Napisano 7 Luty 201312 l Witam, poniżej kilka moich pierwszych exteriorów robionych w maksie, strasznie wszystko pokryte jest taką ziarnistością. Model i tekstury nie są dokończone ale na razie chciałbym uzyskać jakiejś informacji o tragedii w moich ustawieniach które powodują takie ziarenka straszne. Oczywiście pozostałe uwagi odnośnie jakości renderów też się przydadzą. Model: Archicad 16 Soft: Max 2013 + vray 2.0 Poniżej wizki i ustawienia. Na początek chciałbym odnieść się do trawy, nie komentujcie jej, szczególnie na cam_3 :) nie chciałem robić wizek ponownie z poprawioną trawą samą jak wiem że jest coś innego też do poprawy z czym nie mogę sobie poradzić a nie mam jakiegoś super sprzętu do tego więc nie strzelam co chwile wizek w większej rozdzielczości. Projekt był tworzony w oparciu o domek stworzony przez pracownię Peter Legge Associates który dostałem od inwestorki która chciała wybudować coś podobnego, jednocześnie zmieniając całkowicie układ pomieszczeń, użyte materiały wykończeniowe oraz całość musi zostać dopasowana do naszych przepisów:). Efekt końcowy - projekt uległ całkowitej zmianie ale pozostał sam pomysł dwóch połączonych niewielkich obiektów wąską klatką przeszkloną całkowicie. Z góry przepraszam że trzeba tyle przewijać ale nie wiem do końca czy dobrze podpinam załączniki. Pozdrawiam Edytowane 8 Luty 201312 l przez luki1986.wwl
Napisano 7 Luty 201312 l Na pozbycie się szumu jest kilka sposobów: 1. podbij subdivs dome light'a (wydłuży czas renderu) 2. odhacz w opcjach dome light store with irr map (znacznie skróci czas) 3. do kontroli ziarna służy zakładka dmc sampler w opcjach renderera, oraz dubdivs w samym materiale W twoim przypadku punkt nr 2 rozwiąże problem. Podbicie gammy mapy hdri do 2,2 jest dość zastanawiające! Pozdrawiam seba
Napisano 7 Luty 201312 l Autor Dzięki Saba pomogło, co do gammy 2,2 to kombinowałem z cieniami jeszcze i ustawieniem światła i tak zostało. Tak jak widać na wizcę poniżej takie cienie nierównomierne się robią pod tą blachą z dachu przy łączeniu ze ścianą, mam problem z cieniami jeszcze jakie są generowane przez to światło. Korzystałem z tutka tego: http://www.youtube.com/watch?v=Z2G7AFAs6kQ - Ronen Bekerman i tam jak widać odpowiednie ustawienie z której strony światło pada dają w miarę widoczne cienie a u mnie jest to jak widać. Mogę kręcić mapą na około a cień jest taki sam. Z tego też powodu kombinowałem z gammą i pozostałymi parametrami.
Napisano 7 Luty 201312 l Co do wyrazistości cieni to warto do sceny dodać światło vraysun tu masz tutorial pokazujący co i jak http://viscorbel.com/vray-hdri-lighting-tutorial/
Napisano 7 Luty 201312 l zdradzisz jak ustawiles szklo w scenie ? moze jakis printscreen z materialem?? bylbym bardzo wdzieczny;)) pzdr
Napisano 7 Luty 201312 l Autor Szkło to zwykły Vraymtl z ustawieniami takimi jak poniżej: co do vignetting to bez lepiej wychodzi, pokombinuje troszkę z cieniami i wrzucę update.
