Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć! Wrzuć najlepiej jeszcze ustawienia materiału/światełka/rendera. Sampling odbić możesz trochę zwiększyć, no i cieniowania. Jak gamma u Ciebie wygląda? W frame bufferze włączone czy wyłączone kolory w sRGB?

Napisano (edytowane)

Przy Reinhardzie burn value to zasadniczo się ścina jak najbardziej do zera ;) a nie jedzie ponad jedność parametr ten daje ci kontrole nad przepaleniami w scenie. Zresztą widać że się musiałeś nakombinować w kamerze aby zrobiło się jasno w pomieszczeniu. Wyjściowe ustawienia dla Reinharda to 1, 0.5, 1. Parametry light cache masz wyżyłowane subdivids 2400 to sporo za dużo szczególnie przy małej rozdzielczości nawet do końcowego renderu starczy maksymalnie 1500 chyba że zamierzasz robić coś w formatach od A3 wzwyż. Czy przed oknem masz postawionego vraylighta jeśli nie to by się na pewno przydał z włączoną opcja sky portal + simple

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

Nie zmniejszaj gammy raczej popracuj teraz parametrami kamery które masz mocno rozjaśnione f number w pomieszczeniu ustaw na 5.6 iso zostaw na 100 a spokojnie podciągnij do góry shuter speed

Napisano

Źle zdanie zbudowałem chciałem napisać że zmniejszyłem wartość burn value do około 0,5 a gamma 2,2 (znalazłem na forum podobny temat i tam tak napisali - pomogło ). Ok kamerę ustawię na f5.6 i czas naświetlania 150

Napisano (edytowane)

Ogólnie to ci światło siedzi w oknie i to trochę nieładnie wygląda co ty masz za oknem umieszczone i enviromencie? a tak ogólnie na przyszłość jeśli używasz Reinharda to pamietaj że to jest typ pomiędzy linearem a exporentialem i właśnie współczynnik burn value odpowiada do którego z tych typów color mappingu się zbliżasz jesli zejdziesz parametrem na 0 to możesz spokojnie przejść na exporential natomiast miniecie 1 jest równoznaczne z praca w typie linear

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

No jak zrobisz render to się pochwal , tak ogólnie to lepiej zamiast światła typu direct wykorzystywać vraysun z vraysky do enviromentu szczególnie że i tak użyłeś camery vray le[piej to ze sobą współpracuje i dostajesz na dodatek fizyczne niebo ;)

Napisano

a renderujesz jakies dodatkowe render elements do późniejszego postpro, warto np używać render mask mały plugin ale bardzo przydatny w późniejszej post produkcji, możesz właśnie

nim np wyrenderowac maske tylko tych obiektów które są za ciemne według ciebie i następnie w photoshopie ją wykorzystać do poprawek

Napisano (edytowane)

Tu masz http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/rendermask jak odpalisz sobie ten plugin wybierasz luminance i zaznaczasz obiekty na których ci zależy i renderujesz prze z render mask dostaniesz obrazek czarno biały na biało to co zaznaczyłeś teraz taka maskę bierze się i wrzuca do ps dodajesz ja do kanałów np jasności /kontrastu w tym momencie będziesz tylko zmieniał te parametry na tych obiektach a nie na całym renderze

update

----------------------------------------------------------------------------------------------

Jeśli materiały wychodzą ci szare zerknij jaki kolor masz w sekcji reflection jeśli tam dałeś szary a równocześnie masz parametr w zakresie ref glossines ustawiony w zakresie 0,5-0,8 to wtedy materiał nabierze mocno barwy koloru jaki dałeś w odbiciach. Co do rozjasniana to mozesz shuter speedem schodzić lekko w dól bo ogólnie to masz ten obrazek taki nie rzeczywisty i ciągle światło wygląda jak by siedziało w oknie zerknij czy materiał szyby ma włączone w refraction affect shadows

Edytowane przez shadowsexpe
up

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności