Jump to content

turbosmooth proste pytanie. crease?


alexx600

Recommended Posts

Witam, mam proste pytanie dotyczące tego modyfikatora.

W blenderze jest odpowiednik - subsurf, W którym to zagęszczenie siatki zmieniam zagęszczając siatkę w odpowiednich miejscach(podstawa) lub zmieniając wartość crease dla poszczególnych krawędzi.

Moje pytanie to czy w 3ds Max też mogę zmieniać ten parametr dla dowolnych krawędzi?

 

Z tego co znalazłem.

http://3dsmaxfeedback.autodesk.com/forums/80695-general-feature-requests/suggestions/1489155-catmull-clark-subdivision-surfaces

W pierwszym komentarzu jest napisane, że

autodesk did not include crease in the edit poly modifier

Komentarz jest z grudnia,więc chyba jest to aktualne?

Z drugiej strony jeżeli w darmowym blenerze to jest to na 99% w maxie też powinno być.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Crease creasowi nie równy. Crease w maxie jest delikatnie mówiąc do d... Nie wiem jak w blenderze, na pewno w Modo jest od jakiegoś czasu catmull cark subdivision. Tu mozna zobaczyć na czym polega różnica http://www.neilblevins.com/cg_tools/cg_wishlist/3dsmax/wishlist_catmull.htm

 

Jest płatny plug dla maxa http://www.mariussilaghi.com/products/turbosmooth-pro

 

Autodesk coś kombinuje z Pixarem

 

Pewnie coś będzie w następnym maxie. Narazie można żyć spokojnie bez tego, aż takie przydatne wbrew pozorom to to nie jest przy modelowaniu:D

Link to comment
Share on other sites

Hm w blenderze jest catmull cark. Jest tak podpisany, nigdy wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. Przed chwilą zrobiłem też małą próbę i działa dokładnie tak jak na zdjęciach w linku.

 

Jeżeli chodzi o meshsmooth to faktycznie crease jest:)

Jak zamienię na editable poly to też jest:)

 

Mógłby ktoś wyjaśnić mi różnicę między editable mesh a editable poly? W maxie jestem początkujący całkowicie...na pierwszy rzut oka nie widać różnicy...

 

Jeżeli chodzi o modelowanie to zawsze starałem się nie używać crease, więc nie będę miał z tym większego problemu.

Szkoda jednak, że w blenderze i w maxie są różne systemy. W przyszłości mógłby ktoś napisać skrypt do zapisywania informacji o crease z blendera i drugi skrypt do importu danych w maxie. Dzięki za informacje:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy