alexx600 Napisano 29 Grudzień 2012 Napisano 29 Grudzień 2012 Witam, mam proste pytanie dotyczące tego modyfikatora. W blenderze jest odpowiednik - subsurf, W którym to zagęszczenie siatki zmieniam zagęszczając siatkę w odpowiednich miejscach(podstawa) lub zmieniając wartość crease dla poszczególnych krawędzi. Moje pytanie to czy w 3ds Max też mogę zmieniać ten parametr dla dowolnych krawędzi? Z tego co znalazłem. http://3dsmaxfeedback.autodesk.com/forums/80695-general-feature-requests/suggestions/1489155-catmull-clark-subdivision-surfaces W pierwszym komentarzu jest napisane, że autodesk did not include crease in the edit poly modifier Komentarz jest z grudnia,więc chyba jest to aktualne? Z drugiej strony jeżeli w darmowym blenerze to jest to na 99% w maxie też powinno być.
Pawelkos Napisano 29 Grudzień 2012 Napisano 29 Grudzień 2012 Jest taka mozliwosci ale zamiast turbosmooth uzyj modyfikatora meshsmooth. Tam masz mozliwosc kontrolowania ostrosci krawedzi i vertexow
Orangegraphics Napisano 29 Grudzień 2012 Napisano 29 Grudzień 2012 w editable poly masz jak zaznaczysz krawędzie pod edit edges weight i crease, jak da się crease na 1.0 na jakąś krawędź to wszystko łądnie działa. Bez różnicy czy się da turbosmooth, use nurms subdivision spod editable poly czy meshsmooth. Pozdrawiam
mafida Napisano 29 Grudzień 2012 Napisano 29 Grudzień 2012 Crease creasowi nie równy. Crease w maxie jest delikatnie mówiąc do d... Nie wiem jak w blenderze, na pewno w Modo jest od jakiegoś czasu catmull cark subdivision. Tu mozna zobaczyć na czym polega różnica http://www.neilblevins.com/cg_tools/cg_wishlist/3dsmax/wishlist_catmull.htm Jest płatny plug dla maxa http://www.mariussilaghi.com/products/turbosmooth-pro Autodesk coś kombinuje z Pixarem Pewnie coś będzie w następnym maxie. Narazie można żyć spokojnie bez tego, aż takie przydatne wbrew pozorom to to nie jest przy modelowaniu:D
alexx600 Napisano 29 Grudzień 2012 Autor Napisano 29 Grudzień 2012 Hm w blenderze jest catmull cark. Jest tak podpisany, nigdy wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. Przed chwilą zrobiłem też małą próbę i działa dokładnie tak jak na zdjęciach w linku. Jeżeli chodzi o meshsmooth to faktycznie crease jest:) Jak zamienię na editable poly to też jest:) Mógłby ktoś wyjaśnić mi różnicę między editable mesh a editable poly? W maxie jestem początkujący całkowicie...na pierwszy rzut oka nie widać różnicy... Jeżeli chodzi o modelowanie to zawsze starałem się nie używać crease, więc nie będę miał z tym większego problemu. Szkoda jednak, że w blenderze i w maxie są różne systemy. W przyszłości mógłby ktoś napisać skrypt do zapisywania informacji o crease z blendera i drugi skrypt do importu danych w maxie. Dzięki za informacje:)
mafida Napisano 29 Grudzień 2012 Napisano 29 Grudzień 2012 Najpierw musza być takie same subdivide w maxie i blenderze. Potem na pewno dodadzą obsługę crease do FBX'a. Może bedzie w maxie 1014;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się