Sam przymierzam się do zmajstrowania lub zlecenia wykonania frezarki CNC z tym że z użyciem epoksydu i kwarcu do odlania korpusu maszyny. Edytowane 8 Luty 2013 przez mowo
..:: WIKTOR ::.. Napisano 23 Maj 2013 Autor Napisano 23 Maj 2013 Witam po dluzszej przerwie! Temat Porsche przeszedl do historii, ale co by nie zasmiecac forum nowym watkiem to pokaze troszke Ferrari 458 Italia, ktora zostala wyfrezowana (w zasadzie jej czesc, a dokladniej 1/3) w takim samym zamysle jak Porsche bylo zrobione. Oto pare fotek modelu 1:1 w styropianie (na zywo wyglada to na dosc spory kawalek auta :) ): Nie są to wszystkie elementy co prawda.
Slim_ Napisano 23 Maj 2013 Napisano 23 Maj 2013 ho ho ale śliczności:) Ta karoseria będzie się poruszać na jakimś podwoziu samochodowym?
..:: WIKTOR ::.. Napisano 23 Maj 2013 Autor Napisano 23 Maj 2013 nie, to podobno ma byc mebel przystawiony do sciany :) Tak jak pisalem jest to 1/3 auta ucieta rowno - caly tyl auta po prostu uwzgledniajacy nadkola zeby mozna bylo dodac fele/kola :)
Slim_ Napisano 23 Maj 2013 Napisano 23 Maj 2013 Ciekawy pomysł. Będziesz się też zajmował laminowaniem, malowaniem tego tyłeczka? Bardzo jestem ciekawy efektu końcowego :P
Kramon Napisano 23 Maj 2013 Napisano 23 Maj 2013 Zrobisz potem to z karbonu? w sumie nie tak drogo a efekt jest świetny no i wytrzymałe i leciutkie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się