Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Zakończyliśmy prace nad pierwszą publiczną wersją wtyczki ultraPlugin dla 3ds Max (wersja dla 2013 32/64 bit).

 

Funcjonalność:

Plugin pozwala na automatyczną synchronizację sceny tworzonej na lokalnym komputerze z farmą renderującą (UltraRender, bazuje na b.silnych GPU i iray). Dzięki temu możliwa jest komfortowa praca według scenariusza:

  • instalujemy ultraClient 0.80+, zaznaczając dodatki ultraPlugin dla wszystkich wykrytych wersji 3ds Max;
  • odpalamy 3ds Max;
  • odpalamy ultraClient;
  • wszystkie operacje w scenie w Maxie przesyłane są do sceny online i strumieniowane z powrotem do naszego lokalnego komputera, wyświetlanie w oknie ultraClient;
  • synchronizowane są m.innymi: tworzenie geometrii, modyfikacja materiałów, tekstur, ruch kamery, ...

 

W praktyce wygląda to tak, jakbyśmy mieli uruchomionego 3ds Max z fotorealistycznym, interaktywnym podglądem (liczonym na bardzo szybkim GPU), z tym że podgląd ten nie obciąża naszego komputera, w odróżnieniu od lokalnego silnika unbiased.

 

Co więcej, przygotowana scena dostępna będzie z innego komputera (dla tego samego konta UltraRender), nawet bez zainstalowanego 3dMax. Możemy więc np. przygotować scenę na dużym komputerze, a potem pokazać klientowi interaktywną prezentację, na przykład na laptopie (wymagane tylko łącze internetowe i konto) :D

 

Koszty:

Całe oprogramowanie klienckie (wraz z pluginem) dostępne jest bez opłat. Ewentualne koszty ponosimy dopiero w momencie, kiedy chcemy mieć finalne rendery (duże rozdzielczości, ilość próbek). Wtedy dokupujemy pakiet RenderPunktów. Cały podgląd sceny, niezależnie od tego jak długo włączonego będziemy mieli ultraClient'a nie kosztuje nic :)

 

Szczegóły tutaj http://ultrarender.com

 

 

Zachęcam do wypróbowania i wyrażenia konstruktywnych opinii. Produkt/pomysł/realizacja made in Poland, głęboko pod spodem używamy 'obcego' Nvidia iray :)

Edytowane przez SuperMelon
drobne korekty

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 5,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeszcze nie testowałem ale duży plus za ilość obsługiwanych aplikacji 3d

Napisano
  • Autor
A przewidywana jest może wersja pod Blendera? :)

W pierwszej fazie projektowania części ultraClient (czyli takiej wersji 'stand alone') kładliśmy mocny nacisk na obsługę Blendera.

 

Nie mamy jeszcze ultraPlugina dla Blendera, który zająłby się tak ładnie, z automatu, synchronizowaniem wszystkich zmian w scenie, ale można założyć, że większość geometrii wypuszczonej jako OBJ przejdzie bez problemów. Szczegóły tutaj:http://www.ultrarender.com/where-to-start/#Blender

 

 

Oczywiście nie jest to tak wygodne jak ultraPlugin - będziemy pracować nad wersjami pluga dla jak największej ilości aplikacji, o Blenderze nie zapomnimy :)

 

- - - Updated - - -

 

Jeszcze nie testowałem ale duży plus za ilość obsługiwanych aplikacji 3d

 

W ogólności wszystko co wypuszcza w miarę standardowe OBJ, powinno chodzić - tyle, że w trybie "klasycznym".

UltraPlugin - taki jak do Maxa - będzie sukcesywnie dorabiany do różnych aplikacji 3D (głównie Architektura i Product Design)

 

- - - Updated - - -

 

To jest tak dobre, że aż nawet przemawia za maxem.

 

Dzięki :) W combo z Maxem daje radę - taki był pomysł, no i pracujemy nad realizacją:)

Napisano

Czyli jest możliwa ręczna praca z LW. To już jest bardziej niż interesujące. No to testujemy : )

Napisano
  • Autor

Aktualizacja

 

Obecnie dostępna jest do pobrania wersja 0.812 programu ultraClient (wraz z wtyczką ultraPlugin dla 3dsMax).

 

Zaktualizowana wersja zawiera szereg poprawek, szczególnie w części odpowiedzialnej za synchronizację scen pomiędzy farmą UltraRender, a 3ds Max (za pośrednictwem ultraClient).

 

Poprawiona też została stabilność obsługi dużych bitmap - na niektórych systemach pojawiały się problemy z dostępem do pamięci.

 

Czekają nas jeszcze spore ulepszenia w kwestii szybszej i pewniejszej synchronizacji scen (zwłaszcza tych większych).

 

Nadchodzące tygodnie pokażą, na ile sprytny, stabilny i wydajny okaże się kod, który obecnie jest projektowany :) Jesteśmy dobrej myśli.

 

Ciekaw jestem, ilu z Was wypróbowało usługę, i czy odpowiada Wam ten sposób podejścia do pracy?

 

843075_522071191170768_1503192546_o.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności