Jump to content

Model 3D: Żeliwne zakurzone biurko


Recommended Posts

Witam.

Zamieszczam tą pracę w tym dziale, bo nie będę się już w nią bawił.

Model robiony na nowo, kiedyś wymodelowałem to biurko, ale raz, że model był kiepski i niedokładny, dwa: przepadł razem ze starym kompem. Zrobiłem na nowo głównie po to, by wykorzystywać sam stelaż w dalszych wizkach i scenach.

Blat zrobiony po to, by był, dla każdej ze scen będę go zmieniał - w zależności od potrzeb: deskowany lub pełny. Ozdobny lub prosty.

Celem było stworzenie lekko zakurzonego biurka, coby nie wyglądało, jakby właśnie wyszło z fabryki, bo tego się już nie produkuje.

Jeśli macie jakieś sugestie, pytania, czy po prostu coś do powiedzenia - piszcie.

 

Uwaga: duże obrazy.

 

Widok na całość:

biurko1f.jpg

 

Detale:

zbliz11.jpg

 

zbliz22.jpg

 

Pozdrawiam.

 

Ciastuch.

Edited by ciastuch
Link to comment
Share on other sites

Jak na stary stelaż, to ten wygląda zbyt czyściutko :P Ja bym dodał jakieś wyświechtania na odstających powierzchniach, natomiast w zakamarkach ciemniejsze, 'brudniejsze' textury.

 

Model fajny, chyba trochę czasu się takie meble skubie ;)

Link to comment
Share on other sites

Q'bot - modelowałem to biurko wzorując się na swoim, które stoi u mnie w pokoju. Pomagałem w renowacji :) Osobiście nie zauważyłem, żeby ktoś "świechtał" odstające elementy:) Raczej takimi meblami się nie rzuca, by mogły się poprzecierać na kantach, dlatego zrezygnowałem z tego. Zależało mi bardziej na "zakurzeniu" tego biurka w miejscach, gdzie faktycznie kurz się gromadzi, by wyglądało, że to biurko trochę już stoi. Jako posiadacz tego biurka wkurzam się strasznie, kiedy mam je czyścić - dużo w nim zakamarków, gdzie ten kurz się gromadzi i wyczyszczenie wszystkiego zajmuje dobre pół godziny :)

Ostatnio miałem remont, pyłu i kurzu było duuuużo i chyba to było inspiracją do stworzenia tego modelu :)

 

Sunedge - tak, biurko zrobione jest ze starej maszyny do szycia. W domu rodzinnym są jeszcze dwa takie, od innych maszyn:) Chciałbym zrobić wszystkie, bo to fajna zabawa, ale na razie na stancji posiadam to. Miło, że się podoba :)

 

Miłosz3ds - nie przerabiałem wszystkich łączeń, zrobione prawidłowo są tylko 4 - w elemencie łączącym obydwie nogi. To cholernie pracochłonna robota, żeby siatka dobrze się rozkładała. Zwłaszcza, że tych miejsc łączenia jest POTWORNIE dużo... Wyszedłem więc z założenia, że aż taki detal będzie zbędny. Biurko będzie tylko częścią scen, do których chcę je wykorzystać, więc prawdopodobnie nie będzie to nawet widoczne. Zdaję sobie z tego sprawę, bardzo dziękuję za zwrócenie uwagi:)

 

Model robiłem z dużymi przerwami około 4 dni :)

Pozdro.

Edited by ciastuch
Link to comment
Share on other sites

mookie - podkręcałem trochę materiał kurzu, jednak przy takim świetle jest on mało widoczny. Jakiś pomysł, jak go uwydatnić? Zrobiłem go tam, gdzie powinien być, na płaszczyznach horyzontalnych i zbliżonych do nich - tam, gdzie zazwyczaj się pojawia.

Zrobiłem po prostu dla niego osobny materiał, bez połysku, jasny szary z bumpem. Materiał odróżnia sie tym, że jest pozbawiony połysku, tak jak kurz ma w zwyczaju, przez co w zaznaczonych przeze mnie miejscach stelaż traci swój połysk i staje się szary.

 

biurko1kurz.jpg

 

Jeżeli jest jakiś pomysł jak zrobić go bardziej widocznym, piszcie, będę wdzięczny :)

Pozdrawiam,

Ciastuch.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, trudna sprawa... Może dodałbym kurz przede wszystkim na powierzchniach skierowanych do góry, może zmieniłbym kolor kurzu na nieco bardziej żółtawy (http://us.123rf.com/400wm/400/400/HHLtDave5/HHLtDave50703/HHLtDave5070300058/790018-old-dusty-rotary-dial-telephone-resting-on-a-table.jpg), zredukowałbym specular i wszelkie inne odbicia do minimum (teraz mam wrażenie, że wszystkie elementy powierzchni świecą się podobnie) i chyba nadał jakąś inną teksturę na te fragmenty (Twoje przebicia do materiału metalu wyglądają jak korozja). Niewykluczone, że pomogłoby również dodanie kurzu na blacie, aby zachować jakąś konsekwencję.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy