molokomania Napisano 17 Styczeń 2013 Napisano 17 Styczeń 2013 Witam, mam problem z cieniami vray, mianowicie co muszę zrobić aby usunąć "ziarenka" z ciemnych miejsc ? tak jak na zdjęciu niżej:
Miłosz3ds Napisano 17 Styczeń 2013 Napisano 17 Styczeń 2013 Cześć! Wrzuć najlepiej jeszcze ustawienia materiału/światełka/rendera. Sampling odbić możesz trochę zwiększyć, no i cieniowania. Jak gamma u Ciebie wygląda? W frame bufferze włączone czy wyłączone kolory w sRGB?
molokomania Napisano 17 Styczeń 2013 Autor Napisano 17 Styczeń 2013 Oj przepraszam, zapomniałem dać ustawień, oto one:
shadowsexpe Napisano 17 Styczeń 2013 Napisano 17 Styczeń 2013 (edytowane) Przy Reinhardzie burn value to zasadniczo się ścina jak najbardziej do zera ;) a nie jedzie ponad jedność parametr ten daje ci kontrole nad przepaleniami w scenie. Zresztą widać że się musiałeś nakombinować w kamerze aby zrobiło się jasno w pomieszczeniu. Wyjściowe ustawienia dla Reinharda to 1, 0.5, 1. Parametry light cache masz wyżyłowane subdivids 2400 to sporo za dużo szczególnie przy małej rozdzielczości nawet do końcowego renderu starczy maksymalnie 1500 chyba że zamierzasz robić coś w formatach od A3 wzwyż. Czy przed oknem masz postawionego vraylighta jeśli nie to by się na pewno przydał z włączoną opcja sky portal + simple Edytowane 17 Styczeń 2013 przez shadowsexpe
molokomania Napisano 17 Styczeń 2013 Autor Napisano 17 Styczeń 2013 Zmniejszyłem mocno wartość burn value oraz gammę i jest zdecydowanie lepiej, dziękuję za pomoc
shadowsexpe Napisano 17 Styczeń 2013 Napisano 17 Styczeń 2013 Nie zmniejszaj gammy raczej popracuj teraz parametrami kamery które masz mocno rozjaśnione f number w pomieszczeniu ustaw na 5.6 iso zostaw na 100 a spokojnie podciągnij do góry shuter speed
molokomania Napisano 17 Styczeń 2013 Autor Napisano 17 Styczeń 2013 Źle zdanie zbudowałem chciałem napisać że zmniejszyłem wartość burn value do około 0,5 a gamma 2,2 (znalazłem na forum podobny temat i tam tak napisali - pomogło ). Ok kamerę ustawię na f5.6 i czas naświetlania 150
shadowsexpe Napisano 17 Styczeń 2013 Napisano 17 Styczeń 2013 A gamme masz ustawiona na 2,2 takze w gamma/lut setup?
shadowsexpe Napisano 17 Styczeń 2013 Napisano 17 Styczeń 2013 (edytowane) Ogólnie to ci światło siedzi w oknie i to trochę nieładnie wygląda co ty masz za oknem umieszczone i enviromencie? a tak ogólnie na przyszłość jeśli używasz Reinharda to pamietaj że to jest typ pomiędzy linearem a exporentialem i właśnie współczynnik burn value odpowiada do którego z tych typów color mappingu się zbliżasz jesli zejdziesz parametrem na 0 to możesz spokojnie przejść na exporential natomiast miniecie 1 jest równoznaczne z praca w typie linear Edytowane 17 Styczeń 2013 przez shadowsexpe
molokomania Napisano 17 Styczeń 2013 Autor Napisano 17 Styczeń 2013 Tam materiał zły dobrałem i coś się "rozkraczyło" ale zmieniłem materiał i jest ok, dałem vray light - w okno tak jak mówiłeś z sky portal + simple.
shadowsexpe Napisano 17 Styczeń 2013 Napisano 17 Styczeń 2013 No jak zrobisz render to się pochwal , tak ogólnie to lepiej zamiast światła typu direct wykorzystywać vraysun z vraysky do enviromentu szczególnie że i tak użyłeś camery vray le[piej to ze sobą współpracuje i dostajesz na dodatek fizyczne niebo ;)
molokomania Napisano 20 Styczeń 2013 Autor Napisano 20 Styczeń 2013 Kurczę no nadal mam ten problem, dałem gammę na 2-2.2 tylko problem w tym że miejsca które powinny być przyciemnione są szare :
molokomania Napisano 20 Styczeń 2013 Autor Napisano 20 Styczeń 2013 - - - Połączono posty - - - Niby jak "podkręcę" trochę w photoshopie to jest lepiej, ale reszta jest troszkę za ciemna, jak by to zrobić ? ;p
shadowsexpe Napisano 20 Styczeń 2013 Napisano 20 Styczeń 2013 a renderujesz jakies dodatkowe render elements do późniejszego postpro, warto np używać render mask mały plugin ale bardzo przydatny w późniejszej post produkcji, możesz właśnie nim np wyrenderowac maske tylko tych obiektów które są za ciemne według ciebie i następnie w photoshopie ją wykorzystać do poprawek
molokomania Napisano 20 Styczeń 2013 Autor Napisano 20 Styczeń 2013 A mógłbyś mi wytłumaczyć jak dokładnie to zrobić ?
shadowsexpe Napisano 20 Styczeń 2013 Napisano 20 Styczeń 2013 (edytowane) Tu masz http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/rendermask jak odpalisz sobie ten plugin wybierasz luminance i zaznaczasz obiekty na których ci zależy i renderujesz prze z render mask dostaniesz obrazek czarno biały na biało to co zaznaczyłeś teraz taka maskę bierze się i wrzuca do ps dodajesz ja do kanałów np jasności /kontrastu w tym momencie będziesz tylko zmieniał te parametry na tych obiektach a nie na całym renderze update ---------------------------------------------------------------------------------------------- Jeśli materiały wychodzą ci szare zerknij jaki kolor masz w sekcji reflection jeśli tam dałeś szary a równocześnie masz parametr w zakresie ref glossines ustawiony w zakresie 0,5-0,8 to wtedy materiał nabierze mocno barwy koloru jaki dałeś w odbiciach. Co do rozjasniana to mozesz shuter speedem schodzić lekko w dól bo ogólnie to masz ten obrazek taki nie rzeczywisty i ciągle światło wygląda jak by siedziało w oknie zerknij czy materiał szyby ma włączone w refraction affect shadows Edytowane 21 Styczeń 2013 przez shadowsexpe up
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się