Jump to content

Problem z cieniem Vray


Recommended Posts

  • Replies 17
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Przy Reinhardzie burn value to zasadniczo się ścina jak najbardziej do zera ;) a nie jedzie ponad jedność parametr ten daje ci kontrole nad przepaleniami w scenie. Zresztą widać że się musiałeś nakombinować w kamerze aby zrobiło się jasno w pomieszczeniu. Wyjściowe ustawienia dla Reinharda to 1, 0.5, 1. Parametry light cache masz wyżyłowane subdivids 2400 to sporo za dużo szczególnie przy małej rozdzielczości nawet do końcowego renderu starczy maksymalnie 1500 chyba że zamierzasz robić coś w formatach od A3 wzwyż. Czy przed oknem masz postawionego vraylighta jeśli nie to by się na pewno przydał z włączoną opcja sky portal + simple

Edited by shadowsexpe
Link to comment
Share on other sites

Ogólnie to ci światło siedzi w oknie i to trochę nieładnie wygląda co ty masz za oknem umieszczone i enviromencie? a tak ogólnie na przyszłość jeśli używasz Reinharda to pamietaj że to jest typ pomiędzy linearem a exporentialem i właśnie współczynnik burn value odpowiada do którego z tych typów color mappingu się zbliżasz jesli zejdziesz parametrem na 0 to możesz spokojnie przejść na exporential natomiast miniecie 1 jest równoznaczne z praca w typie linear

Edited by shadowsexpe
Link to comment
Share on other sites

a renderujesz jakies dodatkowe render elements do późniejszego postpro, warto np używać render mask mały plugin ale bardzo przydatny w późniejszej post produkcji, możesz właśnie

nim np wyrenderowac maske tylko tych obiektów które są za ciemne według ciebie i następnie w photoshopie ją wykorzystać do poprawek

Link to comment
Share on other sites

Tu masz http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/rendermask jak odpalisz sobie ten plugin wybierasz luminance i zaznaczasz obiekty na których ci zależy i renderujesz prze z render mask dostaniesz obrazek czarno biały na biało to co zaznaczyłeś teraz taka maskę bierze się i wrzuca do ps dodajesz ja do kanałów np jasności /kontrastu w tym momencie będziesz tylko zmieniał te parametry na tych obiektach a nie na całym renderze

update

----------------------------------------------------------------------------------------------

Jeśli materiały wychodzą ci szare zerknij jaki kolor masz w sekcji reflection jeśli tam dałeś szary a równocześnie masz parametr w zakresie ref glossines ustawiony w zakresie 0,5-0,8 to wtedy materiał nabierze mocno barwy koloru jaki dałeś w odbiciach. Co do rozjasniana to mozesz shuter speedem schodzić lekko w dól bo ogólnie to masz ten obrazek taki nie rzeczywisty i ciągle światło wygląda jak by siedziało w oknie zerknij czy materiał szyby ma włączone w refraction affect shadows

Edited by shadowsexpe
up
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy