ZoolPl Napisano 22 Grudzień 2012 Share Napisano 22 Grudzień 2012 Z góry przepraszam za chaos panujący w tym poście i , że wszystko jest na sobie w jednym wątku. - 1. Witam serdecznie, chciałbym zacząć swą przygodę z modelowaniem 3d, zdecydowałem się na metodę renderu w V-ray'u. Za chiny nie wiem jak go skonfigurować. Posiadam 3ds max'a 2013. Jeśli mógł by mi to wszystko ktoś wytłumaczyć. To proszę bardzo łopatologicznie. Na tę chwilę mój render butelki wygląda tak: [ATTACH=CONFIG]88629[/ATTACH] Nie za ciekawie prawda? A pragnął bym by wyglądał na przykład tak: (Obraz wzięty z http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat=2814) [ATTACH=CONFIG]88630[/ATTACH] 2.To samo tyczy się "Sceny" pod tym obiektem, czy to jest plane z teksturą? - 3.Próbowałem również wykonać ten tutorial. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=75762 I nic z niego nie wyszło ze względu na to, że mój render nie chciał być ściągany z physicCamery. - 4.Pomijając v-ray'a - czy po stworzeniu obiektu, po przekonwertowaniu go już na editable poly, można edytować jeszcze jego parametry? Długość szerokość, ilość segmentów itp ? Bo z tego co widziałem, okno edycji obiektu znika na dobre. - 5.Jeśli ktoś posiadał by stronę z bardzo łatwymi tutorialami (na stronie szukałem i w tych wszystkich pojęciach jakoś się nie łapię, ciężko znaleźć coś z podstawami) walcie prędko do mnie :) - Bijcie mnie i patrzcie jak równo puchnie za moje lamerstwo na forum, ale mam nadzieję, że znajdzie się taka osoba i wyciągnie tę pomocną dłoń :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FUNKYszou Napisano 22 Grudzień 2012 Share Napisano 22 Grudzień 2012 Jeżeli chodzi o wygląd Twojej butelki a przykładowego materiału szkła z VRay'a to różnią się one nie tylko jakością renderu, ustawieniami itd.. ale przede wszystkim materiałem i studiem. Co do tutoriala Indiana to moim zdaniem jest on bardzo dobry, klarowny, także przestudiuj go raz jeszcze... Jeżeli chodzi o poradniki modelowania itp. to bardzo dużo znajdziesz ich nawet na tym forum. Życzę powodzenia:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZoolPl Napisano 22 Grudzień 2012 Autor Share Napisano 22 Grudzień 2012 Chętnie to zrobię, tylko przydała by mi się odpowiedź chociaż na pytanie nr 4. :) I Podstawowe ustawienia VRay'a ze względu na to, że jest taka opcja, że coś pomieszałem :) ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 22 Grudzień 2012 Share Napisano 22 Grudzień 2012 Cześć - co do pytania czwartego - nie da się tego edytować po konwertowaniu. Zawsze jednak możesz zaznaczyć sobie kilka krawędzi, czy od razu zrobić "ring", klikasz "connect" i masz elegancki segment - krawędź. Co do materiału szkła - głównym mankamentem u Ciebie jest pusta scena, czyli po prostu szkło nie ma czego odbijać. Zobacz czym są mapy HDRI i jak ich używać w 3ds maxie. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZoolPl Napisano 22 Grudzień 2012 Autor Share Napisano 22 Grudzień 2012 Kurcze :) Kolega wyżej miał rację (wcale się nie dziwię) do wszystkich, którzy byli na tym etapie co ja :) Tu powinno wam się wszystko wyjaśnić jak mi: http://www.max3d.pl/tut.php?id=135 Bardzo dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imago10 Napisano 29 Grudzień 2012 Share Napisano 29 Grudzień 2012 Co do mapek HDR i Vray ja zawsze robię bez GI wg mnie bardziej realistyczne rendery wychodzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 30 Grudzień 2012 Share Napisano 30 Grudzień 2012 (edytowane) 2. tak jest to plane z teksturą 3. Aby dostać render z pod kamery vray to musisz po prostu w jednym z okien musisz dać widok spod niej wciskając klawisz C, jeśli kamera jest nie skonfigurowana to zasadniczo zawsze render wychodzi czarny (w przypadku studia) tu masz parametry opisane z obrazkami ;) http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vrayphysicalcamera.htm 4. Nie konwertuj obiektu dopóki nie ustalisz że to jest jego końcowy kształt warto zostawiać drzewko modyfikatorów zresztą wśród modów masz edit poly lub edit mesh. Na koniec jak juz bedziesz zadowolony z efektu modelowania możesz wszystko scolapsować Tu masz na temat materiałów co za co jest odpowiedzialne http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_material.htm TU opis dokładny do vraysun http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vraysun_sky.htm Ogólnie zapoznaj eis ze wszystkim co masz na tej stronie http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/ będziesz wiedział co do czego służy ;) A tak ogólnie jak chcesz poznać dogłębnie vraya to warto zaopatrzyć się w taką książkę http://www.francescolegrenzi.com/blog/static.php?page=vray_guide_eng Edytowane 30 Grudzień 2012 przez shadowsexpe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinW Napisano 30 Grudzień 2012 Share Napisano 30 Grudzień 2012 Z góry przepraszam za chaos panujący w tym poście i , że wszystko jest na sobie w jednym wątku. nie przejmuj się. każdy, kto walczy z Vrayem, ma do czynienia z Chaos'em ;D - taki off :P Koledzy wyżej Ci powiedzieli co należy. ja jeszcze dodam do Twojego pytania nr 4, że czasami zamiast konwertować obiekt do EDITABLE POLY, możesz po prosu z listy modyfikatorów wybrać EDIT POLY. W ten sposób będziesz mógł wrócić do podstawowych opcji obiekty. Najlepiej poszperaj w internecie za jakimś fajnym tutorialem z nazwą ESSENTIALS :-) powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się