Napisano 8 Luty 201312 l Jeśli masz słońce w tej mapie to siłą rzeczy jakiś cień powinien się pojawić. Oscyluj gammą mapy pomiędzy 1-0,75 jasność obrazka ustaw za pomocą kamery (mapy hdri same w sobie mają gamme 1). Dla wyrazistych cieni podlinkuj sobie vray sun pod tego dome light'a tak jak piszą chłopaki wyżej. Sun + hdri:
Napisano 8 Luty 201312 l Mnie jeszcze zastanawia moc światła vray dome przy świeceniu hdri zasadniczo daje się 1 góra 1,5 resztę dopracowujesz tak jak pisał @seba@ kamerą i parametrami vrayhdri overall i render mult. Co do gammy to popatrz czy nie ciekawiej wyjdzie ci cały obrazek z gamma 2,2 ale ustawioną w color mapping i gamma/lut setup Edytowane 8 Luty 201312 l przez shadowsexpe
Napisano 8 Luty 201312 l pobaw się terenem..znacznie poprawi ogólny odbiór pracy...trawka na texturze to już w dzisiejszych czasach średni pomysł. Więcej detalu na budynku też pomoże:)
Napisano 8 Luty 201312 l jak będzie padał deszcz to tego szklanego dachu na środku już nie będzie wygląda jakby od najlżejszego dotyku miał się potłuc wygląda na bardzo delikatny
Napisano 8 Luty 201312 l Autor @seba@ - co do gammy 2,2 w mapie hdri to z tym teraz pokombinuje wg tutka co mi podesłał shadowsexpe, zobaczę także z tym vraysun jak to wyjdzie. shadowsexpe - moc światła dome jest 1,0 bawiłem się tym dome i tak zostawiłem na początku jak walczyłem z tymi ziarenkami. Co do gammy to teraz jak renderuje sobie na szybko to lepiej wychodzi z 2,2. Muszę pobawić się z tym i zobaczyć jaki efekt będzie z 2,2 a jaki normalnie. Wrzuce niedługo nowe wizki jak wychodzi. biszkopte - trawka na razie na taksturce jak pisałem wyżej już to chce wymodelować ją ostatecznie żęby fajnie wyglądało, co do terenu to także na razie dałem tylko plane i na nim trawę i nic poza tym, na pewno na dalszym planie wymodeluje coś więcej ale z tym na razie nie ruszam nic. Co do detalu to mam model w archicadzie już końcowy tego projektu, są kominy, rynny z zewnątrz lampy na budynku i raczej na tym się zatrzymam więcej nie będzie, także podział na dachu będzie delikatny zamiast tych belek grubych teraz. Mam w weekend egzaminy więc pewnie na początku przyszłego tygodnia wrzucę update z poprawionym modelem.
Napisano 8 Luty 201312 l Autor jak będzie padał deszcz to tego szklanego dachu na środku już nie będzie wygląda jakby od najlżejszego dotyku miał się potłuc wygląda na bardzo delikatny W modelu dałem tylko przeszklenie grubości 2-3 cm. Dlatego tak wygląda :) Edytowane 8 Luty 201312 l przez luki1986.wwl
Napisano 2 Maj 201311 l Autor Mały update. Praca inżynierska zajmuje sporo czasu i nie bardzo było kiedy zrobić coś dalej z domkiem ale wrzucam mały update. Domek dostał kilka detali kominki elementy konstrukcji ale to na razie nie za bardzo dopracowane. Proszę o wypowiedź co sądzicie o aktualizacji trawki.
Napisano 2 Maj 201311 l Światło otoczenia nie pasuje do tego co chcesz pokazać, roślinność totalnie do siebie nie pasuje jesienne drzewo a dokoła wysycona bujna zieleń majowa. Ładnie wyszła ci trawa na dwóch ujęciach bez kwiatków, na ujęciu z kwitami za duża powtarzalność obiektów przy małej różnorodności transformacji. Oświetlenie wnętrza wychodzi ci bardzo fajnie szkoda że pomieszczenia są puste ;) Potencjał masz musisz popracować nad warsztatem i opanowaniem światła
Napisano 2 Maj 201311 l Jeśli to na dachu to jakiś tytan - cynk to przydało by się trochę refleksu. Poza tym powinno być widać jakiś "rąbek".
Napisano 3 Maj 201311 l Autor to na dachu to materiał z archicada nie nadałem nic w maksie muszę pokombinować z nim bo mi wychodzi albo coś złego albo tragicznego :D:D Poza tym traktuje ten domek jak naukę sporo celnych uwag już padło i klika fajnych tutków dostałem od ludzi z forum więc idzie to mam nadzieje w dobrym kierunku. Mała aktualizacja, kilka ujęć w mniejszej rozdzielczości na razie. Edytowane 4 Maj 201311 l przez luki1986.wwl
Napisano 4 Maj 201311 l 3 ujecie displacement ma kamieniach wychodzi nieciekawie (ładniej by wyszło jak byś wymodelował 3-4 kamyczki i je rozsypał jakimś scatterem) 4 i 6 ujęcie popraw zbiegi kamery( warto po każdej zmianie miejsca kamery wcisnąć guess vert albo w zwykłej kamerze dać camera correct) 5 ujecie podłoże jest źle zmapowane wychodzi ci efekt kafelkowania, zresztą wszystkie boki schodów tarasów są do ponownego mapowania, skorzystaj z darmowego floor generatora znacznie ładniejszy efekt dostaniesz deskowania.
Napisano 6 Maj 201311 l Autor Ponowna aktualizacja, tym razem zmieniłem lekko model. Doszło kilka detali. Schody poprawiłem na bokach texturke. Do tego zmieniłem jedno ujęcie i troszkę oświetlenie. Pod miejscem gdzie kończy się dach i zaczyna ściana robią mi się takie straszne czarne plamy punktowo. Nie mogę tego zlikwidować, czy to wina oświetlenia czy ustawień renderu? Wizka w full hd na której widać dobrze te plamy. (coś ala zacieki na ścianie :)) Edytowane 6 Maj 201311 l przez luki1986.wwl
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto