Napisano 5 Luty 201312 l Witam, Zakończyliśmy prace nad pierwszą publiczną wersją wtyczki ultraPlugin dla 3ds Max (wersja dla 2013 32/64 bit). Funcjonalność: Plugin pozwala na automatyczną synchronizację sceny tworzonej na lokalnym komputerze z farmą renderującą (UltraRender, bazuje na b.silnych GPU i iray). Dzięki temu możliwa jest komfortowa praca według scenariusza: instalujemy ultraClient 0.80+, zaznaczając dodatki ultraPlugin dla wszystkich wykrytych wersji 3ds Max; odpalamy 3ds Max; odpalamy ultraClient; wszystkie operacje w scenie w Maxie przesyłane są do sceny online i strumieniowane z powrotem do naszego lokalnego komputera, wyświetlanie w oknie ultraClient; synchronizowane są m.innymi: tworzenie geometrii, modyfikacja materiałów, tekstur, ruch kamery, ... W praktyce wygląda to tak, jakbyśmy mieli uruchomionego 3ds Max z fotorealistycznym, interaktywnym podglądem (liczonym na bardzo szybkim GPU), z tym że podgląd ten nie obciąża naszego komputera, w odróżnieniu od lokalnego silnika unbiased. Co więcej, przygotowana scena dostępna będzie z innego komputera (dla tego samego konta UltraRender), nawet bez zainstalowanego 3dMax. Możemy więc np. przygotować scenę na dużym komputerze, a potem pokazać klientowi interaktywną prezentację, na przykład na laptopie (wymagane tylko łącze internetowe i konto) :D Koszty: Całe oprogramowanie klienckie (wraz z pluginem) dostępne jest bez opłat. Ewentualne koszty ponosimy dopiero w momencie, kiedy chcemy mieć finalne rendery (duże rozdzielczości, ilość próbek). Wtedy dokupujemy pakiet RenderPunktów. Cały podgląd sceny, niezależnie od tego jak długo włączonego będziemy mieli ultraClient'a nie kosztuje nic :) Szczegóły tutaj http://ultrarender.com Zachęcam do wypróbowania i wyrażenia konstruktywnych opinii. Produkt/pomysł/realizacja made in Poland, głęboko pod spodem używamy 'obcego' Nvidia iray :) Edytowane 5 Luty 201312 l przez SuperMelon drobne korekty
Napisano 5 Luty 201312 l Autor A przewidywana jest może wersja pod Blendera? :) W pierwszej fazie projektowania części ultraClient (czyli takiej wersji 'stand alone') kładliśmy mocny nacisk na obsługę Blendera. Nie mamy jeszcze ultraPlugina dla Blendera, który zająłby się tak ładnie, z automatu, synchronizowaniem wszystkich zmian w scenie, ale można założyć, że większość geometrii wypuszczonej jako OBJ przejdzie bez problemów. Szczegóły tutaj:http://www.ultrarender.com/where-to-start/#Blender Oczywiście nie jest to tak wygodne jak ultraPlugin - będziemy pracować nad wersjami pluga dla jak największej ilości aplikacji, o Blenderze nie zapomnimy :) - - - Updated - - - Jeszcze nie testowałem ale duży plus za ilość obsługiwanych aplikacji 3d W ogólności wszystko co wypuszcza w miarę standardowe OBJ, powinno chodzić - tyle, że w trybie "klasycznym". UltraPlugin - taki jak do Maxa - będzie sukcesywnie dorabiany do różnych aplikacji 3D (głównie Architektura i Product Design) - - - Updated - - - To jest tak dobre, że aż nawet przemawia za maxem. Dzięki :) W combo z Maxem daje radę - taki był pomysł, no i pracujemy nad realizacją:)
Napisano 5 Luty 201312 l Czyli jest możliwa ręczna praca z LW. To już jest bardziej niż interesujące. No to testujemy : )
Napisano 10 Luty 201312 l Autor Aktualizacja Obecnie dostępna jest do pobrania wersja 0.812 programu ultraClient (wraz z wtyczką ultraPlugin dla 3dsMax). Zaktualizowana wersja zawiera szereg poprawek, szczególnie w części odpowiedzialnej za synchronizację scen pomiędzy farmą UltraRender, a 3ds Max (za pośrednictwem ultraClient). Poprawiona też została stabilność obsługi dużych bitmap - na niektórych systemach pojawiały się problemy z dostępem do pamięci. Czekają nas jeszcze spore ulepszenia w kwestii szybszej i pewniejszej synchronizacji scen (zwłaszcza tych większych). Nadchodzące tygodnie pokażą, na ile sprytny, stabilny i wydajny okaże się kod, który obecnie jest projektowany :) Jesteśmy dobrej myśli. Ciekaw jestem, ilu z Was wypróbowało usługę, i czy odpowiada Wam ten sposób podejścia do pracy?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto