SuperMelon Napisano 5 Luty 2013 Share Napisano 5 Luty 2013 (edytowane) Witam, Zakończyliśmy prace nad pierwszą publiczną wersją wtyczki ultraPlugin dla 3ds Max (wersja dla 2013 32/64 bit). Funcjonalność: Plugin pozwala na automatyczną synchronizację sceny tworzonej na lokalnym komputerze z farmą renderującą (UltraRender, bazuje na b.silnych GPU i iray). Dzięki temu możliwa jest komfortowa praca według scenariusza: instalujemy ultraClient 0.80+, zaznaczając dodatki ultraPlugin dla wszystkich wykrytych wersji 3ds Max; odpalamy 3ds Max; odpalamy ultraClient; wszystkie operacje w scenie w Maxie przesyłane są do sceny online i strumieniowane z powrotem do naszego lokalnego komputera, wyświetlanie w oknie ultraClient; synchronizowane są m.innymi: tworzenie geometrii, modyfikacja materiałów, tekstur, ruch kamery, ... W praktyce wygląda to tak, jakbyśmy mieli uruchomionego 3ds Max z fotorealistycznym, interaktywnym podglądem (liczonym na bardzo szybkim GPU), z tym że podgląd ten nie obciąża naszego komputera, w odróżnieniu od lokalnego silnika unbiased. Co więcej, przygotowana scena dostępna będzie z innego komputera (dla tego samego konta UltraRender), nawet bez zainstalowanego 3dMax. Możemy więc np. przygotować scenę na dużym komputerze, a potem pokazać klientowi interaktywną prezentację, na przykład na laptopie (wymagane tylko łącze internetowe i konto) :D Koszty: Całe oprogramowanie klienckie (wraz z pluginem) dostępne jest bez opłat. Ewentualne koszty ponosimy dopiero w momencie, kiedy chcemy mieć finalne rendery (duże rozdzielczości, ilość próbek). Wtedy dokupujemy pakiet RenderPunktów. Cały podgląd sceny, niezależnie od tego jak długo włączonego będziemy mieli ultraClient'a nie kosztuje nic :) Szczegóły tutaj http://ultrarender.com Zachęcam do wypróbowania i wyrażenia konstruktywnych opinii. Produkt/pomysł/realizacja made in Poland, głęboko pod spodem używamy 'obcego' Nvidia iray :) Edytowane 5 Luty 2013 przez SuperMelon drobne korekty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Juzwa Napisano 5 Luty 2013 Share Napisano 5 Luty 2013 Na pewno jeszcze dzis przetestuje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SuperMelon Napisano 5 Luty 2013 Autor Share Napisano 5 Luty 2013 Super, czekam na opinie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
le_chu Napisano 5 Luty 2013 Share Napisano 5 Luty 2013 A przewidywana jest może wersja pod Blendera? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natas Napisano 5 Luty 2013 Share Napisano 5 Luty 2013 Jeszcze nie testowałem ale duży plus za ilość obsługiwanych aplikacji 3d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narwik Napisano 5 Luty 2013 Share Napisano 5 Luty 2013 To jest tak dobre, że aż nawet przemawia za maxem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SuperMelon Napisano 5 Luty 2013 Autor Share Napisano 5 Luty 2013 A przewidywana jest może wersja pod Blendera? :) W pierwszej fazie projektowania części ultraClient (czyli takiej wersji 'stand alone') kładliśmy mocny nacisk na obsługę Blendera. Nie mamy jeszcze ultraPlugina dla Blendera, który zająłby się tak ładnie, z automatu, synchronizowaniem wszystkich zmian w scenie, ale można założyć, że większość geometrii wypuszczonej jako OBJ przejdzie bez problemów. Szczegóły tutaj:http://www.ultrarender.com/where-to-start/#Blender Oczywiście nie jest to tak wygodne jak ultraPlugin - będziemy pracować nad wersjami pluga dla jak największej ilości aplikacji, o Blenderze nie zapomnimy :) - - - Updated - - - Jeszcze nie testowałem ale duży plus za ilość obsługiwanych aplikacji 3d W ogólności wszystko co wypuszcza w miarę standardowe OBJ, powinno chodzić - tyle, że w trybie "klasycznym". UltraPlugin - taki jak do Maxa - będzie sukcesywnie dorabiany do różnych aplikacji 3D (głównie Architektura i Product Design) - - - Updated - - - To jest tak dobre, że aż nawet przemawia za maxem. Dzięki :) W combo z Maxem daje radę - taki był pomysł, no i pracujemy nad realizacją:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narwik Napisano 5 Luty 2013 Share Napisano 5 Luty 2013 Czyli jest możliwa ręczna praca z LW. To już jest bardziej niż interesujące. No to testujemy : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baalnazzar Napisano 6 Luty 2013 Share Napisano 6 Luty 2013 Podglądy. To na co schodzi tak dużo czasu. Bardzo miło :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SuperMelon Napisano 10 Luty 2013 Autor Share Napisano 10 Luty 2013 Aktualizacja Obecnie dostępna jest do pobrania wersja 0.812 programu ultraClient (wraz z wtyczką ultraPlugin dla 3dsMax). Zaktualizowana wersja zawiera szereg poprawek, szczególnie w części odpowiedzialnej za synchronizację scen pomiędzy farmą UltraRender, a 3ds Max (za pośrednictwem ultraClient). Poprawiona też została stabilność obsługi dużych bitmap - na niektórych systemach pojawiały się problemy z dostępem do pamięci. Czekają nas jeszcze spore ulepszenia w kwestii szybszej i pewniejszej synchronizacji scen (zwłaszcza tych większych). Nadchodzące tygodnie pokażą, na ile sprytny, stabilny i wydajny okaże się kod, który obecnie jest projektowany :) Jesteśmy dobrej myśli. Ciekaw jestem, ilu z Was wypróbowało usługę, i czy odpowiada Wam ten sposób podejścia do pracy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się