Jump to content

V-ray - Konfiguracja


ZoolPl

Recommended Posts

Z góry przepraszam za chaos panujący w tym poście i , że wszystko jest na sobie w jednym wątku.

-

1. Witam serdecznie, chciałbym zacząć swą przygodę z modelowaniem 3d, zdecydowałem się na metodę renderu w V-ray'u.

Za chiny nie wiem jak go skonfigurować. Posiadam 3ds max'a 2013.

Jeśli mógł by mi to wszystko ktoś wytłumaczyć. To proszę bardzo łopatologicznie. Na tę chwilę mój render butelki wygląda tak:

[ATTACH=CONFIG]88629[/ATTACH]

Nie za ciekawie prawda? A pragnął bym by wyglądał na przykład tak:

(Obraz wzięty z http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat=2814)

 

[ATTACH=CONFIG]88630[/ATTACH]

 

2.To samo tyczy się "Sceny" pod tym obiektem, czy to jest plane z teksturą?

-

3.Próbowałem również wykonać ten tutorial.

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=75762

I nic z niego nie wyszło ze względu na to, że mój render nie chciał być ściągany z physicCamery.

 

-

4.Pomijając v-ray'a - czy po stworzeniu obiektu, po przekonwertowaniu go już na editable poly, można edytować jeszcze jego parametry? Długość szerokość, ilość segmentów itp ? Bo z tego co widziałem, okno edycji obiektu znika na dobre.

-

5.Jeśli ktoś posiadał by stronę z bardzo łatwymi tutorialami (na stronie szukałem i w tych wszystkich pojęciach jakoś się nie łapię, ciężko znaleźć coś z podstawami) walcie prędko do mnie :)

-

Bijcie mnie i patrzcie jak równo puchnie za moje lamerstwo na forum, ale mam nadzieję, że znajdzie się taka osoba i wyciągnie tę pomocną dłoń :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 7
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeżeli chodzi o wygląd Twojej butelki a przykładowego materiału szkła z VRay'a to różnią się one nie tylko jakością renderu, ustawieniami itd.. ale przede wszystkim materiałem i studiem. Co do tutoriala Indiana to moim zdaniem jest on bardzo dobry, klarowny, także przestudiuj go raz jeszcze... Jeżeli chodzi o poradniki modelowania itp. to bardzo dużo znajdziesz ich nawet na tym forum. Życzę powodzenia:)

Link to comment
Share on other sites

Cześć - co do pytania czwartego - nie da się tego edytować po konwertowaniu. Zawsze jednak możesz zaznaczyć sobie kilka krawędzi, czy od razu zrobić "ring", klikasz "connect" i masz elegancki segment - krawędź.

 

Co do materiału szkła - głównym mankamentem u Ciebie jest pusta scena, czyli po prostu szkło nie ma czego odbijać. Zobacz czym są mapy HDRI i jak ich używać w 3ds maxie.

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

2. tak jest to plane z teksturą

3. Aby dostać render z pod kamery vray to musisz po prostu w jednym z okien musisz dać widok spod niej wciskając klawisz C, jeśli kamera jest nie skonfigurowana to zasadniczo zawsze render wychodzi czarny (w przypadku studia) tu masz parametry opisane z obrazkami ;) http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vrayphysicalcamera.htm

4. Nie konwertuj obiektu dopóki nie ustalisz że to jest jego końcowy kształt warto zostawiać drzewko modyfikatorów zresztą wśród modów masz edit poly lub edit mesh. Na koniec jak juz bedziesz zadowolony z efektu modelowania możesz wszystko scolapsować

Tu masz na temat materiałów co za co jest odpowiedzialne http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_material.htm

TU opis dokładny do vraysun http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vraysun_sky.htm

Ogólnie zapoznaj eis ze wszystkim co masz na tej stronie http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/ będziesz wiedział co do czego służy ;) A tak ogólnie jak chcesz poznać dogłębnie vraya to warto zaopatrzyć się w taką książkę http://www.francescolegrenzi.com/blog/static.php?page=vray_guide_eng

Edited by shadowsexpe
Link to comment
Share on other sites

Z góry przepraszam za chaos panujący w tym poście i , że wszystko jest na sobie w jednym wątku.

 

nie przejmuj się. każdy, kto walczy z Vrayem, ma do czynienia z Chaos'em ;D - taki off :P

 

Koledzy wyżej Ci powiedzieli co należy. ja jeszcze dodam do Twojego pytania nr 4, że czasami zamiast konwertować obiekt do EDITABLE POLY, możesz po prosu z listy modyfikatorów wybrać EDIT POLY. W ten sposób będziesz mógł wrócić do podstawowych opcji obiekty.

 

Najlepiej poszperaj w internecie za jakimś fajnym tutorialem z nazwą ESSENTIALS :-)

 

powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy